Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MartinHansen
Ny bruger
Oprettet: 16-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: Mediaportal / EPG ??? LOOOST Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 14:07 |
Wow...
Jeg har lige installeret Mediaportal her i nat...har fået det til at spille, men mangler nu at få EPG´en til at virke...WOW....jeg er lost.
Jeg har hentet TVGG, opsat det, og den henter fint kanal info ned...og gemmer i en XML under Mediaportal\xmltv.
Og hvad så ? Her mister jeg tråden ?
Jeg kan sætte noget op inde i selve Mediaportal men også ind i konfiguratioen ? Jeg er lost...
Nogen der kan give en kort beskrivlse af hvad man skal gøre ??
|
 |
MartinHansen
Ny bruger
|
Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 18:06 |
ahh...har fået det til at virke nu.
Hvade ikke set man skulle rette kanal navnet ind i MP.
|
 |
Kurt
Bruger
Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 222
|
Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 22:47 |
Har du fået den til at hente EPG opdateringer automatisk?
/Kurt
|
 |
MartinHansen
Ny bruger
|
Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 23:03 |
Ja, det var ikke noget problem ?
Den ligger sig bare ned i Processlinjen, og så henter den opdatering hver dag (tror jeg det var)
Men efter jeg fik Midiaportal til at køre nogenlunde, valgte jeg faktisk at rulle tilbage til MCE, da jeg syntes tingende er mere logiske og MEGET mere stabile der.
Jeg har nu brugt mere tid på MCE, så jeg har efterhånden fået den til at trille ret godt med EPG (digital) osv.
Mediaportal manger en del endnu, før det bliver rigtigt lækkert. (min mening :))
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 23:45 |
Suk!!
Så mangler du bare undertekster!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 12:01 |
Det var også primært grunden til jeg skiftede væk fra MP pga. underteksterne. Det var simpelthen et helvede at få til at virke plus at TV'et i MP ikke var særlig godt billedmæssigt. Kører så med DVBViewer nu, og det spiller bare med undertekster, EPG (m. TVGG den nye beta, hvor man kan sætte den til at automatisk åbne DVB, smide EPG ind og lukke igen. Smart:)).
Glæder mig dog til, hvis det engang sker, at man kan bruge DVBViewer som ekstern TV i MP og kører det den vej igennem, da layout og brugervenlighed er i top efter min mening i MP.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:34 |
Bjur: Der er et projekt igang emd at få undertekster på DVB i MediaPortal. Så vidt jeg kan forstå så kører det stortset uden problemer for en del efterhånden. Dog kræver det at du kører med deres TV-Engine 3.0
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 00:05 |
I glemmer lige at TV billedet står som skidt ud af en kamelrøv!
Der er pt. (desværre) ikke andre gode muligheder end digital TV fra enten DVB-T eller DVB-C eller DVB-S og det er kun DVBViewer der kan det skrald PUNKTUM..
(Jeg skriver desværre, fordi jeg ikke er så begejstret for brugervenligheden og deres support)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 08:37 |
MCenterFreak skrev:
I glemmer lige at TV billedet står som skidt ud af en kamelrøv!
|
Hvis du kigger to post oppe nævner jeg faktisk det du skriver bare i lidt mere pæne toner
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 15:45 |
#Bjur
Du har fuldstændig ret, beklager
|
|
 |