recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 50" PZ700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 50" PZ700

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 50" PZ700
    Sendt: 27-Juni-2007 kl. 15:39

hej

Har lige købt den her panasonic Panasonic 50" PZ700, det er første gang jeg har plasma. Har sat kontrast ved alle de forskellige mugligheder til under halv er der så noget jeg skal tænke på i de første måneder.Er det bedre at køre den der dvd der gør et eller andet i stedet for ????.

hilsen agger

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 15:55

Altså hvis du vil være på den helt sikre side så hold kontrast & lys nede som du gør i ca. 200 timer, kør DVD'en der er tilgængelig her på forum, undgå at lade nogle ting stå fast på skærmen i mere end en time ad gangen (kanal logoer, menuer osv osv.)

Så har du gjort alt hvad du kan gøre.
Det er meget muligt det er lidt meget at gøre ud af det, men har det såen at man kan sq ligeså godt være på den sikre side til at starte med!

Redigeret af hyldig87 - 27-Juni-2007 kl. 15:56
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 20:53

hej

hyldig87 tak for svar, mener du at jeg skal skifte så jeg ikke ser på dr feks en hel aften uden kanal skift, som jeg nu heller ikke gør jeg er god med fjernbetjeningen.

hilsen agger

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 21:07

Hej agger - tillykke med dit køb (heldige asen), jeg glæder mig rigtigt meget på dine vegne.

Jeg tror at du har gjort det helt rigtige med de indstillinger som du har valgt. Jeg mener IKKE at du behøver at kede dit tv med en "indkørings DVD", når du benytter de lave indstillinger. I øvrigt, altså hvis man bare rimeligt kan sammenligne med øvrige nye Pana modeller, så ligger de korrekte (naturlige) billeder i det område som du har valgt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 21:58

Hej Agger.

Jeg købte tidligere Pana. 42PV60 her på fælleskøbet og har ikke været særlig omhyggelig med "indkøring". Jeg har ikke kørt nogen særlige DVD'er for at fremskynde indkøringsprocessen, men jeg stillede kontrast og farver så lavt de første 3 måneder, så jeg stadig kunne holde ud at se på det. Jeg tror det vigtigste er, at du ikke fristes til at se 4:3 udsendelser i 4:3 format, - så må du acceptere, at Jes Dorf er lidt bredhovedet på TV-avisen (det er han i forvejen ). Med denne "indkøring" har jeg overhovedet ikke haft problemer med burn-in.

Tør man spørge hvor du købte det og hvad du gav ?

Er det kræs ?? - fortæl lidt, - jeg går selv efter det samme TV.

MVH dunlop

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 22:00

Dette setup var populært blandt PX70 ejere.

http://www.recordere.dk/forum/uploads/spawn/2007-05-25_21032 2_indstillinger.jpg

Jeg kørte 200+ timers break in DVD + 100 timer normal TV med de indstillinger (PX71). Jeg vil absolut ikke bakke op om Hothers råd efter at have læst her og på div. udlandske fora. Men OK ... det er din begravelse :)

Hvor købte du dit PZ700? Og for hvormeget?

Glæder mig til din vurdering.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 22:04
Jamen det er jeg da ked af at høre mgmg. Hvad sådan cirka bygger du din manglende opbakning på. Jeg har nr 3 plasma efter at have fulgt mit .... øhhh... tvivlsomme råd
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Online
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 22:16

Hej agger

tillykke med dit nye tv , det glæder vi os til at høre mere om..

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Dette setup var populært blandt PX70 ejere.

http://www.recordere.dk/forum/uploads/spawn/2007-05-25_21032 2_indstillinger.jpg

Jeg kørte 200+ timers break in DVD + 100 timer normal TV med de indstillinger (PX71). Jeg vil absolut ikke bakke op om Hothers råd efter at have læst her og på div. udlandske fora. Men OK ... det er din begravelse :)

Hvor købte du dit PZ700? Og for hvormeget?

Glæder mig til din vurdering.

Man skal nok lige prøve at sammenligne mellem profilen "Normal" kontra "Biograf" jeg syntes på min PX70 at den smider mange mørke detaljer på normal i forhold til biograf, især i mørkere scener flyder den sorte mere sammen, så jeg ville nok anbefale at prøve og se om det måske også er tilfældet på PZ700 skærmen.

Mvh

René
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 00:14

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er jeg da ked af at høre mgmg. Hvad sådan cirka bygger du din manglende opbakning på. Jeg har nr 3 plasma efter at have fulgt mit .... øhhh... tvivlsomme råd

Ikke så stor en empiri du. Jeg er i gang med mit første plasma. Som sagt surfing her og på bl.a. plasmabuyingguide, avsforum og flatpanels.

Åbenbart har gascellerne godt af en ensartet belastning i starten.

PS. Jeg er ikke bange for sorte katte, der krydser vejen.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Man skal nok lige prøve at sammenligne mellem profilen "Normal" kontra "Biograf" jeg syntes på min PX70 at den smider mange mørke detaljer på normal i forhold til biograf, især i mørkere scener flyder den sorte mere sammen, så jeg ville nok anbefale at prøve og se om det måske også er tilfældet på PZ700 skærmen.

Det oplever jeg også. Jeg var ikke opmærksom på, at der er forskel på normal og biograf, selv om de er justeret ens. Hele break-in perioden kørte jeg konsekvent på normal. Nu bruger jeg kun biograf.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 01:03
Hej igen mgmg - joh... men som jeg husker "beskrivelserne" omkring "indkørings DVD´en" så skrives der noget i retning af, at man ikke helt ved om det virker, men det kan ikke skade. Jamen det kan bestemt ikke skade! Omvendt så er "min" fremgangsmåde ganske anerkendt i vide kredse. Det jeg bare bliver lidt ked af er, at du ligesom sår tvivl om mit råd
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu