recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - crtl+c og ctrl+v: sorry for the inconven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcrtl+c og ctrl+v: sorry for the inconven

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: crtl+c og ctrl+v: sorry for the inconven
    Sendt: 01-August-2007 kl. 21:52

Lige pludselig siger den: "sorry for the inconvenience....i am just a virus!!!" når jeg forsøger at copy & paste. Hvorfor, er der nogen der ved det?

Windows XP Pro, muligvis efter en opdatering.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 21:56

Du må jo på en eller anden måde have fået en virus på din PC. Prøv at køre en virus scanning.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 22:20

Måske kan dette hjælpe dig lidt? :

En som har oplevet en lignende besked ved 'copy and paste'  LINK

Med god hilsen

John
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 22:44
Virus - hvorfor skulle jeg lige pludselig få virus? Efter en måned i udlandet og jeg bare henter mine mange mails og straks sletter de spam mails.

Thorvald.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 22:59

Hvis du læser dette, så er der en virus:

Re: "sorry for the inconvenience .... this is just a virus"
Posted by: malabogjoe (IP Logged)
Date: March 16, 2007 10:20AM
I tracked it down and it is nasty. It showed up on my wife's login but not mine. I found "note.exe" in her startup menu. If I logged in as her and tired to delete it I could not. In fact, I could not even use Task Manager! I logged her out and logged in me and was able to delete the file.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 07:44

Hmm, det kan faktisk godt være det er en virus. "Note-filen" ligger på alle min disk drev og jeg kunne godt slette den fra C-drevet, men ikke fra de andre data drev.

Er der nogen der kender noget gratis antivirus, der kan fjerne den. Jeg bruger normalt ikke antivirus software - har uhyre sjældent problemer.

Thorvald.
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hmm, det kan faktisk godt være det er en virus. "Note-filen" ligger på alle min disk drev og jeg kunne godt slette den fra C-drevet, men ikke fra de andre data drev.

Er der nogen der kender noget gratis antivirus, der kan fjerne den. Jeg bruger normalt ikke antivirus software - har uhyre sjældent problemer.

Start computeren i fejlsikret tilstand 'F8' ved boot, og prøv så at fjerne filerne, der kan godt være flere filer, check også din registry, der kan også være nogle henvisninger..

MAN BRUGER ALTID ANTIVIRUS..

man er selv ude om det hvis man ikke gør...
når du har fået fjernet filerne, så kan du gå på www.trend.com og lave en online scanning, herefter installerer du et antivirus program, avast er allerede foreslået, et andet kunne være AVG, begge er gratis til privat brug..

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Virus - hvorfor skulle jeg lige pludselig få virus? Efter en måned i udlandet og jeg bare henter mine mange mails og straks sletter de spam mails.

Thorvald, det ER en virus du har.

Hent Avast Antivirus og kom i krig. Og som andre siger. Ingen antivirus, er næsten garanti for virus.

Læs iøvrigt vedlagte link om note.exe

Redigeret af hummelmose - 02-August-2007 kl. 09:29
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 09:41

Thorvald, Thorvald, Thorvald, kan du så se at få installeret et antivirus program  Man bruger ALTID antivirus program, selvom du ikke syntes du plejer at have problemer. Langt de fleste vira er slet ikke synlige for brugeren, men trojanske heste, bagdøre osv. - så selvom du ikke ved det kan du nemt være smittet med masser af forskellige vira alligevel.

Jeg bruger selv antivir personal edition, gratis og godt, og det mærkes ikke på conputerens ydelse.

http://www.free-av.com/down/windows/antivir_workstation_win7 u_en_h.exe

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 06:35

Jeg har stadig "note.exe" på min statoionære computer. Jeg kan ligefrem høre den når computeren er tændt. Jeg "slukker" for note.exe (indtil computeren genstartes) ved at fjerne den via ctrl alt del, og sletter den fra de to harddiskdrev og fra administrator mappen på c-drevet.

Avast og andre kan ikke fjerne den. Er der nogen der har kendskab til om der i mellem tiden er kommet et værktøj, som man kan downloade, der kan fjerne den helt??

Thorvald.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 07:36
NAME: Backnote
ALIAS: URLSnoop, PICTURE.EXE, MANAGER.EXE, Troj/Picture

This is not a virus but a Windows-based trojan horse.

There are two variants of the backdoor. They have been circulated in e-mail and newsgroups postings as attachment files called PICTURE.EXE and MANAGER.EXE, sized 353792 bytes and 348672 bytes. Both of them copy themselves to the Windows directory as a file called NOTE.EXE file name and register themselves to be executed every time Windows boots up.

After this, the trojan gathers information from the machine, including username and password, copies them to an encrypted DAT file and tries to e-mail that file to addresses abreb@hotmail.com and chinafax@263.net.

This trojan does not spread by itself. It can be removed simply by deleting the NOTE.EXE file and the original carrier file. It is recommended that you change your password if you believe to be affected by this trojan.

Backnote was widespread between Christmas and New Year 1998.

--------------------------------------------

Hej Thorvald

Start med at slukke processen via taskmanager (ctrl-alt-delete)
Søg derefter din computer for alle filer der hedder note.exe, picture.exe eller manager.exe - slet dem alle

Download denne lille utility: http://spawnweb.dk/StartupCPL.exe

Kig under alle faneblade - så ser du hvilke filer der aktiveres når windows starter - fjern markeringen hvis der er nogle hvor der står picture.exe, manager.exe eller note.exe

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 12:38
Tak Spawn, det ser ud til at være det mest brugbare jeg endnu har set. Jeg må se at komme igennem det på et tidspunkt.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu