recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Core 2 Quad til MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCore 2 Quad til MCE

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Core 2 Quad til MCE
    Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:20

Nu er priserne faldet meget på en Core 2 Quad og jeg står og skal til at have en ny processor til min stationære PC, men overvejer at tage min Core 2 Duo processor fra mit media center og sætte i den stationære og så købe en Quad til media centeret, men vil det give en forskel på media centeret?

Får man bedre afspilning af fx. HD materiale ved en Quad (og kan hastigheden på denne udnyttes i Vista MCE) ifht. en ny Core 2 Duo med en 1333 Mhz FSB??

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:44

Du skal forestille dig en Quad son 4 separate CPU'er - der ikke arbejder sammen - og du vil derfor ikke få meget ud af en Quad til et Medie Center der trods alt ikke stiller voldsomt store krav til CPU'en.

Quaden har en fordel der hvor et program er skrevet til at udnytte flere processorer på samme tid og det er endnu begrænset hvor mange der er det.  Jeg kender fx ingen DVD afspillere der er skrevet til det, men er heller ikke nogen ekspert ud i det markedet.

Umiddelbart vil jeg sige at en Duo processor er nok til et Vista MCE (XP kan slet ikke udnytte Quad).

Til gengæld må Duo'en gerne være så hurtig som mulig, det skader kun på varme regnskabet.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:52
Hmm...ja det kan man jo så tænke lidt over. Man vil jo gerne have så lidt varme som muligt, men hvis man ikke kan få noget for de 500 kr. som en Quad koster ifht. så er det jo ikke noget ved (den skulle jo så have dobbelt cache, men ved ikke om det kan mærkes)
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:58

Hvis den har større cache så vil det være en fordel.
Og ja 1900 kr for en Q6600 er billigt, jeg overvejer også selv en.

Men hvis du bruger dit MCE til andre formål kan Quaden jo godt forsvares.

En processor (retteligt: Kerne) til MCE  og 3 mere til andre formål (den ene vil nok tage sig af Windows), og så kan du bruge de to resterende til et eller andet.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 10:46

Hvis du fx. bruger sådan noget som Transcode 360 til at afspille ting på extendere, eller hvis du har flere extendere generelt, så kan du godt bruge de flere kerner.

Til normalt Media Center brug på boksen er det ikke så meget du vil bruge dem....

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

En processor (retteligt: Kerne) til MCE  og 3 mere til andre formål (den ene vil nok tage sig af Windows), og så kan du bruge de to resterende til et eller andet.

Core2Duo  nok det bedste valg til MCE endnu eller smide en upgrade quad i sin gamer maskine med vista.

Redigeret af pendec - 26-Juli-2007 kl. 16:14
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 17:28
Ok, jamen jeg bruger også kun Vista på begge PC...
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 18:11

Jeg har en qx6700 pt i min ene pc, og hvis du bruger FFDshow kan den godt belastes... Xp understøtter fint quad core, det er ligesom de gamle P4 med HT. Min pc med alm xvid x264 hd  materiale og FFDshow sat til, bliver belastet med ca 52% fordelt over alle 4 cores.

Om det så er noget du synes kan forsvare din investering er jo en anden sag og om du vil køre uden FFdshow for så kan mindre gøre det. Min gamle x6800 kunne belastes med op til 80% med samme afspildning, dog måske nogen lidt andre indstillinger, man ændre jo noget hele tiden ;o)

\René

Redigeret af primeradk - 26-Juli-2007 kl. 18:16
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 18:21

Redigeret af primeradk - 27-Juli-2007 kl. 12:30
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 18:22
Ups sorry for det store billed

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Jeg har en qx6700 pt i min ene pc, og hvis du bruger FFDshow kan den godt belastes... Xp understøtter fint quad core, det er ligesom de gamle P4 med HT. Min pc med alm xvid x264 hd  materiale og FFDshow sat til, bliver belastet med ca 52% fordelt over alle 4 cores.

Rigtig, din XP understøtter 4 cpu men det tror jeg ikke din home/pro licens gør, da MS ikke har udstedt 1-4 cpu licenser til privat brugere, såvidt jeg ved, de hedder kun 1-2 cpu pr licens. måske har du en server licens.
Dette skal dog ikke afbekræfte at flere cpu'r understøttes i XP releases.
Da xp licensen blev fastsat var det slet ikke udbredt at have dual cpu i sin hjemmepc, og primært kun brugt på server markedet i længere tid og slet ikke 4 kerner.

Nå, det var vist lidt på afveje.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 22:58

>Pendec, det er noget sludder. Jeg har da kun 1 cpu, den ene cpu har bare 4 kerner. Så jo har betalt for hvad jeg kører med. Det er rigtigt at en alm licens giver tilladelse til 1 - 2 cpuer, men der er forskel på kerne og cpu. Så jeg må faktisk have 2 quad core i hvis jeg har lyst

\René

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu