|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
![]() Sendt: 26-August-2007 kl. 13:40 |
Hej alle i vidende fladskærms guruer.
Er der nogen der kan forklare mig forskellen på disse to Samsung plasmaskærme (bortset fra prisen): PS50C96HD - visse steder opgives modellen som HDX, betyder det noget? PS50Q96HD Jeg har checket Samsungs hjemmeside, men kan ikke rigtig hitte ud af alle de "fagudtryk" og hvad de betyder for kvaliteten af billedet. Der er en prisforskel på omkring 3-4K, er forskellen på skærmene de ekstra penge værd? Og hvordan er Samsungs plasmaskærme generelt? På forhånd tak. |
|
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
|
![]() |
|
peternissen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
HonkyH, Hvad jeg har kunne decifrere udfra pdf'erne er eneste forskel "Movie Plus". Og hvad det så er, må du ikke spørge mig om. Andet end at det åbenbart er noget andet end "Real Motion Studio", som begge har. Beskrivelserne på samsung.dk lyder ellers hen i samme retning....hmmm. Desværre er de fleste producenter gode til at forvirre os med mange modeller, og skabe en helt ny serie ved at sætte DVB-T tuner i , eller sætte en sølvstribe på kabinettet. Samsung er nok mesteren her! På hifipriser.dk er forskellen tilsynelandende 2500,-. Q91 er serien uden DVB-T og her er forskellen nede på 500,-. Nå ja, og så er der hifiklubben, der vil have 5000 ekstra... Check iøvrigt min tråd fra igår. Her er links til nogle tests, omend de ikke borer så dybt.
|
|
![]() |
|
-MTM- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Så vidt jeg ved har Samsung pt. to forskellige plasma-modeller med navnene C9* og Q9*. De kan så have numrene 91, 92, 96 eller 97 afhængig af design og land. Tror ikke betegnelsen HDX betyder noget...
Forskellen (ud over design) er, at den billige model (mener det er alle C-modellerne) kun har 2 HDMI-indgange (ikke 3), FilterBright (i modsætning til Ultra FilterBright) og som nævnt ingen Movie Plus. Movie Plus og (Ultra) FilterBright ville jeg personligt ikke lægge så meget i. Antallet af nødvendige HDMI-indgange må man jo selv finde ud af :-) Jaman ser ud til at have det billigste Samsung C96 50" pt.: http://www.jaman.dk/product.asp?product=311&sub=0&pa ge=2 I øvrigt et af de tv jeg anser som bedst 'value for money' pt. (men jeg ved ikke om eksperterne er enige :p). Redigeret af -MTM- - 27-August-2007 kl. 01:27 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Der er nu også nogen af Q-modellerne der er fullHD. Det i sig selv er vel en væsenlig forskel ;)
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
![]() |
Tusind tak for jeres respons.
Jeg havde godt lagt mærke til at C-modellen manglede Movie Plus og Ultra-filtret - hvad angår HDMI indgange skal det også nævnes at den ekstra indgang på Q-modellen sidder på siden og ikke i bunden, hvilket jeg ikke ser som nogen fordel, hvis den skal benyttes i et "fast" setup. @Yakken, så vidt jeg kan se er ingen af modellerne (C eller Q) udstyret med FullHD. Er der nogen der ved om der er forskel på de to modellers opskalerings-processor (eller hvad sådan en fætter nu hedder)? |
|
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Nej, det er jo mig der klumrer rundt i det. Det er naturligvis deres P-serie der er fullHD. My bad Den processor du tænker på hedder en "scalar" Redigeret af Yakken - 27-August-2007 kl. 09:00 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
@Yakken: Kan ske for selv den bedste :)
No harm done. Ved du om der er forskel på "scalar"'s i de to modeller? Redigeret af HonkyHonk - 27-August-2007 kl. 09:26 |
|
Jesper
|
![]() |
|
baktus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 90 |
![]() |
I hifiklubben fik jeg at vide at c-modellerne har et noget dårligere sort-niveau end q-modellerne. Han illustrerede det ved at slukke skærmene og der var godt nok en del forskel på dem.
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
hvordan pokker kunne du så se forskellene i sort niveau hvis skærmene blev slukket?!!!
|
|
![]() |
|
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
Vil vædde på sortniveauet var sublimt på begge skærme, særligt i helt mørklagte lokaler! |
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Siger vel mere om HFK end om Samsung |
|
![]() |
|
-MTM- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
De ser nok forskellige ud i slukket tilstand, da de har forskellig overfladebehandling (Ultra FilterBright vs. FilterBright). Hvis du kommer forbi butikken igen, må du meget gerne spørge, hvordan man kan se forskel i billedkvaliteten ud fra en slukket skærm. Det ville mange nok være interesserede i at høre ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |