|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jrasmu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 16:06 |
Hej alle... Jeg håber lige på lidt hjælp. Jeg har KabelTV fra TDC / yousee og har investeret i en Sagem 60 Den er tilsluttet til min LCD med scartkabel... Det virker jo sådan set ok.. Nu er det så bare at jeg også har min PC med Hauppauge tuner kort - Vista mediacenter. Der kører jeg så den analoge del af TV signalet ind og kan selvfølgelig optage osv... Jeg har også en bærbar med vista og mediacenter. Der bruger jeg så en hybridtuner fra Pinnacle ( vista tuner kit) og det virker også fik med det analoge signal osv. Jeg kunne jo forbandet godt tænke mig at få det hele forbundet mest optimalt og ville endnu mere gerne kunne optage det digitale signal fra min Sagem60... Selvfølgelig også pga. den digitale pakke jeg abb. på sammen med Sagem60. Jeg har prøvet at forbinde Sagem og bærbar med composite og lyd... jeg kan godt få billede og lyd på via HP quickplayer programmet, men når jeg vil optage for jeg besked om at det er kopibeskyttet og derfor kan det ikke lade sige gøre... Hvordan er det bedst / smartest at forbinder alle enheder på?? Kan det overhovedet lade sig gøre at optage fra Sagem60?? På forhånd tak for alle guldkornene... Venligst Jesper |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Den bedste løsning opnås ved at sætte et DVB-C TV-kort i HTPC-en og gå helt uden om selector-boksen. Den kan selvfølgelig fortsat bruges til at vise TV, mens f.eks. DVB-C kortet optager et andet program digitalt. Det er muligt at optage fra selectorboksens scart-stik og til et analog-tv-kort. Kanalskift skal foregå via en IR-blaster enhed (f.eks. den til microsoft fjernbetjening). |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
jrasmu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Ok tak... er der en opskrift på at forbinde det med scart stik... eller er det bare lige ud af landevejen... også med IR blaster.. Hvis man skal ha et DVB-C kort.. hvilket skal man vælge.. er det bedste så at anskaffe et floppyDTV eller hvad det lige hedder... Skal der så ikke udover et kort også bruges et CAM modul?? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Med hensyn til DVB-C kort er der et par muligheder til TDC-kabel. Fire/floppyDTV og technotrend c1500HD. Der er prisforskel på de to muligheder og det afhænger også af om man vil køre vista/mce eller et andet HTPC-program, som f.eks. DVbviewer, som begge kører fint med... Links: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1183&zoneid=1 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |