recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning Windows Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning Windows Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning Windows Media Center
    Sendt: 03-November-2007 kl. 18:00

Har lige tilsluttet mit fjernsyn til pc´en via et HDMI cabel som er sat i grafikkortet, det er fordi jeg gerne vil bruge Windows Media Center (det er i Vista) til at se film på som jeg har på min harddisk.

Problemet er at jeg ikke kan få fjernsynet til at vise Windows Media Center, der eneste der er frem på tv´et er mit baggrundsbillede fra computeren.

Er der nogen der ved hvad indstillinger der lige skal laves om i for at det virker, det køre godt nok på pc´en, bare ikke på tv´et.

Redigeret af perhansen - 03-November-2007 kl. 18:01
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Panasonic PZ800 50 tommer
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 18:08

Under indstillinger for dit grafikkort står det til "udvidet desktop" - derfor kan du kun se baggrundsbilledet på den sekundære skærm. I denne tilstand har du 2 forskellige skærme, og du kan med musen trække ting over fra den ene skærm til den anden. Vil du se film på den sekundære skærm skal du altså trække din mediaafspiller ud af billedet på din primære skærm og over i billedet på din sekundære skærm

Hvis du vil se detsamme på begge skærme skal du istedet vælge "klon tilstand" i dine grafik indstillinger. Husk i den forbindelse at opløsningen så skal være densamme på begge skærme - enten 720p (1280x720) eller 1080i/p (1920x1080)

Alternativt skal du kun have en skærm tilsluttet til din computer ad gangen, så vil den altid være den primære skærm.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 18:29
Hej spawn - tak for det hurtige svar.

Det du siger med at træk det fra den ene skærm og til den anden, har jeg også godt nok prøvet og det virkede godt nok ( jeg troede bare ikke det var den rigtige måde ).

Der er så bare et andet problem nu når det andet var rigtig nok, der var ingen lyd på tv´et  - lyden fra filmen var kun i højtalerne på computeren, måske du osse ved hvordan jeg så får lyden på tv´et 

Problemet med lyd er løst..

Redigeret af perhansen - 03-November-2007 kl. 21:06
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Panasonic PZ800 50 tommer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu