Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
perhansen
Bruger
Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
|
Emne: Kan ike afspille AVI film i Media center Sendt: 04-November-2007 kl. 13:04 |
Jeg kan ikke afspille AVI film i mit media center i vista
64. Bit, hvad er årsagen til til, den skriver den mangler codecs.
Jeg har efterhånden prøvet de fleste codecs pakker uden
held, det vil sige, har fået en til at virke, men så var der ikke dansk tekst
på (har omdøbt teksten så den hedder det samme som filmen) det fjernede så også
den dansk tekst i min Windows Media Player.
Jeg bruger både Windows Media Player og Medis center, derfor
er det vigtig for mig at der er dansk tekst på begge to. Jeg er simpelthen ved at få "pip" af det her.
|
Med venlig hilsen
Per Hansen
AaB Ishockey
Panasonic PZ800 50 tommer
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 04-November-2007 kl. 14:00 |
perhansen skrev:
Jeg kan ikke afspille AVI film i mit media center i vista 64. Bit, hvad er årsagen til til, den skriver den mangler codecs.
Jeg har efterhånden prøvet de fleste codecs pakker uden held, det vil sige, har fået en til at virke, men så var der ikke dansk tekst på (har omdøbt teksten så den hedder det samme som filmen) det fjernede så også den dansk tekst i min Windows Media Player.
Jeg bruger både Windows Media Player og Medis center, derfor er det vigtig for mig at der er dansk tekst på begge to.
Jeg er simpelthen ved at få "pip" af det her.
|
du skal installere codec med den bruger du køre VMC under, eller også skal du installere ffdshow, og kopiere ffdshow.ax ind under windows\system32 og køre en "regsvr32 ffdshow.ax" i system32 folderen der, for ellers vil alle programmer ikke have adgang til codec.
ffdshow understøtter .srt osv subtitles
|
 |
perhansen
Bruger
|
Sendt: 04-November-2007 kl. 16:04 |
Er det den her codec du mener Vista Codec pakke 4.4.5 & 64Bit tilføjelse v.1.2.4og hvor vælger jeg lige at køre med VMC? Og det med ffdshow har jeg prøvet uden held.
Redigeret af perhansen - 04-November-2007 kl. 16:11
|
Med venlig hilsen
Per Hansen
AaB Ishockey
|
 |
SimpleUser
Bruger
Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
|
Sendt: 05-November-2007 kl. 10:23 |
har haft præcis samme problem med Vista MCE (32-bit) og ffdshow hjalp ikke.
Min løsning var at oprette en ny brugerprofil, og der virkede avi filerne ok. En noget lav-teknologisk løsning, men det virkede som en let udvej eftr dages hårdt arbejde med codecs(ffdshow og adnre.
Morten
|
 |
perhansen
Bruger
|
Sendt: 05-November-2007 kl. 10:48 |
Det har jeg også prøvet og det hjalp desværre ikke, problemet var stadig det samme . mangler stadig Codec skriver den.
|
Med venlig hilsen
Per Hansen
AaB Ishockey
|
 |
perhansen
Bruger
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 17:49 |
Nu har jeg fået media center i mit vista 64 bit til at spille avi filer, men det vil ikke vise dem med tekst på.
Min media player 11 gør det godt nok - bruger vobsub til det.
Hvad gør jeg lige.
|
Med venlig hilsen
Per Hansen
AaB Ishockey
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 23:05 |
SimpleUser skrev:
har haft præcis samme problem med Vista MCE (32-bit) og ffdshow hjalp ikke.
Min løsning var at oprette en ny brugerprofil, og der virkede avi filerne ok. En noget lav-teknologisk løsning, men det virkede som en let udvej eftr dages hårdt arbejde med codecs(ffdshow og adnre.
Morten
|
Under vista har det stor betydning om plugin køres som "administrator" eller ikke, og derved vil indstillinger for FFDshow altså ikke virke under den aktuelle bruger derimod vil de blive sat for administrator brugeren, så derfor er en oprettelse af en ny bruger med admin rettigheder også en løsning, eller bare ændre den oprindelige bruger.
Jeg har selv testet/kørt løsningen og for mig er subtitles ok og ffdshow brugt til vista som codec, jeg benytter pt ikke andre codec, så jeg har altså kun valgt en pakke. og der er også muligheden at køre indstillinger som "privileged" bruger, når codec installeres som admin. Så under egenstaber på "ffdshow configuration " ikonet vælges advanced faneblad og her vælges "run as administrator" så tager indstillingerne effekt. Teknisk, og igen, det virker så bare.
Der var vistnok en lille issue omkring "registrering" af ffdshow.ax , så jeg måtte vælge at køre en comand prompt, og skrive "regsvr32 ffdshow.ax" inde i den folder hvor .ax filen ligger.
Redigeret af pendec - 12-November-2007 kl. 23:07
|
 |
perhansen
Bruger
|
Sendt: 13-November-2007 kl. 11:47 |
Jeg kan got nok ikke lige find ud ad det her.: Der var vistnok en lille issue omkring "registrering" af ffdshow.ax ,
så jeg måtte vælge at køre en comand prompt, og skrive "regsvr32
ffdshow.ax" inde i den folder hvor .ax filen ligger. Når jeg skriver det, kan den ikke find noget. Kunne godt bruge en lille vedledning, bliver ikke så meget klogere af det  En ting er jeg da blevet klogere på, aldrig mere 64bit
Redigeret af perhansen - 13-November-2007 kl. 12:55
|
Med venlig hilsen
Per Hansen
AaB Ishockey
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 22:18 |
jeg tror jeg er lidt med på en lytter her, jeg vil også godt ha' MCE i Vista til at afspille både .Vob & AVI-filer. Vores børns film skal ligge ned på HDD så det hele er integreret i MCE.
så lidt guide, skæren lidt ud i pap om hvordan......hvor man skal starte og begynde, downloads osv.
|
 |