|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 09:23 |
Hej Jeg skal til ud og købe en ny fladskærmstv samt et anlæg. Hvad skal jeg sørge for, at der er af lydindgange på skærmen samt anlæget? På forhånd tak! JSA |
|
![]() |
|
larsstampe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() |
det er nok det mindste problem. For mig og se skal du ikke tænke på lyd ingang på tv , du skriver du vil købe et anlæg det er jo der du skal tilslutte dine externe komponenter =dvd - pc - xbox- osv. Men der er altid line indgang & udgang i alle nye lcd tv. Dit anlæg / sourround forstærker må gerne have lysleder(xbox360) & coax digital indgang. eller er som de normalt er. Ved ikke hvaqd du vil ofre men de nye fra 4000 & opefter kan også fåes hdmi indgang. PS. sørg for at dit tv & anlæg og gerne externe udstyr står så tæt på hianden som muligt. Det gør alt meget nemmere over tid. mvh lars Redigeret af larsstampe - 20-Oktober-2007 kl. 10:50 |
|
Mvh
Lars |
|
![]() |
|
larsstampe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Spørgsmål i samme emne. Jeg prøver at koble min hp bærbar med spdif /minijack til min denon avr-3300 forstærker man kan ikke få lyden til at virke. På pc kan jeg se at der skulle komme signal ud af spdif/digital lyd. Kable jeg hr prøvet med er et alm minijack til phono stereo . Jeg bruger så bare det ene phono stik og putter det i min forstærker coax digital . Jeg har prøvet at sætte den digitale coax indgang til auto - pcm men det hjælper ikke. Er det et måske et forkert kabel jeg bruger . Skal det være et særligt spdiff kabel ? eller er der noget jeg ikke forstår . mvhlars Redigeret af larsstampe - 20-Oktober-2007 kl. 11:17 |
|
Mvh
Lars |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er et analogt kabel, der skal anvendes Toslink. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Radiomanden Du skriver toslink , er det ikke optisk/lysleder. Der er jo ikke lysleder udgang på bærbere pc'er . Det er oftest minijack. Coax kabel er jo også digital. Så jeg skal ikke bruge optisk. Har lige fundet dette kabel, så er det kun dette som kan bruges ? http://www.av-connection.dk/?Cpage=PDetails&PNo=07-506 Redigeret af larsstampe - 20-Oktober-2007 kl. 11:36 |
|
Mvh
Lars |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Tit og ofte er der både Analog, og Digital i samme udgang. Kik ind i den, og kan du se et rødt lys, så er den optisk. Er der ikke noget, så er det en almindelig Analog 2 kanals udgang. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Takker for svarene. Vi var inde ved Expert i går, hvor kæresten forelskede sig i et philips HTS8100 til 7.999 mens jeg er lidt mere vild med 3·2·1™ DVD home entertainment system til samme pris (nedsat med 4.000) http://www.bose.eu/EU/en/home-entertainment/home-cinema/dvd- systems/321/index.jsp Så nu må vi se, hvem der trækker det længste strå... Redigeret af JSA:-) - 21-Oktober-2007 kl. 10:14 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hej JSA,
Til de penge kan du få noget MEGET bedre lyd. ![]() ![]() Men hvis kampen står mellem de to ovenstående, så håber jeg, at du vinder kampen!! ![]() Held og lykke, og god kamp |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |