Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dstruct
Bruger
Oprettet: 20-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
|
Emne: Extern hdd - vista Sendt: 14-August-2007 kl. 10:09 |
Problemet er jeg har en 500 gb My Book essential harddisk fra western digital, den var sat til min stationære computer med fult ud lovligt win xp pro. og nu her har jeg en bærbar med vista buisness .. fulgte med til min comp.
Når jeg sætter den til Vista står der den indstallerer drivere til enheden og lidt efter står der den er parat til brug, men den dukker ikke op i "Denne Computer" og står som ulæselig inde i diskhåndteringen .. den er formateret i NTFS filsystem selvfølgelig og er sat til via USB 2.0.
Der fulgte i øvrigt ingen cd'er med til min ext hdd, men det burde vel heller ikke være nødvendigt. Alle ideer og forslag er velkomne, da det er ret irriterende at have alt det data fanget.
|
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
|
 |
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 14-August-2007 kl. 12:42 |
Det virker meget underligt at den ikke kan finde den i Vista. jeg har selv en mindre version "320gb", som virkede fint under Vista, men det var dog Ultimate, men jeg vil nu ikke regne med at der skulle være nogen som helst forskel.
virker den fint på en xp maskine eller misforstår jeg dig.?
måske skulle prøve at opdatere vista eller prøve at kigge i enhedhåndtering, hvor du så prøver at fjerne hdd'en og så søge efter hardware igen. måske kan det hjælpe, hvis der er noget driver knas.
Good Luck.
|
|
 |
dstruct
Bruger
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 01:46 |
Kenzo85 skrev:
Det virker meget underligt at den ikke kan finde den i Vista. jeg har selv en mindre version "320gb", som virkede fint under Vista, men det var dog Ultimate, men jeg vil nu ikke regne med at der skulle være nogen som helst forskel.
virker den fint på en xp maskine eller misforstår jeg dig.?
måske skulle prøve at opdatere vista eller prøve at kigge i enhedhåndtering, hvor du så prøver at fjerne hdd'en og så søge efter hardware igen. måske kan det hjælpe, hvis der er noget driver knas.
Good Luck. |
Nå, så kom jeg endelig hen til min gamle maskine (står hos forældrene nu) med xp på, der virker den åbenbart heller ikke længere, så den er nok bare død :( .. har haft den lånt ud, mens jeg alligevel ikke havde en computer, til en arbejdskollega med en mac, men det burde vel ikke være et problem, usb og hdds og den slags er vel standard, eftersom ingen af firmaerne (MS & apple, hvis der skulle være tvivl) laver deres egne.
|
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 03:01 |
PC og Mac benytter 2 forskellige filsystemer - hvis han har brugt den på en Mac skal den reformatteres med ntfs før du kan bruge den på en PC igen.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
dstruct
Bruger
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 12:32 |
spawn skrev:
PC og Mac benytter 2 forskellige filsystemer - hvis han har brugt den på en Mac skal den reformatteres med ntfs før du kan bruge den på en PC igen.
|
Trist, der røg så 150gb backup :(, nå men hvis den skal formatteres alligevel køber jeg en ny med firewire, så kan min kære mor få den gamle, hun er helt åben for bestikkelse, så det skal nok give et par gratis middage :) Tak for hjælpen begge to :)
|
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
|
 |
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 21:12 |
det var knapt så smart med det der MAC FS. men den fejl gør vi andre så heller ikke, i hvertfald ikke nu, hvor vi er blevet advaret. Held og lykke med det
|
|
 |