recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Roysen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: FloppyDTV
    Sendt: 11-September-2007 kl. 00:55
Jeg har noget af en omvendt problemstilling. Jeg har langt om længe fået sat computeren op, bestilt et digitalkort fra TDC, købt tuner osv.

Til min store forbløffelse så det ud til at virke første gang da jeg satte MCE2005 op, men da jeg gik ind for at se hvilke kanaler der var fundet fandt jeg ud af, til min store overraskelse, at jeg KUN kunne se TV1000, TDCs infokanal og Tinget?!, og høre til 6 digitale radiostationer.

Jeg må nu indrømme at jeg regnede med at kunne se alle de danske standardkanaler og skulle bøvle med at få de kodede kanaler ind, men det er nu lige omvendt. Har jeg fuldstændig forfejlet noget her? Der er jo tilsyneladende et signal siden jeg kan se alle de kanaler jeg ikke burde kunne se, men hvad med de danske standardkanaler?

Det skal lige siges at jeg faktisk kun har grundpakken, men det burde da ikke forhindre mig i at se de danske "gratis" kanaler.

Hjælp?!?!

Redigeret af Roysen - 11-September-2007 kl. 01:45
Til top
brevald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Sted: Glostrup
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 09:52

Du skal ind og vælge kanalerne i kanalopsætningen... MCE viser desværre ikke altid alt hvad den finder...

Til top
Roysen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 16:26
Nu har jeg igen i dag prøvet at starte helt forfra. Nu finder den tilgengæld 0 kanaler. Men går jeg derimod ind i "instillinger>TV>Tvguide>rediger kanaler" så kan jeg se at den har fundet en hel masse kanaler (det gjorde den ikke igår!) men når jeg går ind og sætter flueben på kanalerne kan jeg stadig ikke gå ind og se en eneste kanal.

Det skal lige bemærkes at da jeg igår skulle oprette forbindelse spørger MCE om mit postnummer for at se hvilke kanaler jeg kunne modtage (der skrev jeg selvfølgelig mig postnummer) nu skrev jeg det netværksnummer der står i de papirer jeg har fået tilsendt fra TDC da jeg købte kortet.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 14:21

Digital-everywhere anviser et lille program til at slette alle indstillinger i og omkring tunerkort og MCE.
Har du prøvet at slette alt med dette program, og så installer igen?

Mht. dit postnummer, så skriv det som ligger nærmest dig, hvis ikke du har dit eget. Og ellers er det ligegyldigt. Det eneste du umiddelbart går glip af, det er lokalkanaler. (Hvis du altså bruger TDC kabeltv).

Til top
Roysen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 09:44
Jeg har prøvet at slette hele opsætningen vha det program du henviste til. Til min ærgelse viste det sig at jeg stadig kun kan se TV1000 og infokanalen.

MEN, da jeg i sin tid havde webspeed, fik jeg sådan et filter af en slags som jeg satte uden på TVstikket, nu har jeg prøvet at fjerne dette filter og sat tvkablet direkte i stikket, og nu kan jer sørme også finde Canal +.

Kan da hele være fordi signalet simpelthen ikke er godt nok? For jeg kan tilsyneladende se de kanaler der er i det høje frekvensområde?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu