|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() Sendt: 28-Juni-2007 kl. 17:20 |
Hej!
Er der nogen der har et HD-DVD drev til deres HTPC, og kan se film uden det hakker m.m.? Hvor kraftig en PC har du i dette tilfælde, og hvilken afspiller-software bruger du? Overvejer sådan et drev, men syntes der er mange der har bøvl med det, efter hvad man læser på nettet... Min HTPC er i øvrigt en Core 2 Duo 2.8 GHz med 2 GB Ram, men kun et onboard Intel grafikkort (havde alligevel tænkt mig at bruge Any HD-DVD for at blive fri for HDCP) Hilsen Morten |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Jeg kører HD-DVD på min - via. et Xbox 360 drev. Inden jeg skiftede grafikkort havde jeg et NVidia 7600GT kort, hvor jeg skulle op på en Core 2 Duo E6400, og så brugte den 70-80% CPU. Så købte jeg et af de nye 8500GT grafikkort til ca. 700 kr. med hardware accelleration, og nu tager den knap 30%. Så, din PC er hurtig nok.... |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Jeg benytter for øvrigt seneste version af PowerDVD 7.3 Ultra...
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville klart overveje et 8500GT kort for øvrigt, selvom du har CPU hastighed nok...
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Bemærk at der kun er hardware acceleration på 8500GT og 8600GT+GTS kortene i Vista. I XP er der en betadriver, men den er eftersigende ikke stabil så vi skal nok vente lidt endnu på en Nvidia XP driver med hardwareacceleration. Her er en god artikel om det hos Digtaltv.dk Bruger selv P4 3,4 GHz, Xbox-drev med Nvidia 8500GT, XP og det hakker med et CPU forbrug mellem 70 og 100% /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
MichaelS, grunden til at det hakker hos dig, er det at du ikke kører Vista? Hardware'n ser jo fin ud.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Hvad er egentlig kilden til det du siger omkring vista og xp? Har ikke set det før? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Michael - Ved du hvem det er der har skrevet den artikel? Jeg har en del DVBviewer sp? som jeg godt kunne tænke mig at snakke med ham om
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Cyberlink har svaret nogenlunde det samme til mig, men de nævner at der er hardware acceleration på MPEG ect, men det har der jo været længe. Mit Asus 8500GT Silent kort kommer til at køre med hardware acceleration når 1) XP driveren frigives eller 2) jeg overgiver mig til Vista. Jeg har rigtigt mange programmer der ikke køre Vista, så det kommer til at vente lidt. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
Det tror jeg Bo har, (han er vist webmaster på digital.tv). De har et forum (hvor din anmeldelse af FireDTV'et omtales pænt /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
Denne tråd har givet mig mange gode svar, tak for det!
Prisen for en HD-DVD løsning til ens HTPC løber alligevel op: 1300 for drevet + 800 (for eksempel) til grafikkort + 300 for HD-DVD afspiller-software = 2400 kr. For 2500 kr. kan man få en Toshiba stand-alone HD-DVD afspiller. Så drømmen om kun at ofre 1300 på drevet og derefter se HD-DVD film, den er brast ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Rent økonomisk er det måske ikke den smarteste løsning, men så kan man jo komme til at gemme sine film på harddisken Personligt er det et skridt på vejen til et godt MediaCenter, som jeg på et eller andet tidspunkt skal have lavet mig. Og det til både HD DVD og Blu-ray Disc. Jeg ved ikke hvad software du kan få for 300 kr, men for en god ordens skyld tror jeg man skal tænke i AnyDVD HD og PowerDVD/WinDVD og det kommer vist til at koste lidt mere /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |