|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 29-November-2007 kl. 12:28 |
Jeg har nu fået installeret mit nyt indkøbte FloppyDTV i min HTPC.
Den finder korrekt alle kanaler. Dog hakker det meget i de første 4-5 sekunder ved kanalskift, nok til at jeg vil sige det er et "problem". Specsne er: Intel Core 2 Duo 2GHz (Mobile) Abit IL90-MV 2GB Corsair TwinX ram 500GB Samsung SATA HD. Jeg kører ligeledes Vista home Premium. Denne hakken er ikke tilstede ved brug af Selector, så det er computeren som er "flaskehalsen". Jeg kører lige nu en diskfragmentering, men det er ikke længe siden den er kørt sidst, så tvivler på det hjælper. Hvad kunne det ellers være? Det skal dog lige siges at billedet er super godt, og jeg er meget tilfreds med tuneren. Nu mangler vi bare at MCE fatter at gemme DR1 osv. i 16:9 format (dvs. 4:3 format i MCE) :) |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget galt. Kan du evt. forklare hakkeriet lidt nærmere.. Er det decideret hakkeri eller er det pixelering i billedet?
|
|
![]() |
|
Zarabiuk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Husk at benytte et kvalitets antennekabel. Et kabel i dårlig kvalitet kan godt give hakkeri i billedet. Det var ihvertfald løsningen for mig. Prøv evt. også at forbinde FloppyDTV direkte til udtaget i væggen, ikke gennem fordelere, HDD recordere ol.
|
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Det er et kort øjeblik (Nok nærmere 2-3sek), hvor den lyden ikke hakker, men billedet nærmest er bagefter og prøver at synce med lyden. Hvilket betyder at den nogle gange kører lidt langsom, hvorefter hurtigt at spole frem for at fange lyden.
Alt dette sker inden for et par sekunder, så det er ikke fuldstændig uacceptabelt, men ville være godt at slippe af med :) |
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er Clicktronic kvalitetskabler igennem hele huset. Der er ca 2 meter til udtaget i væggen, med en enkelt T-styks splitter i. |
|
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
MCE
![]() ![]() ![]() DVBViewer ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Hej Langmack,
Jeg har netop fået et Vista MCE mediecenter og indenfor den næste måneds tid skal jeg også have et FloppyDTV-kort. Jeg så godt lige hvad cloudy skrev (uden at uddybe det ![]() Har du en status på undertekst-problemet i Vista? Hvilke kanaler fra TDC har ikke undertekster med FloppyDTV? |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har slet ikke haft tid til at kigge på undertekster endnu, men det gør mig egentlig intet - undertekster får mig bare til at rase over inkompetente oversættere
![]() Jeg har lige et tillægsspørgsmål: Eurosport sender ud på både svensk og dansk. Lige nu afspilles de to lydspor oven i hinanden. Kan det omgås? |
|
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Det lyder som en god indstilling ![]() |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Til de interesserede, her et et par billeder og en enkelt ukomprimeret film af hvordan FloppyDTV håndterer signalet.
http://www.langmack.dk/crap/floppydtv1.jpg 1.77MB http://www.langmack.dk/crap/floppydtv2.jpg 2.01MB http://www.langmack.dk/crap/floppydtv.mpg 16.45MB Ikke nemt at fange det korrekt, men uden tvivl en verden til forskel fra mit analoge signal. Billedere fremgår lidt smudret, hvilket ikke er tilfældet. Redigeret af Langmack - 29-November-2007 kl. 14:04 |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser godt ud, men ja - det er svært at fange
![]() |
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Husk at DR udsendes i både 4:3 og 16:9 på det digitale kabel. Ved ikke om det hjælper dig på vej. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |