|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
KaNo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 18:10 |
|
Jeg syntes at have problemer med GPU temperaturen på 85/8600GT passivt kølede grafikkort i min HTPC af typen Silverstone LC17. Jeg har fjernet de to støjende originale 80mm blæsere bag i, monteret en CPU væske køling og ellers blændet hullerne af hvor de gamle blæsere sad. Så har jeg monteret en lydløs 80mm blæser i venstre side, som trækker kold luft ind i kabinettet over chipset og bagom grafikkort. Grafikkort sidder i midten med den passive køleprofil vendt mod højre, hvor PSU'ens 120mm blæser trækker varm luft fra kabinettet indre og ud igennem bagenden. Airflow bør være ok, men måske jeg har overset noget? Jeg har prøvet med både 85/8600GT og de bliver begge 85+ grader ved den mindste belastning. HDD som ligger lige til højre foran grafikkortet ligger på ca. 40 grader og CPU der jo er alternativt kølet ligger altid på 27 grader.
|
||
KaNo
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Tja - mit umiddelbare bud er at dit airflow på trods af dine forventninger ikke er optimalt. Det kan der være flere grunde til. 80mm blæseren leverer måske ikke nok kold luft, psu blæseren kan måske ikke trække nok luft ud, måske psu blæseren slet ikke trækker luft ud men blæser luft ind (har jeg oplevet før fra psu'er), indmaden i kabinettet (kabler, enheder, cpu kølesystem osv.) spærrer for air flowet. Du skulle nok ikke have fjernet de 2 80mm blæsere, og blændet hullerne, men istedet monteret 2 lownoise blæsere der. Kan du ikke tage et billede af PC'en med indmad så vi kan se hvordan det ser ud indvendigt ?
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Siger specs for grafikkortet noget om hvad temperaturen maksimalt bør være?
Mit eget 6200 TC er konstant omkring 65 grader, men Nvidia driveren i standardindstilling har en tærskelværdi ved 145 grader. Airflow omkring kortet er bestemt ikke optimalt, men jeg har aldrig haft nogle problemer whatsoever. If it ain't broke, don't fix it. ![]() Redigeret af JesperLund - 05-Oktober-2007 kl. 18:51 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
M.K.A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
|
øh ved godt det er lidt off topic, men hvordan ser man ens GPU temperatur?
|
||
M.V.H M.K.A
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Motherboard monitor programmer, somewhere under dine driver settings, m.v. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
M.K.A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
|
okay tak. når back to topic
|
||
M.V.H M.K.A
|
||
![]() |
||
KaNo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
|
Jeg kan lige smide et billede op næste gang jeg skal have den rykket fra hinanden, men jeg vil da prøve at kigge på anvendelsen af andre blæsere og mit airflow.
|
||
KaNo
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvad har GPUén på et 8500/8600 gfxkort med motherboard (bundkort)at gøre, Jesper? Temperaturen på GPU (nvidia kort) ser du i controlpanelet til gfxkortet.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |