recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gået lidt dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGået lidt dødt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Emne: Gået lidt dødt?
    Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 12:26

Ja vi nærmere os julen nu og pt ville et fælleskøb af enten et philps, samsung eller Sony være oplagt, for måske kan prisen ikke presse ret meget, men bare for nogen forhandlere lige at tjene måske 5% ekstra omsætning op til jul er også velkommen.

Jeg savner ihverfald der sker mere omkring fælles køb, da jeg første gang besøgte siden skete der mere på den front og syntes pt er vi gået i stå, intet at beskylde nogen for, men vil sige skal vi holde det aktivt skal der ske noget de sidste 2½ måned af året!!

Personligt ville jeg godt give ca  10 tkr for et 40 tommer + en ps3 bundle, her mangler vi man kan udfylde et skema og få tilsendt tilbud fra fx 3 forhandlere som man gør inden for vvs, for man et salg tjener recodere.dk måske 100-200 kr pr salg fra kunden i provsion, og penge betaler kunden selv til forhandlere, altså kunden betaler 2 regningere, og recodere er ikke mellemled! Syntes iden er god, men mangler opbakning til at føre den ud i livet, for syntes sgu forhandlere ville kunne tjene ekstra da man her bedre kommer i kontakt med kunden.

Beklager stavefejl, men ville bare lige lufte idene til et endnu bedre site!!

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 21:17

sad lige selv og tænkte den ide med de 3 tilbud (kanon ide)og så lidt lavere priser så alm mennesker kan være med så alle tilbudene ikke ligger på 15000-30000 bananer

bare lidt øf fra mig

Lennart

Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 21:59
Tja spg er om det kan lade sig gøre at stable noget på bene og om forhandlere er med på det, da det er ret tidskrævende ting vil jeg så også sige, kræver rigtigt meget ben arbejde og nok også noget kapital må jeg nok erkende, jeg vil godt tage kredit for idene, men udførsel kan jeg ikk komme på her på stående fod!
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 09:59

Den generelle problemstilling omkring fælleskøb er jo at finde noget folk dvs mængden gerne vil have et fælleskøb på.

Udover det kræver det som du skriver meget tid og man kan så diskturerer udfaldet er fælleskøb. Dog må det være et krav, at man meget tydeligt stiller nogle spilleregler / rammer op for om det fx. må være parallelimport alt efter garantistilling fra producenterne eller om der er tale om 2 års reklamationsret via forhandleren. Så kræver det, i hvertfald det er en forhandler men har tillid til ellers er der ikke meget opbakning og hjælp og hente, hvis det går galt. Tit fordi avancen er så lille for en forhandler hvis prisen er presset helt i bund.

Umiddelbart mener jeg den danske mentalitet er løbet helt af staben fx. via fælleskøb vil man spare penge, me hvad sparer man reelt hvis det er ligesom at spille lotteri - hvis uheldet skulle være ude.

Mange sidder og piver over dårlig service i butikker på nettet (inkl mig selv) og fx El giganten m.fl. 

Faktum er (købelov eller ej) jo lavere pris jo større er chancen for ringe service eller slet ingen. Derfor er vi som forbrugere med til at fremelske at vi vil have meget billige ting med meget service og sådan hænger verden jo ikke helt sammen.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 11:21

Enig med dig der, forlanger ikke priser som ikke hængere sammen, blot flere fælleskøb, fx spare 500 kr på et 32 tommer er mange penge for mig!!

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Den generelle problemstilling omkring fælleskøb er jo at finde noget folk dvs mængden gerne vil have et fælleskøb på.

Udover det kræver det som du skriver meget tid og man kan så diskturerer udfaldet er fælleskøb. Dog må det være et krav, at man meget tydeligt stiller nogle spilleregler / rammer op for om det fx. må være parallelimport alt efter garantistilling fra producenterne eller om der er tale om 2 års reklamationsret via forhandleren. Så kræver det, i hvertfald det er en forhandler men har tillid til ellers er der ikke meget opbakning og hjælp og hente, hvis det går galt. Tit fordi avancen er så lille for en forhandler hvis prisen er presset helt i bund.

Umiddelbart mener jeg den danske mentalitet er løbet helt af staben fx. via fælleskøb vil man spare penge, me hvad sparer man reelt hvis det er ligesom at spille lotteri - hvis uheldet skulle være ude.

Mange sidder og piver over dårlig service i butikker på nettet (inkl mig selv) og fx El giganten m.fl. 

Faktum er (købelov eller ej) jo lavere pris jo større er chancen for ringe service eller slet ingen. Derfor er vi som forbrugere med til at fremelske at vi vil have meget billige ting med meget service og sådan hænger verden jo ikke helt sammen.

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu