|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 29-Juli-2007 kl. 21:46 |
Halløjsa.
Jeg har et setup bestående af flg. HFX Mini barebone Intel Core 2 Duo Mobile 2.0 2GB Corsair DDR2 Abit IL90MV Hauppauge PVR500 TerraTec Aureon 7.1 Space Vista Home Premium 32bit Samsung LE40M86B Mit problem er, der er utroligt meget støj på billedet når jeg kører signalet igennem min Hauppauge PVR500 tuner. Min erfaring er at tunere er mere overfølsomme overfor støj end et TV er, men det er blevet ret slemt på det sidste - faktisk så slemt at jeg ikke bruger min HTPC mere, men bare ser TV igennem TV'et selv. Der er tale om "bølger" som kører over hele skærmen. Min logik siger mig at et fjernsyn til 15.000 burde kunne levere et bedre billede end en tuner til 500kr. Men jeg vil virkeligt gerne have min htpc funktionalitet, så jeg søger et råd. Findes der en måde at reducere støjen på? Selvom mit signal er relativt dårligt, formår mit LE40M86B at levere et fantastisk billede uden støj overhovedet. Men så snart den går igennem htpc'en døjer jeg med støj. Jeg har prøvet med diverse antenne forstærkere både de dyre fra Expert og de dyre fra av-connection, men det gjorde ikke sagen bedre, tværtimod. Jeg har førhen ikke ville skifte til digital TV, da jeg ikke ville opgive dual-tuner funktionaliteten fremfor at få et digitalt signal, men nu ligger jeg desværre på vippen. Men hvis muligt vil jeg meget gerne undgå det. Findes der en anden tuner som er mindre modtagelig overfor støj? Jeg har forbundet TV'et med et HDMI kabel fra HDMI udgangen på bundkortet, så det er ikke der støjen kommer fra. Jeg har ladet mig fortælle af en elektriker-ven at det højst sandsynligt er elektrisk støj - men jeg har så vidt muligt prøvet at adskille antenne kablet og andre strømledende kabler, men helt nemt er det ikke når man har smækket en htpc og en xbox 360 i tv bordet. Det skal lige siges at jeg hele vejen igennem benytter mig af højkvalitets clicktronic antenne kabler. Der er 2 meter fra antenne-indgangen til fjernsynet, hvor der er isat et T-stykke, som går videre ned i HTPC'en med et kabel på 1.5m. Gode råd modtages med kyshånd. Prisniveau uanset forslag er underordnet, det skal bare virke. Redigeret af Langmack - 29-Juli-2007 kl. 21:48 |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Efterhånden synes jeg at analog TV ikke er værd at slås med, men der er selvfølgelig også digitale udfordringer. Hvis du har et godt analog signal på TV-et, kunne det jo bruges til at se en kanal, mens en anden optages digitalt (går ud fra det drejer sig om kabel-tv, for ellers er analog Tv jo helt meningsløst). Hvis det digitale signal modtages meget dårlig vil det give hak, som er ligeså irriterende som støj... På det seneste er kommet en ny mulighed nemlig at optage/vise flere kanaler inden for et MUX med eet DVB-tv-kort. Det gælder også for kodet kanaler. Programmer der kan dette er www.dvbviewer.com og Mediaportal kan vist også... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Hvis jeg så skulle have et digitalt tv-kort, hvilket skulle det så være?
Ligeledes med cam-modul osv. Jeg har TDC KabelTV. (Dvs. DVB-c). Så må jeg jo bare lige skifte over på tv'ets eget analoge signal (som er ganske ok) hvis jeg skal optage :) Redigeret af Langmack - 29-Juli-2007 kl. 22:28 |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Til DVB-C (og kodet kanaler) mener jeg der kun er 2 muligheder... Fire/FloppyDTV som er omtalt meget i dette forum. Det er enten ekstern eller på størrelse med et floppydrev. Prøv at søge om dette kort, der er meget omtale. Dette kort er bredt supporteret af HTPC-programmer, som mediaportal/ dvbviewer og også en løsning med MCE. Den anden mulighed er Technotrend C1500, det er 600-700 kr. billigere. Dette kort optager desvære 2 PCI pladser (ene dog dummy). Kortet er fortringlig til TDC-kabel og med DVBviewer, komplet med undertekster og mulighed for optagelse/vis inden for samme mux (en frekvens som deles af op til 6 kanaler). Cam-modul til begge til TDC er viacess vers. 4.84. Kortene kan købes f.eks. hos www.mm-vision.dk og www.dvbshop.net.
Redigeret af avh - 29-Juli-2007 kl. 22:48 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |