recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at lave et billigt Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at lave et billigt Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cql1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at lave et billigt Media Center
    Sendt: 28-August-2007 kl. 13:22

Hej.

Efter at have overvejet en storage HD (til ca.2500kr), hvor jeg havde kontakt til en HD samt printer, har jeg overvejet, at jeg i stedet burde bygge mit eget Media Center. Det bliver naturligvis lidt dyrere, hvorfor jeg vil tilstræbe at holde budgettet så lavt som muligt (ca.4000kr)…. Media Centeret må meget gerne være så lydsvagt som overhoved muligt.

Dog vil jeg gerne have, at kabinettet ser ok ud. I den forbindelse overvejer jeg at købe kabinettet Hiper HMC-2K53A-C0. Mit spørgsmål er bare hvad mangler jeg dertil?

Selvfølgelig skal jeg købe:

CPU + køler (overvejer Core Duo 2, 2GHz)

Harddisk (Western Digital 500GB)

RAM (ca. 1GB)

DVD Slot-in

Men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår det produktbeskrivelsen korrekt. Jeg skal vel også have et bundkort med, eller? I så fald er det så ligegyldigt hvilke bundkort jeg vælger, blot jeg holder mig til et micro ATX….?

Ligeledes med TV-Tuner, skal jeg vel også have. Men er der overhoved plads til én intern, eller skal jeg købe en ekstern?

Det er mange spørgsmål, men håber I kan hjælpe.

Jeg hører også gerne til konstruktive imputs

/cql

Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 18:12
Fin plads til PCI-tuner, hvis du køber et fleksibelt riser-card.

Undgå alt over 65W på cpu'en - og køb gerne Hipers egen kobber køler. Glem alt om eksternt grafikkort og køb et bundkort med onboard grafik. F.eks. X1250.

Til harddisk kan jeg varmt anbefale Samsung 501J Sata med 16MB cache - super lysløs og særdeles hurtig.

Til tuner - kig efter en god hauppauge-tuner. Evt. ekstern FireDTV-tuner til firewire - hvis du skal bruge dette - så husk onboard firewire.
Til top
cql1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 21:26
Tak for svaret.

Hvis du skulle lave et billigt og diskret Media center. Ville du da også vælge Hiper? Eller ville du gå efter noget andet. Jeg overvejer nemlig at bruge bluetooth tastetur og mus som fjernbetjening, eller måske bruge "fjernstyring" via min bærbar og trådløst netværk. I så fald behøver jeg måske ikke Hipers det dyreste. Omvendt vil jeg gerne have det så billigt som muligt.
Ved ikke om det giver nogen mening?

Når du siger en god TV-tuner, er Hauppauges PVR-150 så god nok, eller skal jeg op og give det dobbelte for en PVR-500MCE?
/cql

Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 09:04
Hiper er helt sikkert et lækkert HTPC-kabinet. Med sæt 9.5V på kabinetblæseren i stedet for 12V. Det gør underværker. Du får heller ikke et billigere kabinet.

150 og 500 er ydelsesmæssigt ens. 150 er en single-tuner og 500 er en dual-tuner - begge analoge. Jeg har selv Hauppauge 1300, som er en hybrid-tuner med både analog og DVB-T.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu