|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
EvilDoctor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() Sendt: 30-September-2007 kl. 18:06 |
Nå. Det springende punkt er nok alt det med TV-delen. Mine hardware valg ser derfor sådan ud nu; Kabinet: PSU: Bundkort: Processor: Ram: Harddisk: HD-drev: TV-kort: Dertil skal jeg naturligvis have et par blæsere. Nu er der plads til en del blæsere i det kabinet jeg har kig på. Hvor mange, og hvilke skal jeg vælge??? Styresystemet skal være Vista premium med MCE, og diverse tilægsprogrammer til afvikling af kodefri afspilning mm... Jeg vil gerne have en vurdering af ovenstående setup. Er der nogle steder hvor der er skudt over målet, og mere interessant; nogle steder hvor der er skudt under! Redigeret af EvilDoctor - 30-September-2007 kl. 18:07 |
|
![]() |
|
EvilDoctor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Kan lige tilføje; Samlet pris 7291 (7706 incl portoer!). Det syntes jeg egentlig er OK. (Mangler selvfølgelig lige blæsere, wlan mm, men absolut i småtingsafd!) |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ser godt ud, det vil virke som du ønsker.
Man kan få et drev der kombinerer Blu-Ray med DVD læsning/brænding. Læser kun BD plader. LINK Du har valgt rigtigt med hensyn til floppydtv, et samlet køb er det rigtige og skal passe til TDC. Med hensyn til floppyDTV så kan det muligvis anbringes i en skuffe i kabinettet i stedet for i et PCI slot (begge muligheder kan anvendes) Har et LC10 kabinet hvor det er muligt. Kan ikke se umiddelbart se hvordan dit kabinet ser ud indvendigt. Redigeret af Ken_T - 30-September-2007 kl. 21:22 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Et alternativ til Asus bundkortet er MSI MSI K9AGM2-FIH. Derved undgår man en riser der sidder i PSI-E porten til grafikkort. Og på den sidder der et stilkmed SPDIF ud, som man så mangler hvis man beslutter at købe et separat grafikkort. (hvis man bruger det)
Til MSI boardet er der et SPDIF stik ud der kan anbringes et andet sted. Købes separat (38kr) Der er også et firewire og s-video ud der også skal købes for sig. Kender ikke prisen. Men der er jo lyd ud via HDMI. Asus bundkortet kan overclockes, det kan MSI boardet ikke (foreløbigt) Men et selvstændigt grafikkort er ikke noget at stræbe efter som sådan, da det bruger meget extra strøm og giver mere varme der skal ledes bort. (medmindre man virkelig henter noget, fx hardware acceleration for blu-ray, eller måske bedre kvalitet) Jeg bruger personligt kun 1 kabinetsblæser i mit LC10, det er nok for mig. (husk cool@quiet) Men det er ikke den oprindelige som ikke var ok. Den var muligvis defekt i mit tilfælde. |
|
![]() |
|
![]() |
Og du er opmærksom på problemet med undertekster og MCE, så man i stedet må anvende DVBviewer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det bundkort som jeg har valgt (og jeg skal gerne indrømme fra starten af, at jeg har ingen forstand på det - har bare sakset anbefalinger fra de andre tråde! Jeg tror ikke jeg som sådan får brug for et separat grafikkort. Men vil det være en fordel at snuppe det andet bundkort istedet?? Jeg ved ikke hvad betydning det med riseren vil have! Har det et ligeså godt onboard grafikkort som Asus'en?? (Er det ikke noget med at den kører X1250???). Ser nu også ud til at den mangler HDMI-udgangen! I forhold til FloppyDTV, så har kabinettet en extern 3,5" port, og den må vel kunne bruges til det, ikke??? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |