recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VGA til RGB eller S-Video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVGA til RGB eller S-Video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Emne: VGA til RGB eller S-Video
    Sendt: 21-September-2007 kl. 13:25

Hvis man nu har en HTPC der skal tilsluttes en gammel TV som dog har RGB, SCART og S-video indgang. Hvad er så bedst:

1. Købe et grafikkort med fx. S-video ud
2. Købe en omsætter fra VGA til fx. S-video

Nogle erfaringer?

/Kurt

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 16:54

Det vil ikke være tilstrækkeligt, idet der vil mangle opløsning, et CRT TV kan ikke give den opløsning der skal til. Du vil være i stand til at se billeder og Video rimeligt OK, men alt andet duer ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 17:07
Jeg vil anbefale en VGA - Scart RGB løsning og det vil fungere udemærket med en HTPC.

Jeg ved faktisk ikke helt hvad Radiomanden mener med at den ikke har den opløsning der skal til. Jeg formoder det er at det kan være svært hvis man ville bruge Windows normalt, for ja, så kan det være svært at læse ikoner og tekster korrekt. Men til medie center brug fungerer det fint, og den løsning jeg bruger giver et rigtigt godt billede.

Jeg bruger selv et VGA - Scart kabel. Det kabel jeg bruger virker kun med ATI grafikkort, da selve kablet ikke har indbygget sync splitter, men det kan ATI grafikkort godt finde ud af. Man kan godt få kabler med indbygget splitter, så de kan bruges med nVidia kort.

Derudover skal man ofte bruge et program som Powerstrip til at få lavet de rette opløsninger og frekvenser som TV'et kan forstå. Der kan man ofte finde disse såkaldte timings rundt omkring på nettet, så det er nogenlunde til at finde ud af.

Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2007 kl. 17:15

Tak for jeres bidag. Som jeg forstår det kan det være en sådan: http://www.av-connection.dk/?PGr=846

/Kurt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu