recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mce med gaming evner og 2 skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmce med gaming evner og 2 skærme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
geit07 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: mce med gaming evner og 2 skærme
    Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 19:09

Jeg har læst herinde dagligt i snart en måned, men ikke er ikke blevet klog nok til selv at besvare mit spørgsmål

Der er blevet givet grønt lys fra kassemesteren til at jeg må bytte vores gamle bærbare ud med en stationær og straks ser jeg store muligheder!! Jeg er almindelig forbruger uden særlig indsigt i bundkort og cpu´er. Men fandme om jeg vil købe særskilt computerskærm, computer, hd-recorder, tv, stereoanlæg og spillekonsol, når det tilsyneladende kan lade sig gøre at få det hele i en pakke, og oven i købet til en billigere pris.

Vi har et Sony trinitron stående i stuen. Ja grin bare, men jeg fik det for et kilo i den blå og SÅ var konen glad. På kontoret hvor maskinen skal stå, skal jeg have skærm der også kan køre kabelsignalet når lillemor er kommet først til den gamle kasse.

At maskinen skal stå væk fra stuen betyder den skal kunne tændes på fjernbetjening eller tastatur. (Jeg skal nok lade være med at købe et infrarød). Den skal kunne optage og afspille på begge skærme, og den skal kunne køre spil i direct x 10. Støj og udsende er jo så ikke noget issue.

Jeg håber en eller to jer derude kan se udfordringen i at hjælpe mig her og give mig nogle råd.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 19:38

Jeg synes, der er et par mindre heldige ting i dit løsningsforslag.

Det er kravet om
dual screen (er svært at få en anvendelig løsning) 
og anvendelse til spil.  (meget krævende setup, som er unødvendig til HTPC-brug)

Jeg mener, en HTPC-løsning bliver mest stabil og lettest at have med at gøre, hvis det er en PC alene til HTPC formål.
"Driften" bliver lettere at have med at gøre og kommer derved at køre mere stabilt...
Til gengæld er kravet til PC-en heller ikke så store.
F.eks. kan en løsning med onboard grafik og lyd være ok, se løsninger i forumet her, bla. baseret på et prisgunstigt microatx AMD-motherboard.

Det kan pakkes ind i Antec kasse, som også er prisgunstig og kan stå fremme i stuen uden noget videre støj.
TV-kort bør i dag være digitalt, ellers bliver man skuffet også med et CRT-TV.
Denne ene HTPC-kasse, kan erstatte alle forbruger-elektrobik kasserne...

Setupet vil så kræve en anden PC til spil, som er meget mere krævende med hensyn til grafik-kort.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
geit07 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 12:46

Tak for responsen.  Det er jo nok lige der ved spillekonsollen grænsen for hvad en htpc med fornuft kan bruges til.. øvbøv.

jeg tænker på istedet at købe en mere "ren" gaming pc og så sætte et tvkort i. så kan jeg trods alt bruge computerskærmen som ekstra fjernsyn. de giver selvfølgelig ikke verdens største brugervenlighed, men jeg kan jo også bare optage, brænde på disk, og så smide i en dvd-afspiller inden i stuen for at få noget optaget materiale over på den store skærm. det sku bare noget klodset noget, men sådan er det åbenbart for os ikke-nørder så længe de store producenter ikke er tvunget til at samle hele baduljen i en ordentlig pakke.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 13:04
Jeg er enig med AVH hvis du skal bruge en spilpc til at installere mange spil samt afinstallere igen når du har spillet dem en uge eller 2 så bliver windows som hovedregel "træt" ret hurtig.

En spillepc er jo et vidt begreb!!! jeg har et spille grafikkort i min htpc som står i stuen og den er 100% passivt køler og har jeg ingen problemer med.

Det jeg ville foreslå dig var at sætte en ok str maskine op inde på kontoret, sæt den til tv i stuen via et svhs ud stik og så et 10-20m svhs kabel og så sæt et scart stik i den anden ende og ind i tv, ik nogen super løsning for kvalitet af billede på skrivebordet men acceptabelt i forhold til film/tv optagelser afspilning.

En pc bygget op omkring en Nvidia Geforce 8800 m/ enten 320 eller 640mb ram, samt 2gb ram, en dual kerne core2duo cpu på en 2.4-3.0 og så eller finde bundkort, kabinet som passer dig så ser jeg ikke det store problem i det setup du efterspørger.

Og med svhs i fjernsynet så ville jeg sagtens anbefale dig en analog tvtuner, helst med 2 tunere, og så købe en windows xp medie center 2005 (for XP er stadig den med bedst spilsupport).
Til top
geit07 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 20:16

Jamen jo da, det må være sådan jeg gør det. Det er en rigtig god løsning ift mine krav, så det er sådan jeg gør det.

Du har givetvis ret med hensyn til XP vs Vista, men jeg vil nu liiige kigge nærmere på forskellene inden jeg vælger der. Jeg synes nu det er lidt federe med det nye, sådan er det jo.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu