recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap 209pro harddiske?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQnap 209pro harddiske?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap 209pro harddiske?
    Sendt: 01-December-2007 kl. 14:21

Hejsa, jeg overvejer efter al snakken om NAS en Qnap209pro

har dog lige et spørgsmål, som muligvis er helt generelt RAID relateret, hvis man bruger raid1 skal harddiskene så være 100% ens? eller kan den ene f.eks. være 160gb og den anden 300gb? grunden til spørgsmålet er egentlig såre simpel, hvis jeg nu har 2x160 siddende i, og den ene brænder af, jeg kan ikke få samme mærke Hdd igen da producenten er konkurs, så kan jeg jo lige så godt købe en større disk, da det er blevet billigere osv. men kan raid godt håndtere det?

I tidernes morgen syns jeg at have hørt at det skulle være identiske diske i sådan et setup, dvs samme mærke, størrelse, model, fortløbende-serienumre, lavet af den samme nisse osv. osv.

Eneste åbenlyse problem jeg kan se er at hvis jeg har 160 og 300 siddende i raid1 har jeg vel kun 160 til rådighed?

Ole

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:48

Du kan finde svar på de fleste spørgsmål i QNAPs eget forum:

http://forum.qnap.com/phpbb2/viewtopic.php?t=163

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 18:06
Tak skal du have, jeg kunne ikke finde ud af at formulere mig på engelske med det her, så kunne ikke ret godt søge det :-)
Hjemmebio
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 19:09

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Tak skal du have...

Det var så lidt. Jeg overvejer selv at købe en QNAP 209, men har mine overvejelser, hvorvidt dette vil være et godt køb. Du kan læse om mine overvejelser i denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31424& PN=1

Hvorfor vælger du PRO udgaven? Der er næsten ingen forskel mellem den almindelige og PRO udgaven.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 19:22
Har læst den tråd ja :-)

går efter pro, fordi jeg dels i denne tråd læser at det er nfs der mangler, så vidt jeg forstår, så er nfs det man bruger til udveksling af data hvis man er mac bruger, og selvom jeg ikke har en nu, er det ikke usandsynligt at jeg får sådan noget skidteras indenfor dørene engang
dels er prisforskellen så vidt jeg kan se 350kr, og så vil jeg ligeså gerne give dem nu, og så have muligheden for nfs... ved dog ikke om jeg har misforstået det helt
Hjemmebio
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 20:02

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

...ved dog ikke om jeg har misforstået det helt.

Du har helt ret, jf. QNAPs hjemmeside:

TS-209 Pro is specially designed for different users to share the files across Windows, Mac, Linux, and UNIX environment.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 20:10
så er det derfor jeg vælger den fremfor den anden

derudover har jeg lagt mærke til at "bedre halvdele" har en tendens til at syns de skal have sådan en æblemaskine, uden at de ved hvorfor
Hjemmebio
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 20:27

Har du læst omkring støjen?

Hvis jeg vælger at købe en QNAP 209 (hvilket jeg i øjeblikket hælder mest til), så vil jeg nok udskifte blæseren, for det er lidt et must for mig, at den ikke støjer ret meget.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 20:30
ja, den bliver ikke noget problem, den kommer til at stå i et kosteskab, langt væk fra nogen der kan høre den...

jeg tror også jeg vælger en 209pro, jeg syns det lader til at jeg kan få alt det jeg gerne vil have... og mere til... mangler faktisk bare at den kunne køre sling-medias server software, men det er den vist langt fra kraftig nok til :-)

Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu