|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Indy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 19-Juli-2007 kl. 17:06 |
|
Har set til fra sidelinen hvor hele hr. og fru. Damnark har købt sig fattig i fladskærme og uden at vide en pind om dem andet end sælgeren sagde den ”var klar til digital tv” Men når man godt kan lide og se gode fil hjemme i sofaen og gerne vil have en stor skærm og lyd så kommer jeg ikke uden om at jeg på et tidspunkt skal have sådan en fladskærm og det var måske nu ellers kan jeg blive ved med at vente på noget bedre som jo altid kommer. Det skal være et Sony og da jeg nu så de var kommet med nogle nye som kunne afkode digitalt tv fra kabeltv som har været den største grund til jeg ikke har købt endnu. Men nu er det her hvad skal jeg så? Mit indtryk af alle de tv’er der sælges i dag til alm. folk til de 10-15.000 kr. godt nok er til digital tv men ikke i den ”ægte” høje opløsning som mange i dette forum kender til og efter spørger og som også er det jeg gerne ville have. Spørgsmålet er så når man pt. i dag ikke kan købe sådan en stor fladskærm med høj opløsning, DVB-C m.m. for realistisk budget (15-20.000 kr.) om så jeg ikke bare skulle købe ofte de 16.000 kr. som Sonys nye Eller skal jeg holde fast i mit 8 år gamle Sony Er dog meget fristet af at anskaffe sådan et tv men er det helt dumt gjort eller hvad… Man kan jo også blive ved med at vente på noget bedre og aldrig få glæde af det?
/Magnus |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Personligt er jeg KUN til plasma,men der er mange meninger om dette. Jeg har selv haft et 4 år gammelt 42" plasma og må sige at det levede fuldt op til det jeg forventede. Nu har jeg skiftet til et HD-Ready 42 " og kan se tydelig forskel. Umiddelbart er min opfattelse at almindelige brugere kan blive mere forvirrede af debatter og meninger omkring valg af TV, og jeg tror man blot skal holde sig fra de helt billige. I mine øjne er der som almindelig bruger nogle få "must have" som fremtidssikrer og det er HD-ready og HDMI. Så er der spørgsmålet om man spiller meget eller er mere til film/tv. Jeg er bestem ikke ekspert, men har taget mig selv i at lægge meget i eksperternes"krav" uden at tænke på mine behov. Dette giver ofte unødige bekymringer og køb der belaster økonomien mere end nødvendigt. ( min mening) Du kan se under køb salg, der har jeg et helt nyt Philips 42 " til salg for bedste bud over 10.000 kr. Dette TV opfylder de fleste almindelige brugers krav. Se evt. dette link. MVH Henrik 28270115
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
P.S. Har selv i vennekredsen en der har hhv. et 40" Sony Bravia til omkring 25.000 og JEG ville IKKE bytte. Det samme gør sig gældende med 2 andre venner der har købt Samsung LCD. Her er der også MEGET bedre billede på mit Panasonic 42 " til omkring 15.000 kr. (Igen min mening som almindelig bruger) |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Indy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|
Ja, en plasma skærm kunne det også være der er bare det den skal kunne sættes direkte til kabeltv stikket. Gider ikke alle de bokse i stuen kun tre ting TV, lyd forstærker og HD-recorder.
Så spørgsmålet er om jeg skal vente til at der kommer en plasma skærm med DVB-C dekoder eller skal købe Sony's LCD tv og få glæde af det nogle år også skifte.
/Magnus |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
for 10 år siden gik det ikke særlig hurtigt med udviklingen på tv, som det gør idag. den der høje opløsning du taler om er det 1920x1080? for hvis det er det, så får du ikke brug for det til tv, vi har jo stadig kun HD(1280x720, som sony tv'et godt kan dække) på få kanaler, og der kommer nok aldrig(ment som de næste 10-15 år) HD på samtlige kanaler, det er stadig kun sendt i SD på de fleste kanaler. PS2 kan vise blueray i FULL HD(1920x1080) men så vidt jeg ved er næsten alle film kun i HD, så der er heller ikke behov for full HD der.. Jeg kan ikke se hvad man lige PT skal bruge et TV md Full HD til. hvis det er for at fremtids sikre sig er det spild af penge.. til den tid man har behov for det er ens tv oldgammelt.. Og så er der stadig det med om man kan se forskel. på en 46" skal du sidde mindre end 2 meter fra det for at rigtig kunne se forskellen på HD og full HD.. Så hvis du kan lide det tv, som jeg vil gætte på er KDL 46 3000D eller hva? så køb det.. jeg har selv et øje til samme model. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
![]() |
|
Du mener selvfølgelig PS3, men udover det er det noget vrøvl, det du skriver. Alle Blu-ray film er 1080p. En enkelt koncert er vist 1080i. Dermed ikke ensbetydende med, at man skal have en 'Full HD' skærm for at nyde en Blu-ray film. Som det ser ud nu er de bedste fladskærme IKKE 'Full HD'. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er jeg den eneste der mener LCD er Plasma underlegent under gode modtagerforhold ? Det KAN jo være jeg ikke har set LCD under ordentlige forhold. Jeg mener stadig HD-ready er fint de næste mange år.
MVH Henrik |
||
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
er du sikker på det? mener bestemt jeg har hørt at næsten alle film idag er i HD og kun nogen få i Full HD, en okay jeg kan tage fejl. Måske det er PS3 spillende jeg har hørt om, Hmm hva fanden jeg hørte noget galt så, men om det er i full HD eller HD gør vel ikke så meget, TV'et scalere det bare..
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
![]() |
|
Jeg er helt sikker. TV'et kan i øvrigt ikke skalere sig til højere detaljegrad, så det er selvfølgelig vigtigt at kilden er 1080p.
Redigeret af Naiera - 19-Juli-2007 kl. 19:30 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Øhh? nej den scalere nedaf, hvis det kun er et HD tv der modtager Full Hd opløsning kan det kun scalere nedaf, ellers er der noget helt galt med det tv.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Alle BD er i 1080p okay, læs lige teksten til den her, ikke den nye udgave som de skriver om men den gamle.. http://bluray.highdefdigest.com/fifthelement_remastered.html især det her: Perhaps the most eagerly anticipated of Sony's seven inaugural Blu-ray releases back in June of 2006, 'The Fifth Element' was expected to be the first of many standard-bearers for Blu-ray. A sci-fi barnstormer packed with plenty of home theater eye candy, the title seemed certain to show off high-def's top-notch video and audio to full effect. Unfortunately, as has now become legend, that didn't happen. Instead, 'The Fifth Element' on Blu-ray looked little better than upconverted standard-def, and was quickly trounced upon by early adopters and critics alike (myself included). Over time, the title came to represent Blu-ray's less than stellar early days on the market. Nu er jeg ikke nogen kæmpe haj omkring det med opløsninger og det, men skriver de ik at BD filmen ikke er meget bedre end SD opløsningen..?? og hvad skal man så lige bruge det til at den sender signalet i 1080p, det var det jeg hentydet til............ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu var det jo dig der skrev, at det var ligemeget om det var HD eller 'Full HD'. Med HD mener du jo 720p, altså 1280*720, og der skal altså skaleres op ad på den ene led, hvis du smider sådan et signal ind i et 1024*768 plasma TV. Og over det hele hvis opløsningen er 1365 eller 1366*768. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |