recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BR OG DVD optagelse på samme maskine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBR OG DVD optagelse på samme maskine?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chryslerdude Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: BR OG DVD optagelse på samme maskine?
    Sendt: 08-September-2007 kl. 23:48

Hej

Jeg er ny og meget grøn, og måske endda kandidat til at blive kaldt "lidt dum" på det her område, men jeg ville meget gerne vide (og jeg har faktisk søgt lidt først uden held), om der ikke er nogle maskiner på markedet i dag, der "lissom ka det hele", og hermed mener jeg. Optage/afspille div HD film, og SAMTIDIG stadig i kompabilitetens stolte navn, optage på alm DVD skiver.

Jeg ville nemlig gerne ha udryddet to flyttekasser med mine kære visdeobånd, og hvorfor købe en "DVD-optager only" hvis man kan få en mere fleksibel fremtidssikret maskine. De BR maskiner jeg har fundet umiddelbart, kan jo stadig kun afspille, på trods af at man for længe siden læste at de første RB optagere luskede rundt i bedene til en formue?!?!

:-)

Mvh Kspr CD
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 00:05

Oprindeligt skrevet af Chryslerdude Chryslerdude skrev:

Jeg ville nemlig gerne ha udryddet to flyttekasser med mine kære visdeobånd, og hvorfor købe en "DVD-optager only" hvis man kan få en mere fleksibel fremtidssikret maskine.

Du skal ikke glæde dig for tidligt, for en blank BD-R.skive koster ca. 100 kr., så indtil videre ville jeg nøjes med alm. DVD-R-skiver.

Og de er jo også fremtidssikrede idet en Blu-ray og HD-DVD begge kan afspille dem, så vidt jeg husker. (har kun prøvet DVD-ROM indtil nu).

Men hvis du vil optage BD allerede nu, så er løsningen vel en HTPC med BD-drev.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 00:07

Der er givet vis sådanne et sted i det store udland, men ikke her lille DK, eller måske enda i Europa. Om filmselskaberne vil give os lov til at optage i HD på flytbart medie er en anden sag.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 00:10
Med den nuværende pris for BD (Blu-Ray) medier, ønsker du ikke at optage på dem...

Køb en HDD recorder og vær glad for den i de næste par år. Hvad fremtiden bringer os, kan ingen vide, men jeg tror at udviklingen går i retning af digitale TV-modtagere (STBer) med indbyggede harddiske, snarere end recordere som kan optage i HD opløsninger og gemme på BD medier.

Hvis dit eneste behov er overspilning af VHS bånd, kan du principielt nøjes med et 200 kroners capture kort til din PC. Du skal dog være forberedt på at bruge en del tid på config og fine-tuning af software; modsat en HDD recorder er det alt andet end plug-and-play. Hvis du er "god", kan du til gengæld få et pænere slutresultat.

Hvis dine videobånd er spillefilm (?), skulle du nok overveje at købe filmene på DVD. VHS er noget junk, og det bliver ikke bedre af at blive overført til DVD format. Privatoptagelser, og film som ikke er udgivet på DVD (ja, de findes...), er naturligvis en anden sag.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er givet vis sådanne et sted i det store udland, men ikke her lille DK, eller måske enda i Europa. Om filmselskaberne vil give os lov til at optage i HD på flytbart medie er en anden sag.

En tredje ting er om du ønsker at gøre det samme som i dag?

Den nuværende recorder er dybest set beregnet på analoge inputs, hvor hver billedframe skal digitaliseres, f.eks. encodes i MPEG-2.

Vores nuværende inputs er generelt digitale: DVB, DVD, HD-DVD, Blu-Ray, IPTV,  internet streams, etc.

En traditional recorder vil gøre følgende:

Input -> decodning -> frames i BxH -> encodning -> Output

hvor "output" derefter gemmes på et passende lagringsmedie (DVD, BD, HDD, Flash hukommelse, din nabos FTP server, eller whatever).

Men dette er spild af CPU kraft. Hvorfor ikke bare gemme den digitale input strøm direkte? Output = Input! Som for eksempel en STB med indbygget harddisk gør, eller et stream-ripping program til computeren.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 10:10
Hej!

Nå... man sover slet ikke herinde..?  He he... mange tak for de fine svar. Sjældent har jeg oplevet et forum med SÅ meget punch i.

Der kom nogle aspekter frem som jeg slet ikke havde tænkt på, så tak for det.

Non-Desperado--->  Oh yes. Selvfølgelig skal de lige ha nogle udviklingspenge hjem på skiverne. 100,- er helt sikkert i overkanten for mig, og så tør man slet ikke tænke på hvad en BR-RW kommer til at koste.

Radiomanden---> Nej, det må vi sikkert ikke, for der er nok nogle der vil mene at det er "for farligt", og således skal vi nok også regne med at komme til at halte bagefter udviklingen på DET område.

JesperLund---> ....kan du principielt nøjes med et 200 kroners capture kort til din PC. Du skal dog være forberedt på at bruge en del tid på config og fine-tuning af software... Jo tak, den vej HAR jeg været nede af, endda flere gange, og min konklusion bliver desværre at jeg ikke har tålmodighed til den løsning, og SLET ikke når man så skal til at mase det ned på en DVD-skive bagefter. Jeg kan sagtens se sammenhængen i det du skriver, og faktisk tog jeg alledere en "DVD/HardDisc-recorder-beslutning" inden jeg var helt færdig med at læse. Klart nok med analog kontra digital kilde, og jeg kan forstå at jeg godt kan nå at slide lidt på en DVD/HrdDisc inden udviklingen har fundet til ro.

Nej.. det er ikke film, men derimod mest liveoptagelser af underlig musik fra 70'erne. Filmene får lov at komme på et nyere medie af sig selv, men mit underlige musik kommer jeg til at vente længe på (forgæves).

Igen.. mange tak for svar. Nu skal jeg så blot over i et andet forum og se om jeg kan finde svar på standardspørgsmålet: "Hvilken DVD/ HardDisc-recorder skal man købe"...

God Søndag til alle
Mvh Kspr CD
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af Chryslerdude Chryslerdude skrev:

Hej!

Igen.. mange tak for svar. Nu skal jeg så blot over i et andet forum og se om jeg kan finde svar på standardspørgsmålet: "Hvilken DVD/ HardDisc-recorder skal man købe"...

God Søndag til alle

- og der ville jeg tage udgangspunkt i Pio940, hvis KT Odense stadig har den på bud til ca 6500 ( langt under halv ). Markedets bedste. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 14:13
Til VHS->DVD vil en dyr recorder som Pio 940 være overkill. Gå efter Sony, Panasonic eller Pioneer modeller i 3000-3500 kroners klassen for en 160 Gb model (jeg er ikke helt up-to-date på de aktuelle priser).
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 20:16

- og der ville jeg tage udgangspunkt i Pio940, hvis KT Odense stadig har den på bud til ca 6500 ( langt under halv ). Markedets bedste. 

[/QUOTE]

Hej Lennon... tak for forslag, men det er nok i den tunge ende rent økonomisk. Jeg har en helt ny Kiss 558/200 til salg herinde, og jeg vil smide ca 1500,- oveni, så det bliver nok en mindre modellas.´, men tak for forslag. Jeg vil i alle tilfælde checke PIO940 ud, for jeg har det med at forelske mig i lækre ting... :-)
Mvh Kspr CD
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Til VHS->DVD vil en dyr recorder som Pio 940 være overkill. Gå efter Sony, Panasonic eller Pioneer modeller i 3000-3500 kroners klassen for en 160 Gb model (jeg er ikke helt up-to-date på de aktuelle priser).

Hej Jesper! 

Tak for svar! Nej, jeg skal nok desværre ikke fyre lige 6500,- af på det projekt, ,men skal da lige læse om den PIO940 alligevel. Jeg lånte min faders Sony RDR-HX919 men fik simpelthen hovedpine af den. Jeg plejer at kaste mig ud i lianerne mht fukntioner og remotes, men DEN der... av av, den var simpelthen så underligt opbygget i menu'erne, og LANGSOM at jeg til sidst var ovre og kradse i Sonymærket for at se om det var fake.

Ydermere havde en sin helt egen opfattelse af hvornår den skulle stoppe med at optage selvom man trykkede "stop", så jeg opgav. (Det skal her tilføjes at den røg til reparation kort tid efter).

Jeg er bare blevet lidt bange for Sony... er RDR-HX919 mon en specielt langsom og crappy model?
Mvh Kspr CD
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 20:50

Hej Chryslerdude

Den sony model du snakker om,kender jeg ikke er den fra udlandet den er nok med Guide+, de er nemlig total kass og besværlige for Guide + virker ikke i danmark. vil sige at sony, er nok nogle af de letteste modeller der findes at have med at gøre.Man skal jo sætte sig ind i tingene, for at de virker som de skal.Har en gammel og den sidste nye model, den gamle model 900 er meget lettere, end den nye model 1070,problemet med den nye er at man skal vælge mellem guide+ og guide digital,guide digital er som gamle model.

hilsen Agger

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 21:08
Sony HX919 er så vidt jeg husker en Philips-produceret model. De nuværende Sony recordere er faktisk lavet af Pioneer, som er langt bedre til det end Philips efter min mening.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu