recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD DVD :Hvor bruger jeg mine penge bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD DVD :Hvor bruger jeg mine penge bedst?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Emne: HD DVD :Hvor bruger jeg mine penge bedst?
    Sendt: 18-September-2007 kl. 08:16
Hej derude,

Jeg har i løbet af sommeren købt lidt elektronik til min stue, og vil nu udvide med en HD DVD.

Jeg har PV70, EH57, Onkyo 605, KEF 2005.2 og sagem60

Med dette udstyr, hvordan undgår jeg så at købe noget jeg ikke kan udnytte? jeg tænker 24 fps - det kan jeg vil ikke bruge til det store? 1080p? - Det kan jeg vil heller ikke udnytte maksimalt?

Min initiale tanke var at nøje med Toshibas første model HD-E1 tror jeg den hedder.

Jeg vil gerne undgå at købe noget hvor jeg reelt ikke kan bruge de mange nye features.

Med andre ord: Hvor bruger jeg mine penge bedst?

Takker

Christian

Redigeret af beauville - 18-September-2007 kl. 09:17
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 08:56

Hej Christian,
Panasonic PV70 understøtter ikke 1080p eller 24 fps. Så det kan eller skal du ikke gå efter. Dit TV kan "kun" tage 720p, det laver en "fake" 1080p, som der står på panasonics hjemmeside: "V Real II processoren skalerer indkommende materiale som TV programmer og DVD signaler op til 1080p".
Så hvis du vil spille HD, gælder det vel om at finde den bedste og billigste HD afspiller.
Jeg vil mene at du vil bruge dine penge bedst hvis du venter på Samsung UP5000. Prislejet vil ligge på en 7000-8000 kr, og den vil nok være billigere på netbutikker og i DE/GB. Den tager jo både HD-DVD og Blue Ray, PLUS at den har HQV-Reon chip så den burde afspille/upscalerer SD suværent.
Se evt.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20769& PN=1&TPN=1
Prøv side 6, indeholder en meget god oversigt.

Ellers er der følgende reviews
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=7265
http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,39030416,49288092,00.htm
Det er af HD-EX1, men de sammenligner meget de to i deres reviews.

Spørgsmålet er så om man syntes man vil betale det mere som HD-EX1 har. Men det er jo en vurderingssag, og er helt op til dig.

Ellers er et frækt bud en X-box360 + et HD-drev. Det er måske ikke High End eller har ikke alle de nye features, men et "billigt" alternativ.
Personligt så MÅ og SKAL jeg have UP5000 når den kommer engang til vinter!   Go Samsung

Med venlig hilsen
Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:14
PV70 kan godt modtage 1080p, men i den heromtalte situation vil jeg også blot anbefale en HD-E1, da PV70'eren uden problemer er i stand til at de-interlace 1080i korrekt, så det alligevel ikke vil give nogen større fordel at bruge dobbelt så meget på en HD-XE1, der kan smide 1080p ud.
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:16
Husk nu at HD-XE1 indeholder en überscaler som PV70 virkelig kan drage nytte af. Det er som at få en helt ny DVD-samling. Den effekt opnår du ikke med E-1

Redigeret af mhelt - 18-September-2007 kl. 11:46
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

PV70 kan godt modtage 1080p, men i den heromtalte situation vil jeg også blot anbefale en HD-E1, da PV70'eren uden problemer er i stand til at de-interlace 1080i korrekt, så det alligevel ikke vil give nogen større fordel at bruge dobbelt så meget på en HD-XE1, der kan smide 1080p ud.

Hej Naiera,

Det var nemlig min tanke, men der kommer jo også noget nyt lige omkring hjørnet. Godt nok med en masse jeg med mit setup ikke kan bruge, men ved du om der rent faktisk er features jeg kan drage nytte af? Jeg tænker på de nye Tosh maskiner og til dels Onkyo..

takker
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:18
Den kan godt modtage, men ikke vise...  Ved ikke helt præcist hvordan deres nedscalering virker...  
Men jeg mener da at man kan overveje HD-XE1, taget de forskellige reviews i betragtning!?

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af mhelt mhelt skrev:

Nahva - husk nu at HD-XE1 indeholder en überscaler som PV70 virkelig kan drage nytte af. Det er som at få en helt ny DVD-samling. Den effekt opnår du ikke med E-1

ok - det var jeg ikke klar over. Tænkte fjernsynet gjorde det bedst mulig job på den front...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af mhelt mhelt skrev:

Nahva - husk nu at HD-XE1 indeholder en überscaler som PV70 virkelig kan drage nytte af. Det er som at få en helt ny DVD-samling. Den effekt opnår du ikke med E-1

Nu var kravet jo netop ikke ny DVD/HD DVD-afspiller, men blot en HD DVD-afspiller, og dét klarer HD-E1'eren ligeså fint som XE1'eren. Og den klarer det en del billigere.

Man ved jo heller ikke om beauville skal bruge en regionsfri DVD-afspiller, og i dén situation er XE1'eren jo fuldstændig håbløs at bringe på banen.

Redigeret af Naiera - 18-September-2007 kl. 11:37
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Den kan godt modtage, men ikke vise...  Ved ikke helt præcist hvordan deres nedscalering virker...

Nu skrev du jo at den ikke understøtter, hvilket jo ikke er tilfældet. Nedskaleringen fungerer ligesom alt andet nedskalering; det er ikke så indviklet, og Panasonics plasma TV, ved jeg fra erfaring da jeg har PX60 og en PS3, arbejder rigtig godt med 1080p input.

Men 1080i input fra HD-E1'eren lader altså ikke meget tilbage at ønske. Tvivlere kan bare komme forbi og se hvordan Hot Fuzz ser ud
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Hej Naiera,Det var nemlig min tanke, men der kommer jo også noget nyt lige omkring hjørnet. Godt nok med en masse jeg med mit setup ikke kan bruge, men ved du om der rent faktisk er features jeg kan drage nytte af? Jeg tænker på de nye Tosh maskiner og til dels Onkyo..takker

Med Onkyo'en er du jo dækket ret godt ind med hensyn til de nye lydformater, så jeg kan ikke rigtig se hvad du får ud af at smide flere penge efter en HD DVD-afspiller end hvad HD-E1'eren kan fås til. Den burde stå i 2500,- mange steder, og sikkert snart 2000,-. XE1'eren koster lige nogle tusinde mere...
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:26
Men ser man på beauvilles eksisterende setup er der ingen tvivl om at der kan drages virkelig fordel af en dvd med god scaler. Til HD-DVD er jeg enig i at der ikke er nogen nævneværdig forskel mellem de 2. Men ved DVD er der slet ingen sammeligning - XE-1 er en fremragende DVD afspiller.
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:29
Sorry, er lige kommet hjem fra nattevagt...  Understøtter er nok ikke liiige det rigtige ord at bruge!  
Ok, nu har jeg ingen "rigtige" HD medier der kan sende i 1080p, så ved ikke lige hvordan Pana klarer det. Men 720p ser bestemt godt ud...  Men så fik jeg også lært noget i dag...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu