|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 17:37 |
Hejsa. Jeg har en Dreambox 7025 som jeg gerne vil koble på min Nas. Det er en synology 407. Jeg har en harddisk i dreamboxen som jeg forestiller mig at tage ud og så køre rent på nasen. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får det til at virke. Både med hensyn til hvordan dreamboxen bliver koblet på nasen, og hvordan man skal sætte nasen op med mapper osv. Jeg vil gerne, hvis det kan lade sig gøre kunne afspille film, musik osv fra nasen på dreamboxen. Og så skal optagelser osv fra dreamboxen gerne havne på nasen. God lørdag. Redigeret af Damhus - 13-Oktober-2007 kl. 17:38 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Er Dreamboxen UPnP-kompatibel?
Hvis den er, kan du installere Twonky på din 407'er og streame derfra. Jeg vil dog ikke tro, at man man kan undvære disken i Dreamboxen... Venligst Søren |
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Ja.. Den er UPnP-kompatibel.. Så meget er jeg med på. Jeg vil meget gerne have alt samlet i nasen, det var en del af fidusen. Nå.. Men det må jeg prøve at se på. Tak så langt. |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Prøv at gå herind og hent Twonky: http://www.twonkyvision.com/Download/TwonkyMedia/TM4Technici ans.html
Du kan installere den på din NAS og se, om det ikke funker med afspilning fra NAS'en. Så kan du jo altid købe licenskoden bagefter. Venligst Søren |
|
![]() |
|
PerGew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Det virker uden problemer hos mig. Jeg har en NSLU2 |
|
![]() |
|
![]() |
... som du gemmer på ved optagelse? Venligst Søren |
|
![]() |
|
PerGew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Jeps, jeg bruger min NAS som HDD-optager. Jeg har ikke prøvet at afspille musik derfra, da jeg også har en Kiss, som virker helt fint til det, men jeg mener bestemt at det kan lade sig gøre. Hilsen Per |
|
![]() |
|
![]() |
Kan du så ikke fortælle Damhus, hvordan man sætter det op? Det er jo specifikt for Dreambox, som jeg ikke kender det fjerneste til! Vedr. din NSLU2 kan du installere kissdx til afspilning af lyd og billede. Venligst |
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa. Per. Det lyder jo meget som mit ønskede setup. Kan du ikke lige prøve at guide mig lidt i hvordan jeg får det sat op.? Det ville være rigtig cool, jeg er lidt på bar bund. |
|
![]() |
|
![]() |
Damhus, Prøv at se på denne guide: http://dreambox.ingmar.dk/CIFS7025.htm Den første del drejer sig om deling af mappe på pc, men den sidste del ser helt rigtig ud Venligst |
|
![]() |
|
dreamstream ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 288 |
![]() |
Hej Jeg har også gjort tricket engang og også på en NSLU2, da jeg havde sådan en. Jeg fandt dog ud af at transportstream formatet .ts, som en dreambox gemmer i bedst lader sig gemme på den interne harddisk. Hvis netværket eller NAS'en er optaget af andre gøremål risikerer man en del af optagelsen går tabt, netop fordi .Ts formatet kræver så meget båndbredde (det er ukomprimeret). Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvordan jeg gjorde for det er længe siden. Jeg kan dog huske at jeg lavede en partition kun til dette formål. Herefter lavede jeg et "symbolsk link" til partitionen, men det er altsammen lidt tricky, så jeg vil råde dig til at søge på emnet her: www.satandream.com eller www.digsat.net mvh dreamstream |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen. Det ser lidt langhåret ud synes jeg Jeg må jo prøve at kaste mig ud i det.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |