recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE "Matrix" fejl og analog/DVB-T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE "Matrix" fejl og analog/DVB-T?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE "Matrix" fejl og analog/DVB-T?
    Sendt: 03-November-2007 kl. 07:57

Hej

Jeg har et par problemer med mit HTPC/Vista setup som efterhånden irriterer mig nok til at søge hjælp

jeg benytter en Vista Home Premium og et Hauppauge PVR-500MCE, et MSI GeForce 7900GS, og mine problemer er følgende:

1: Efter S3 resume får jeg nogle mærkelige grafikfejl, nærmest "matrix" lignende fejl, hvor der er en slags tegn/symboler der forstyrrer vista baggrunden og løber ned af skærmbilledet (ved ikke hvordan jeg bedst beskriver det). det er kun i MCE mode det sker, hvis jeg lukker MCE interfacet ned ser Vista helt normalt ud, men starter jeg MCE op igen er fejlen der igen. efter genstart er det væk, men kommer igen ved S3 Resume?? har prøvet ny grafik driver, ny opløsning, uden resultat.

2: jeg vil gerne kunne benytte en blanding af DVB-T og analoge signaler, og kan ikke rigtig finde endegyldigt svar på om Vista MCE kan "blande" signalerne fra f.eks et HVR-1300 der både har analog og DVB-T? eller skal man have både en analog tuner og et DVB-T kort for at det virker?

3: Min modtager tjeneste (den service der henter DVD og CD info mm.) lukker ca. hver 2.gang ned ved opstart, og problemløsning i Vista "skyder skylden" på FFDShow codec. er der en løsning på dette?

4: Jeg bruger MyMovies og DaemonTools, og har rippet mine DVD filer til ISO images. det kører perfekt, men media modtager tjenesten kan ikke genkende filerne når de er mounted i Daemon tools, og gengiver bare filen som "Ukendt DVD", på trods af at den samme dvd fint genkendes hvis jeg fysisk har skiven i dvd drevet. nogen forslag til en løsning?

det var en ordentlig mundfuld. delvise svar er også meget velkomne

Hilsen Thomas

Redigeret af spillevende - 03-November-2007 kl. 08:00
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 08:09

Jeg hopper lige ind og svarer på nr. 4, så er der nok nogle andre der svarer på de andre.

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "media modtager tjenesten", men mon ikke du mener at systemet ikke kan genkende disken, men godt kan når du har den fysiske disc i?

Årsagen er at diskene genkendes ud fra et "Disc Id", dvs. en aflæsning af data på disken og heraf et dannet HEX nummer. Når du kopierer disken til en ISO, så fjerner du bla. CSS beskyttelse og regionskodebeskyttelse, hvilket er nok til at "Disc Id"'et også ændres - dermed kender systemet ikke længere din disk, for det er ikke længere en original disc.

Af samme årsag må du ikke have AnyDVD kørende imens du bidrager disc id'ere i My Movies, for kører den, så er disc id'erne forkerte.

Det problem har My Movies ikke når den aflæser ID'ere på HD-DVD og Blu-ray, da teknikken brugt her er en anden.

Mvh

Brian

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 08:12

Nr. 2 kan jeg også svare på - du kan ikke blande signalerne i den nuværende version.

Nr. 3 - Hvad er det for en service du snakker om, og hvordan "lukker" den? ffdshow har ingen indvirkning før du begynder at afspille ting.

Min film samling

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 09:34

Hej igen - og tak for svarene

3: Servicen hedder "microsoft modtager tjeneste" og jeg formoder at det er den service der henter medie information. når jeg starter maskinen op, får jeg en fejl-prompt der fortæller at tjenesten er blevet lukket.man kan derefter vælge detaljer og den indbyggede løsningsfunktion i Vista finder frem til at det er FFDshow der er skyld i fejlen (måske en konflikt af en art??) det er alt jeg ved. jeg fik i øvrigt samme fejl da kørte MCE2005 og FFDshow sammen? jeg har ikke oplevet andre der får fejlen herinde i forummet.

4: jeg bruger DVDShrink til at lave images med, og indstillingerne er sat til ikke at komprimere eller lign.

Hvis den ikke kan genkende imaget når det er mounted, burde den vel heller ikke kunne kende disken når  man har taget en kopi af disken til en brændt DVD skive (altså brændt ISO imaget ud på en disk) burde den?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 09:35
...og BTW mange tak for MyMovies - det er intet mindre end genialt, og langt det bedste program til at holde styr på sin DVD samling.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 10:21

Oprindeligt skrevet af spillevende spillevende skrev:

3: Servicen hedder "microsoft modtager tjeneste" og jeg formoder at det er den service der henter medie information. når jeg starter maskinen op, får jeg en fejl-prompt der fortæller at tjenesten er blevet lukket.man kan derefter vælge detaljer og den indbyggede løsningsfunktion i Vista finder frem til at det er FFDshow der er skyld i fejlen (måske en konflikt af en art??) det er alt jeg ved. jeg fik i øvrigt samme fejl da kørte MCE2005 og FFDshow sammen? jeg har ikke oplevet andre der får fejlen herinde i forummet.

Beklager, jeg aner intet om hvad det kan være.

Hvis den ikke kan genkende imaget når det er mounted, burde den vel heller ikke kunne kende disken når  man har taget en kopi af disken til en brændt DVD skive (altså brændt ISO imaget ud på en disk) burde den?

Nej, for DVD'ere vil den ikke kunne genkende den, uanset hvordan de er kommet på en anden kilde end originalen...

Min film samling

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 10:21

...og BTW mange tak for MyMovies - det er intet mindre end genialt, og langt det bedste program til at holde styr på sin DVD samling.

Selv tak - så skal du bare sprede budskabet, og bidrage dine titler op til 100%, så vi kan få det gjort endnu bedre for alle ;-)

Min film samling

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu