|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mogge ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Sted: Dominica Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 21:09 |
Jeg har fået en Synologi NAS, som fungere helt Ok på Lan siden, dvs jeg har adgang til alle bruger, mapper etc fra de lokale computer. Emnet har været berørt her i forumet flere gange, men jeg har ikke lige fundet løsningen på mit problem. Jeg kan ikke tilgå NAS én udefra, dvs fra Wan siden, og jeg er kommet til den konklusion at det må ligge i routeropsætningen. Jeg har en Linksys router WRT54G, en meget udbred router. Fra Teleudbyderen har jeg en fast IP, men computeren er opsat til at hente IP automatisk. Routeren er opsat til ”automatic configuration – DHCP, og altså ikke static IP. DHCP serven er enabled. Routeren har så en IP på 192.168.1.1 og NAS én har fået tildelt en IP på 192.168.1.101 lige som de enkelte computer på netværket har fået tildelt et IP nummer i denne nummerserie. I routeren har jeg tillige åbnet port 21 og port 80 for NAS én på IP 192.168.1.101 og alt skulle være godt, men det er det ikke, fordi NAS én kan ikke tilgås udenfra. Eller lad mig spørge på en anden måde, med hvilket IP adresse skal jeg kalde NAS én udefra. Den lokale IP: \\ 192.168.1.101\mappenavn, eller min faste IP adresse fra teleudbyderen + mappenavn? Hvad går galt, der er noget der siger mig at man da ikke kan kalde den lokale IP adresse fra Wan siden, fordi tusinde vis af mennesker har den samme lokale IP, men hvordan skal opsætningen så se ud. Der er en ting jeg synes er underligt, jeg kan godt downloade gennem Sonology downredictory med denne opsætning. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
For at få fat i din DS'er udefra skal du bruge din faste IP adresse. Du har åbnet for port 80 og 21, men du skal også sørge for at din router bruger Port forwaring. Dvs at port 80 og 21 bliver forwardet til 192.168.1.101 Redigeret af kim.t - 23-Oktober-2007 kl. 08:09 |
|
![]() |
|
![]() |
|
mogge ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Sted: Dominica Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Ok, tak for svaret. Jeg har et tillægsspørgsmål. Det kan godt være jeg ikke helt har forstået fasiliteterne i Synology`en, men er det kun muligt at se og anvende data i de delte mapper fra computer udefra i http regi, altså med interetbrowseren og http, eller er det kun i Ftp regi man kan tilgå sine data med en ftp kommando.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
Du mapper bare drevene i stifinderen - under Funktioner -> opret forbindelse til netværksdrev. De skal indtastes som : \\192.168.1.101\photo |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er jeg klar over men det er når jeg på LAN siden. Når jeg skal tilgå mine mapper fra WAN siden, dvs fra en computer udenfra, så skal jeg bruge min faste IP adresse, men den kan jeg kun få til at virke med en ftp kommando, ikke med en http |
|
![]() |
|
![]() |
Nu er nyeste version af FW endnu ikke friviget til 101J så jeg ved ikke hvad der ligger af muligheder i den nye WEB basserede filbrowser. Men om ikke andet vil du få et masivt sikkerhedsmæssigt problem hvis du åbner op. Umiddelbart er det vel at åbne for port 5000 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Du kan læse lidt mere her : http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?t=5241&h ighlight=
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
mogge, web-delen fungerer fuldstændig som en almindelig webserver, så hvis du smutter forbi din IP eller dit domæne (evt. dynamiske domæne med fx. DynDNS), så vil du få dit website frem. Der vil du ikke kunne finde filer fra dit filsystem fra NAS'en, med mindre de ligger i din web-mappe. Venligst |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |