Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andersbak
Junior bruger
Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
|
Emne: Defekte indgange på PX71 Sendt: 18-Juni-2007 kl. 23:55 |
Hej
For en månedstid siden købte jeg et panasonic px71E igennem laptops.dk Har sat en Kiss DP1500 til via scart, en ps3 via HDMI og min computer via DVI-HDMI.
Det virkede fint, indtil jeg satte computeren til igen, som jeg før har jeg gjort.
Nu virker alle inputs'ene ikke. Det er kun tunerne, der virker.
Kan det være en indstilling, eller hvad er der sket?
/Bak
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 00:10 |
Av - det lyder ikke godt 
Hvis du har tilsluttet computeren mens TV eller computer var tændt, eller computeren blot stadig var tilsluttet strømmen - kan du meget vel have brændt ihvertfald den HDMI indgang af. Strømmen skal tages helt fra computeren når DVI-HDMI kablet forbindes.
Men at det skulle brænde alle de andre indgange af også lyder ret mærkeligt 
Der er ikke nogen indstillinger der disabler eller enabler alle de eksterne indgange (ihvertfald ingen jeg kender til)
Prøv evt. at tage strømmen helt fra TV'et, fjern alle kabler, og sæt kun scartkablet i. Sæt strøm til TV'et og tænd det igen og se om du kan få signal på scartindgangen.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
andersbak
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 00:18 |
Computeren var slukket helt, men stadig med strøm :(
Har prøvet at fjerne alle kabler pånær scartkablet. Der er stadig ingen signal.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 00:33 |
Øv 
|
|
 |
andersbak
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 00:35 |
Virker bare underligt at det pludselig skulle ske når det har virket så mange gange før.
Og at alle pludselig skulle brænde af på en gang
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 00:39 |
Ja - det virker meget underligt - men der er nok ikke noget andet at gøre end at sende den til rep
|
|
 |
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 05:37 |
spawn skrev:
Av - det lyder ikke godt 
Hvis du har tilsluttet computeren mens TV eller computer var tændt, eller computeren blot stadig var tilsluttet strømmen - kan du meget vel have brændt ihvertfald den HDMI indgang af. Strømmen skal tages helt fra computeren når DVI-HDMI kablet forbindes. |
Mon ikke det er det typiske problem, at der brændes porte af, når computeren ikke er jordet, og det tror jeg ikke den er i dette tilfælle?
Nu ved jeg ikke om tv´et er dobbeltisoleret, men ellers skal det jo også jordes. Man har jo ført hørt om en del S-video indgange og lydindgange der er brændt af på forstærkeren, ved tilslutning af computer. Der står jo 110V på kabinettet, på en ujordet computer.
|
 |
andersbak
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 11:41 |
Nej computeren er ikke jordet, men hvordan kan det være at det går ind og påvirker på alle de andre indgange og der ikke før har været noget ?
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 12:08 |
At der ikke er sket noget før er tilfældigheder - man er heldig indtil den dag det lige går galt.
Men jeg kan heller ikke forstå at alle indgangene skulle være brændt af på den måde, og det er da heller ikke sikkert at det er det der har forårsaget dit konkrete problem - det var mere for at fortælle at man altså også kan brænde en indgang af på den måde, så du var forsigtig i fremtiden
|
|
 |
andersbak
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 20:37 |
Hej igen
Efter jeg prøvede i dag fik jeg min kiss afspiller fra scartstikket til at virke, men der er stadig intet liv i de to andre hdmi stik hverken når jeg prøver at koble min computer eller playstation til. Prøvede så at slutte min playstation 3 til via scartstikket både på mine forældres computer og min egen. Der var heller intet billede men kan høre at den godt nok spiller for har lyden sat til via min forstærker.
Kan det passe at videoudgangen til playstationen er brændt af selvom jeg slet ikke har rørt ved den?
|
 |
Hygom
Super bruger
Oprettet: 30-September-2006
Point: 433
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 20:50 |
Det er nok bare at din PS3 kører i for høj opløsning til at kunne blive vist gennem SCART. Prøv en reset på ps3'en.
Derudover vil jeg da lige tilføje at jeg ALTID tilslutter min computer mit PX70 via VGA mens begge dele er tændt, uden der nogensinde har været problemer. Men det må man altså ikke? For så vil jeg da stoppe med det med det samme.. Altså, skal man slukke for BÅDE pc OG tv før man tilslutter stikkene?
|
 |
andersbak
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 21:36 |
Mange tak nu har jeg fået playstation til at virke på skærmen via scart stikket. Nu må jeg bare have snakket med laptops omkring de defekte indgange med HDMI
Endnu en gang tak for jeres svar
/Bak
|
 |