recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til HD afspilning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKrav til HD afspilning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Barzog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Krav til HD afspilning?
    Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 19:42

Hey.

Så har jeg lige været ude for at hente et 8600GTS, og jeg kører på en dualcore maskine, men anyways.. mit spørgsmål går på hvordan jeg får grafikkortet til at overtage dekodningen af mine HD film - Hvilket program skal jeg afspille dem i, osv?

Som det er nu, har jeg installeret (inden jeg købte det nye grafikkort) :

CoreAVC
Halli media splitter
FFDshow

men hvordan sætter jeg det op nu efter at kortet er blevet sat i?

Til top
GISMO1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Denmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 20:45

Hej

cyberlink pover dvd 7,2 ultra kan afspille hd film

nero 7 kan også

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 21:56

Såvidt jeg ved, så er det PowerDVD 7.3 som der kræves. Det er ihvertfald den der er nævnt rigtig mange steder.

Til top
GISMO1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 22:57

Hej min poverdvd er en 7,2 ultra den kan fin afspille hd materiale,det er meget tænkelig at den sidste opgradering er 7.3

mvh .Erik

Til top
Barzog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 08:31

Tjo.. Det virker også med nogle filer, men ikke med alle - hvad jeg mener er at det ikke er ved alle filer at den udnytter hardware accellerationen. (og det er jo noget skidt)

Det er for øvrigt med powerdvd 8 deluxe

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 08:51
Man kan kun udnytte GPU hardware accelleration i HD hvis man benytter en afspiller der understøtter dette samt afspiller nogle formater hvor afspiller og driver i fælleskab kan blive enige om det.

Kort sagt er det stort set kun Powerdvd der pt. kan - og kun med officielle formater som HD-DVD og BluRay og Mpeg2 - og selv der er der mange småproblemer grundet umodenheder både i Powerdvd softwaren og i driverne fra grafikkortleverandørerne

Du kan ikke udnytte grafikkortets hardware acceleration til at afspille h264.mkv HD rips med CoreAVC, FFdshow eller lign. - hardwareaccelleration er ikke understøttet i nogle af disse directshow dekodere eller i de mediaafspillere der kan læse .mkv containere. PowerDVD kan ikke læse .mkv containere

Men sålænge din CPU er kraftig nok til stadig at kunne klare opgaven er det sådan set også næsten ligegyldigt.

Redigeret af spawn - 04-Oktober-2007 kl. 08:53
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 10:32

Hvis man holder sig til MPEG2/4/H.264, så vil de fleste nye kort udnytte hardware accelratoren, såfremt der benyttes en afspiller som understøtter det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu