recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdér min HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVurdér min HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Emne: Vurdér min HTPC
    Sendt: 21-August-2007 kl. 13:23
Bundkort: MSI 945GT Speedster-A4R, (chipset: Intel 945GT Express) med onboard DVI)

CPU: Core 2 Duo T7200, måske opgraderes senere til t7400 eller t7600

Ram: Billigt kingston 1GB (indtil videre) bliver nok nødt til at opgradere til 2GB
Liteon DVD...
HDD to come.
OS bliver vista ultimate.

Tror I den vil kunne afspille HD, med de nævnte processorer?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 14:30

Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Tror I den vil kunne afspille HD, med de nævnte processorer?

Snildt! Men det vil se ud derefter.  

Bla. GPUén er ikke er kraftig nok, ligesom din CPU nok også vil komme på overarbejde.

Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 14:41
Som jeg kan forstå det har man brug for hardwareunderstøttelse af HD på GPU'en, blandt andet i GF8500 eller GF8600. Har disse GPU'er hardwareunderstøttelse for alle HD formater/codecs?

Jeg er også lidt i tvivl om man BÅDE skal have kraftig CPU og en af de nævnte GPU'er.
Eks. kan en T7600 klare det uden en seperat GPU?

Eksempelvis sidder jeg og kigger på Link
Hvor en T7200 må lægge sig indefor de recommended CPU's.
Men det er måske såfremt man i forvejen har en af de reccomended GPU's?

Redigeret af SandSand - 21-August-2007 kl. 14:42
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 15:13

Dine egentlig spørgsmål er der nok andre der kan hjælpe dig med, men kan da komme med et input om noget andet.

HDD: Jeg har næsten lige købt en Samsung Spinpoint 500GB Sata harddisk, som jeg er meget glad for. Masser af plads, og den siger stortset intet, selv når den arbejder. Den kan godt blive lidt varm, men det er klaret med en blæser ved lave omdrejninger som ikke siger noget.

DVD: Har også lige købt et Plextor PX-810SA (ogs Sata), og det siger næsten heller ikke noget. Dejligt at det er sata, så slipper man for det store IDE kabel.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 01:23

Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Som jeg kan forstå det har man brug for hardwareunderstøttelse af HD på GPU'en, blandt andet i GF8500 eller GF8600. Har disse GPU'er hardwareunderstøttelse for alle HD formater/codecs?

Jeg er også lidt i tvivl om man BÅDE skal have kraftig CPU og en af de nævnte GPU'er.
Eks. kan en T7600 klare det uden en seperat GPU?

Eksempelvis sidder jeg og kigger på Link
Hvor en T7200 må lægge sig indefor de recommended CPU's.
Men det er måske såfremt man i forvejen har en af de reccomended GPU's?

Generelt gælder følgende:
Hvis du kan afspille dine filer med en codec´s (og afspiller) med hardware understøttelse (f.eks i form af Pure Video accelratoren på Nvidia´s Gforce 8xxx serie), så lægger du alt arbejdet over på denne accelrator fremfor på CPUén. Så i sådanne tilfælde har du ikke brug for en vanvittig hurtig CPU.

Men hvis du sidder med nogle "hårdkogte" formater, som der ikke findes hardware understøttelse for, så lægges det meste af arbejdet på din CPU, når du afspiller disse.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu