|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nordskov ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2007 Status: Offline Point: 41 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 22:00 |
|
Jeg vil til at bygge mig et htpc. Den skal primært bruges til musik"anlæg" og at optage fra tv'et. Men nu er det at jeg tænker, at jeg nok i længden vil syntes, at det ærgeligt at tv'et skal tændes hver gang, jeg skal skifte musik/radio. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som har erfaringer med forskellige løsninger på det problem (hvis det er så stort et problem, som jeg gør det til). Her tænker jeg primært på anbefalinger af div. kabinetter med skærme / touchscreens eller stand alone touchscreens. Gode idéer modtages gerne |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Hvad med en lille seperat monitor.? |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Nordskov ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2007 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
|
Jeg er åben overfor alle idéer. Tænker du på noget/nogen model specielt? Jeg ønsker bare, at den skal være lille (ellers er idéen jo væk), men også så stor at man faktisk kan se noget på den. Jeg har ikke noget imod at rejse mig fra sofaen og gå hen til skærmen, når der skal skiftes musik. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
En almindelig 7" TFT skærm, en sådan kan fås for Kr. 1000. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
En alm. TFT skærm kræver vel at man stadigvæk har et tastetur liggende foran, eller kan man klare det hele via en fjernbetjening? Jeg fisker også lidt efter om der er nogen som har erfaring med en touchscreen løsning. Og om det er det værd ifh. til pris? |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Jeg synes ikke, selvom man kan sætte en ekstra skærm til, så har man en løsning... 2 skærme kan enten køres i klon-mode eller dual screen. Den første kræver ens opløsning af de 2 skærme og hvis det kan opfyldes kan man blot tænde den lille skærm... Den anden metode vil kræve noget skift mellem skærme (som kan have forskellig opløsning). Det kan laves via en fjenbetjening eller tastatur.... En måde at løse det på, er lave et swap mellem de to skærme, så kun en skærm er aktiv ad gangen. Den mest elegante kunne være en windows vista sideshow med en fjernbetjening (rica, philips) med skærm, men der findes dårlig nok isenkram på nuværende tidspunkt... Endelig kan man med iMON/VFD opnå en løsning med en remote og via VFD-displayet (2 x16 tegn), et ret primitivt brugerinterface... Alt efter hvilke HTPC-program, der skal anvendes er der også mulighed for et WEB-interface, hvor det styres fra en bærbar eller PDA... |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
![]() |
|
En Remote bør vel kunne lave de nødvendige funktioner. |
||
|
||
![]() |
||
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
|
Hejsa Prøv lige at se DENNE remote |
||
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
||
![]() |
||
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
|
Det har jeg længe ledt efter. Hvor kan du finde det? ...Ole |
||
Moderator, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja den ser fin ud men hvor pokker kan man købe den ? |
||
![]() |
||
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
|
Det kan man ikke...så vidt jeg er kommet frem til er den ikke kommet på markedet endnu. Den har været annonceret i evigheder, men kommer aldrig. Jeg tror der er mange af os der går og venter i spænding |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |