|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
uroed ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 28-November-2007 kl. 12:22 |
Hej, jeg har et problem som jeg ikke kan forstå. Ind i mellem når jeg sætter min Philips DVD optager til at optage med timer stopper den inden det tidspunkt som jeg har sat som afslutningstidspunktet. Dette er irriterende da vi kan miste afslutningen på en film eller en serie. jeg mener det er en DVDR3570H. Det skal siges at det kun er ind i mellem det sker?
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej uroed,
Har du styr på om du har aktiveret / de-aktiveret PDC? PDC er beregnet til netop at sikre at programmer optages selvom de er forsinket eller forlænget - MEN systemet er desværre noget ustabilt og kan ikke anbefales at bruge (specielt har DR, efter at være flyttet til DR byen haft problemer med det - og fraråder at bruge det). Min anbefaling vil være - slå PDC fra og sæt optagelses-tidspunkterne til 3 minutter før start-tidspunkt og 20 minutter efter slut-tidpsunkt. /Lars Redigeret af laursen - 28-November-2007 kl. 13:49 |
|
![]() |
|
uroed ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej Jeg bruger aldrig PDC, jeg optager altid manuelt. Problemet er at jeg har oplevet at sætte maskinen til at optage en film mellem 20 - 22 og så kan den finde på kun at optage til 21:20. Et anden gang skulle jeg optage en serie på 45 min hvor jeg havde sat 1 time af. Jeg kunne dagen efter se at den var stoppet efter 38 min. Hilsen Ulrik |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Ulrik,
Andre har nævnt problemer med den automatiske opdatering af uret, som kilde til problemer med timer-optagelse. Prøv enten
Står forudindstillingen af uret til 'Auto', vil optageren selv søge kanalerne igennem efter et passende tids-signal - det er måske ikke så heldigt hvis der er engelske kanaler i dit antenne-net. /Lars |
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Jeg ved ikke, hvad du mener med "manuelt" - jeg forstår på dit svar, at det er i modsætning til Showview, som intet har med PDC at gøre. PDC og "manuelt" udelukker ikke hinanden - når du optager manuelt skal du også vælge om du vil anvende PDC eller ej. er du sikker på, at det ikke er forvalgt for dig? Hvis ikke, er der så også et problem med starttidspunktet? I så fald er det måske blot recorderens ur, der er stillet forkert. Den kan sættes til at følge en bestemt TV-kanal, for eksempel DR1, så du aldrig skal bekymre dig om sommertid mm. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej, Der er aldrig problemer med starttidspunktet kun længden af optagelsen. Som jeg skriver er det ikke hver gang det sker. Jeg har igår valgt at stille uret manuelt, og så må jeg se om det hjælper, da den tidligere var sat til at følge DRs ur. Ellers tusind tak for jeres svar |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() |
Jeg har også haft problemer med min DVDR3570H, jeg fik en software update for 2 uger siden og nu er der ingen problemer...
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Valde,
Måske du kunne checke hvilken firmware version du har på? På Philips Consumer Support sitet, kan v. 01.43 hentes (her). Du checker den nuværende version ved denne procedure: ![]() /Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Jeg var hjemme og checke min maskine i går og jeg fandt ud af at det ikke er en 3570H men en 3450H (så en lidt ældre model. Jeg har opdateret SW igår (sent) så jeg håber det hjælper. Jeg satte min maskine til at optage en serie på kanal 5 mellem 9 & 10. Efter 47 min. stoppede maskinen med at optage. Det underlige er at der stadig står timer på displayet på maskinen. Jeg har desuden prøvet at lave en reset af menuen og prøver om det kan afhjælpe problemet (har dog sat landet til DK). |
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Jeg har selv en 3450H og har trods flittigt brugt aldrig haft problemer med timeroptagelser (undtagen hvis jeg ved en fejl har valgt PDC). Det tyder på, at der er en fejl på din recorder. Optager du på harddisk eller direkte på dvd? Hvis det er på dvd KUNNE det være pladsproblem eller defekte medier. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg optager kun på harddisken. Kan det være at den burde blive formateret. By the way, kan man skifte HD på en maskine?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Ulrik,
Jeg synes da helt klart at du skal prøve at formatere harddisken - og så i øvrigt lige checke at VPS/PDC står til "Off" - som vist herunder ![]() ![]() Ellers er der vist ingen anden vej end en tur på værkstedet med den. Du kan formentlig ikke selv skifte harddisken i optageren (det har man ikke kunnet på Philips' optagere tidligere - men måske 3450 er en ikke-Philips udviklet optager med en firmware der ikke låser for den slags?!). I øvrigt, Timer ikonet er vist i displayet på optageren, når en timer er indtastet samt når en timer-optagelse pågår (det kunne måske forklare din undren over at timer-ikonet blev vist, selv efter optagelsen var stoppet). /Lars |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |