recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg bruge VGA ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg bruge VGA ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RR84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg bruge VGA ?
    Sendt: 20-September-2007 kl. 13:01
Jeg står i den situation at jeg gerne vil se dvd på min Samsung LE40M86BDX fra min bærbar. Har prøvet med S-video stik men synes ikke det er optimalt da den kun leverer 60hz til mit tv. Har desværre ikke HDMI udgang på min bærbar så vil det hjælpe med et VGA stik ? Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe ?
Til top
JCH911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 14:36

Hvis dit TV har VGA indgang, så er det en udemærket løsning. Til sammenligning til med HDMI (eller DVI) bliver signalet overført som et analog signal. Dvs. dit signal vil ikke blive overført digitalt og dermed kan kvaliteten i teorien blive forringet.

Hvis din bærbare har et DVI output, så er det det samme som HDMI, bare uden lyd. Man kan købe DVI-HDMI kabler som du kan bruge, men også DVI-DVI og så bruge et JACK-PHONO kabel til at overføre lyd til dit fjernsyn eller stereoanlæg.

Håber det gav mening.

Til top
RR84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 14:40
Ja det gjorde det, har desværre kun VGA udgang på bærbar. Så det må blive den løsning. Det kan vel kun være bedre end S-video ?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 14:58

Det er mange gange bedre end s-video

Hvis dit grafikkort understøtter det skal du vælge 1920x1080 som opløsning - Samsungen understøtter nemlig dette over sin VGA indgang og så får du knivskarpt 1:1 pixelmapping da panelets opløsning er 1920x1080

Er det PAL dvd du vil afspille skal du vælge 50hz

Redigeret af spawn - 20-September-2007 kl. 17:28
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 17:02

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er mange gange bedre end s-video

Er det PAL dvd du vil afspille skal du vælge 50hz

Det får han bare ikke lov til på sin Samsung, såvidt jeg husker  Så han må leve med det hakker lidt.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 17:36

Har lige checket manualen - det er helt korrekt husket Kandersen - kun 60HZ ved max opløsning 1920x1080

Så det vil stadig hakke lidt, men måske ikke ligeså meget som s-video, og i langt bedre billedkvalitet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 10:44

Ehh, Spawn.. S-video hakker ikke. Det kan det pr. defintion slet ikke, i og med det er et PAL videosignal der sendes ud i 50hz. Men kvaliteten er derimod til at brække sig over. Men hakker, det gør det ikke

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu