recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelse på en Philips maskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptagelse på en Philips maskine

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
uroed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Optagelse på en Philips maskine
    Sendt: 28-November-2007 kl. 12:22
Hej, jeg har et problem som jeg ikke kan forstå. Ind i mellem når jeg sætter min Philips DVD optager til at optage med timer stopper den inden det tidspunkt som jeg har sat som afslutningstidspunktet. Dette er irriterende da vi kan miste afslutningen på en film eller en serie. jeg mener det er en DVDR3570H. Det skal siges at det kun er ind i mellem det sker?
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:28
Hej uroed,

Har du styr på om du har aktiveret / de-aktiveret PDC?

PDC er beregnet til netop at sikre at programmer optages selvom de er forsinket eller forlænget - MEN systemet er desværre noget ustabilt og kan ikke anbefales at bruge (specielt har DR, efter at være flyttet til DR byen haft problemer med det - og fraråder at bruge det).

Min anbefaling vil være - slå PDC fra og sæt optagelses-tidspunkterne til 3 minutter før start-tidspunkt og 20 minutter efter slut-tidpsunkt.

/Lars

Redigeret af laursen - 28-November-2007 kl. 13:49
Til top
uroed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:37

Hej

Jeg bruger aldrig PDC, jeg optager altid manuelt. Problemet er at jeg har oplevet at sætte maskinen til at optage en film mellem 20 - 22 og så kan den finde på kun at optage til 21:20. Et anden gang skulle jeg optage en serie på 45 min hvor jeg havde sat 1 time af. Jeg kunne dagen efter se at den var stoppet efter 38 min.

Hilsen Ulrik

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:59
Hej Ulrik,

Andre har nævnt problemer med den automatiske opdatering af uret, som kilde til problemer med timer-optagelse.

Prøv enten
  1. Vælg manuelt den kanal som uret skal synkroniseres fra (eks. DR1).
  2. Indstil manuelt uret - og slå den automatiske opdatering fra
Se evt. den danske manual side 276 for hvordan ovenstående indstilles.

Står forudindstillingen af uret til 'Auto', vil optageren selv søge kanalerne igennem efter et passende tids-signal - det er måske ikke så heldigt hvis der er engelske kanaler i dit antenne-net.

/Lars

Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af uroed uroed skrev:

Jeg bruger aldrig PDC, jeg optager altid manuelt.

Jeg ved ikke, hvad du mener med "manuelt" - jeg forstår på dit svar, at det er i modsætning til Showview, som intet har med PDC at gøre.

PDC og "manuelt" udelukker ikke hinanden - når du optager manuelt skal du også vælge om du vil anvende PDC eller ej. er du sikker på, at det ikke er forvalgt for dig?

Hvis ikke, er der så også et problem med starttidspunktet? I så fald er det måske blot recorderens ur, der er stillet forkert. Den kan sættes til at følge en bestemt TV-kanal, for eksempel DR1, så du aldrig skal bekymre dig om sommertid mm.

Til top
uroed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Jeg ved ikke, hvad du mener med "manuelt" - jeg forstår på dit svar, at det er i modsætning til Showview, som intet har med PDC at gøre.

PDC og "manuelt" udelukker ikke hinanden - når du optager manuelt skal du også vælge om du vil anvende PDC eller ej. er du sikker på, at det ikke er forvalgt for dig?

Hvis ikke, er der så også et problem med starttidspunktet? I så fald er det måske blot recorderens ur, der er stillet forkert. Den kan sættes til at følge en bestemt TV-kanal, for eksempel DR1, så du aldrig skal bekymre dig om sommertid mm.

Hej, Der er aldrig problemer med starttidspunktet kun længden af optagelsen. Som jeg skriver er det ikke hver gang det sker. Jeg har igår valgt at stille uret manuelt, og så må jeg se om det hjælper, da den tidligere var sat til at følge DRs ur.

Ellers tusind tak for jeres svar 

Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 14:59
Jeg har også haft problemer med min DVDR3570H, jeg fik en software update for 2 uger siden og nu er der ingen problemer...
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 15:22
Hej Valde,

Måske du kunne checke hvilken firmware version du har på?

På Philips Consumer Support sitet, kan v. 01.43 hentes (her).

Du checker den nuværende version ved denne procedure:

/Lars
Til top
uroed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 09:10

Hej igen

Jeg var hjemme og checke min maskine i går og jeg fandt ud af at det ikke er en 3570H men en 3450H (så en lidt ældre model. Jeg har opdateret SW igår (sent) så jeg håber det hjælper. Jeg satte min maskine til at optage en serie på kanal 5 mellem 9 & 10. Efter 47 min. stoppede maskinen med at optage. Det underlige er at der stadig står timer på displayet på maskinen. Jeg har desuden prøvet at lave en reset af menuen og prøver om det kan afhjælpe problemet (har dog sat landet til DK).

Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 10:45

Jeg har selv en 3450H og har trods flittigt brugt aldrig haft problemer med timeroptagelser (undtagen hvis jeg ved en fejl har valgt PDC).

Det tyder på, at der er en fejl på din recorder.

Optager du på harddisk eller direkte på dvd? Hvis det er på dvd KUNNE det være pladsproblem eller defekte medier.

Til top
uroed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 10:58
Jeg optager kun på harddisken. Kan det være at den burde blive formateret. By the way, kan man skifte HD på en maskine?
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 20:44
Hej Ulrik,

Jeg synes da helt klart at du skal prøve at formatere harddisken - og så i øvrigt lige checke at VPS/PDC står til "Off" - som vist herunder

Ellers er der vist ingen anden vej end en tur på værkstedet med den.

Du kan formentlig ikke selv skifte harddisken i optageren (det har man ikke kunnet på Philips' optagere tidligere - men måske 3450 er en ikke-Philips udviklet optager med en firmware der ikke låser for den slags?!).

I øvrigt, Timer ikonet er vist i displayet på optageren, når en timer er indtastet samt når en timer-optagelse pågår (det kunne måske forklare din undren over at timer-ikonet blev vist, selv efter optagelsen var stoppet).

/Lars
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu