Hej
Jeg har et par problemer med mit HTPC/Vista setup som efterhånden irriterer mig nok til at søge hjælp 
jeg benytter en Vista Home Premium og et Hauppauge PVR-500MCE, et MSI GeForce 7900GS, og mine problemer er følgende:
1: Efter S3 resume får jeg nogle mærkelige grafikfejl, nærmest "matrix" lignende fejl, hvor der er en slags tegn/symboler der forstyrrer vista baggrunden og løber ned af skærmbilledet (ved ikke hvordan jeg bedst beskriver det). det er kun i MCE mode det sker, hvis jeg lukker MCE interfacet ned ser Vista helt normalt ud, men starter jeg MCE op igen er fejlen der igen. efter genstart er det væk, men kommer igen ved S3 Resume?? har prøvet ny grafik driver, ny opløsning, uden resultat.
2: jeg vil gerne kunne benytte en blanding af DVB-T og analoge signaler, og kan ikke rigtig finde endegyldigt svar på om Vista MCE kan "blande" signalerne fra f.eks et HVR-1300 der både har analog og DVB-T? eller skal man have både en analog tuner og et DVB-T kort for at det virker?
3: Min modtager tjeneste (den service der henter DVD og CD info mm.) lukker ca. hver 2.gang ned ved opstart, og problemløsning i Vista "skyder skylden" på FFDShow codec. er der en løsning på dette?
4: Jeg bruger MyMovies og DaemonTools, og har rippet mine DVD filer til ISO images. det kører perfekt, men media modtager tjenesten kan ikke genkende filerne når de er mounted i Daemon tools, og gengiver bare filen som "Ukendt DVD", på trods af at den samme dvd fint genkendes hvis jeg fysisk har skiven i dvd drevet. nogen forslag til en løsning?
det var en ordentlig mundfuld. delvise svar er også meget velkomne 
Hilsen Thomas
Redigeret af spillevende - 03-November-2007 kl. 08:00