Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
erik_m
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
|
Emne: HJÆLP! Min Squeezebox kan ikke spille Sendt: 04-December-2007 kl. 11:35 |
Jeg har for nogen tid siden anskaffet mig Logitechs squeezebox. På papiret alle tiders sag. Men lige meget hvilken Slimserver jeg sætter den til, kan den ikke spille musik - den kan sagtens connecte til serveren, den kan vise albums, kunstnere, sange, internetstationer osv - men når jeg trykker play sker der ikke noget - den connecter og buffer'er i et par sekunder og skriver så, hvor lang tid nummeret varer. Logitech har sat deres tier2-gruppe på sagen og vi har sammen kæmpet i mere end 14 dage. Det lykkes hverken med en windows server, en ubuntu-server eller ved et crossoverkabel direkte til en pc.
Jeg tror selv på, der må være en fysisk defekt i Squeezeboxen, men jeg har været så dum at købe squeezeboxen i METRO, som jo ikke giver garanti på noget som helst. Så det er jeg færdig med.
Er der nogen i forummet, der kan hjælpe mig inden jeg går helt i spåner - enten med en god erfaring eller er der en i Storkøbenhavn/Nordsjælland, der har en en installation kørende, hvor vi eventuelt kunne teste den. Eller er der nogen, der kender en forretning, hvor den er sat op?
Jeg håber på et svar - erik.marcussen@email.dk eller her i forummet
|
 |
mooens
Bruger
Oprettet: 06-September-2005
Point: 111
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 13:42 |
erik_m skrev:
Jeg tror selv på, der må være en fysisk defekt i Squeezeboxen, men jeg har været så dum at købe squeezeboxen i METRO, som jo ikke giver garanti på noget som helst. Så det er jeg færdig med.
Jeg håber på et svar - erik.marcussen@email.dk eller her i forummet
|
Hvad mener du med at METRO ikke giver garanti på noget som helst.
METRO kan ikke undsige sig købeloven. Ifgl. den har du 2 års reklamationsfrist.
Hvor længe har du haft boxen?
Er varen under et ½ år, så er det sælgeren der skal bevise at du har behandlet varen forkert. Er den ældre end et ½ år så ligger bevisbyrden hos dig.
|
Mvh.
Mogens
Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
|
 |
erik_m
Bruger
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 14:08 |
Hej Mogens Enig - men de prøver at køre udenom ved at sige, det drejer sig om det der hedder handelskøb. Jeg agter da også at forfølge sagen, da det kun er 2 måneder siden jeg købte boxen - og lige siden har vi kæmpet for at få den til at spille.
Men jeg kan kun advare mod at handle i Metro - og normalt er de ikke særlig billige sammenlignet med bilka og netkøb.
vh erik
|
 |
MoeKim
Ny bruger
Oprettet: 20-August-2007
Point: 8
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 15:16 |
Hej. Har du prøvet med Softsqueeze fra en pc ? Det vil kunne udelukke serverproblemer. Du kan afprøve softsqueeze ved at pege en browser mod serverens ip:9000 f.eks: http://x.x.x.x:9000 og vælg så softsqueeze i bunden af venstre side. Du skal afprøve det fra en anden pc en den serveren befinder sig på for at udelukke firewall problematikker osv. og du skal helst forbinde på samme måde som din SqueezeBox. Hvis softsqueeze virker er det meget sandsynligt at du har et hardware problem på din SqueezeBox. Mvh. Kim Mølggard
|
 |
mooens
Bruger
Oprettet: 06-September-2005
Point: 111
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 15:18 |
Nu har jeg undersøgt hvilken type butik METRO er.
Du har vel handlet som erhversdrivende, og så er der vel ikke så meget at gøre. Så gælder den alm. købelov jo ikke.
|
Mvh.
Mogens
Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
|
 |
j_mil
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 21:29 |
Ifølge bagsiden på Metro's faktura'er har man altså også nogle reklamations rettigheder der. Men det er korrekt det med at når det er erhvervshandel har man ikke automatisk det med de 2 år osv.
// jm
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 21:41 |
Købeloven gælder som hovedregel for alle køb uanset om det er handelskøb eller forbrugerkøb. Forskellen er bare, at reglerne kan fraviges ved aftale, når der foreligger handelskøb.
Men hvis forhandleren, i dette tilfælde Metro, ikke direkte har fraveget § 54, så gælder de helt almindelige regler om 2 års reklamationsret.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
erik_m
Bruger
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 09:59 |
Nu har jeg prøvet dit forslag. Det viser sig, at jeg godt kan få softsqueeze til at spille fra slimserveren - kaldt fra en anden pc. Så det tyder jo på - som du også er inde på - at det ikke er et server- eller firewallproblem. Så nu er spørgsmålet hvordan jeg kommer videre med Metro - også en stor tak til de mange, der har givet gode råd om købeloven.
vh erik
|
 |
jaffij
Ny bruger
Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 12
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 13:57 |
Hej Erik.
Jeg har virkelig ondt af dig, at du har købt noget i Metro.
Vi har været igennem den samme mølle. Kort fortalt, så gik vores Samsung LCD i stykker efter 1,5 år. Vi ringede direkte til Samsung da det stod på deres hjemmeside. Vi fortalte hvad det fejlede og de sagde vi skulle ringe til et firma i Køge som så ville tage sig af det. Vi fortalte også at det var købt i Metro. TV'et blev hentet af Køge firmaet og alt var fint indtil Metro ringede og sagde at de var blevet kontaktet af firmaet vedr. denne reperation. Metro var ikke tilfredse med at vi ikke gik til dem (Metro Glostrup), men sagde at de ville tage fat i firmaet i Køge som så skulle lave det uden omkostninger for os ellers ville vi få et nyt LCD. Nogle dage efter ringede de og sagde at de havde fået tilbud på reperationen og det ville koste ca 6.000 kr.
Firmaet i Køge (som er et autoriseret Samsung værksted) havde prøvet at få Samsung til at dække, hvilket er normalt, men da det var parrelimport, dækker det ikke. Vi har aldrig fået besked fra Metro om at det var parrelimport.
Metro ville ikke betale da det var mere end 6 måneder gammelt. Det vidste manden fra Metro allerede da han ringede første gang eftersom vi havde sendt kvitteringen med. Det sagde jeg til ham og han sagde han havde kigget forkert og troede kun at det var under 6 måneder gammelt. Jeg fik den forklaring med at det var os der skulle bevise at der var noget galt med LCD da det blev produceret. Dette er svært, MEN vi fik firmaet i Køge til at skrive til os at det kunne være en fejl ved produktionen. Vi gik videre til mandens overordnede, kom ikke videre, gik videre til hans chef, stadig uden held. Til sidst ringede vi til varehus chefen, han nægtede også alt. Vi havde imellemtiden ringet til forbrugerklagenævnet. Der er ca 6 måneders behandlingstid, så det var lidt op ad bakke....Vi stod stadig med et tv der ikke virkede og en regning på afhentning samt fejlfinding på 1000 kr !!! Ikke godt. I et sidste desperat forsøg prøvede jeg at appelere til varehus chefen's hjerte og spurgte om vi ikke kunne finde et kompromis. Det endte med at vi fik et 32" istedet for det gamle 26"imod betaling af 500 kr og nu har vi så 6 måneders garanti. MEN jeg skal aldrig handle der igen !!! Det tog 3 uger inden vi kom igennem med dette !!
Dette er en lang smøre. Jeg synes du skal vide det. Men kæmp, og hvis den er under 6 måneder så skal de bare bytte !!! Jeg håber et er til at forstå historien :-)
|
 |
erik_m
Bruger
|
Sendt: 08-December-2007 kl. 00:24 |
Nu spiller Squeezeboxen så det er en fryd..... Tak til alle de, der har bidraget med gode råd, vink og erfaringer. Dagen er endt med 2 gode oplevelser.
Logitech sagde, der måtte være en fabriksfejl på box'en og den skulle bare byttes af Metro. Der var ikke noget, der hed reparation. Hvis ikke de ville ombytte, ville Logitech gå i aktion.
Et andet medlem havde gjort mig opmærksom på, at Merlin i Lyngby havde boxen - så jeg pakkede mit grej sammen og håbede på at kunne afprøve den her. Der var juletravlt og det var en prototype baseret på noget cd-væsen, der var udstillet, men der var fuld returret i 14 dage, så jeg kunne jo bare tage den med hjem. Og det gjorde jeg - og i løbet af 2 minutter kørte alt i olie. Sikken fryd. Så afsted med den defekte box til Metro i Sydhavnen - det var Metro i Glostrup der ikke levede op til deres Kundeservice-navn. I Sydhavnen levede de op til begrebet kundeservice - en kontrolopringning til Logitech og til parallelimportøren gjorde det klart for Metro, at den handel skulle gøres om. Så jeg fik pengene igen - men trods alt en erfaring rigere. Efter oplevelsen i Metro Glostrup skal der ikke købes varer med garanti i Metro mere.
Så nu spiller klaveret rigtig godt - masser af god musik (min egen) og et hav af internet-radio i god kvalitet. Foreløb fra en Slimserver, der kører på en windows XP - nu mangler jeg bare at få den over på en Ubuntu-server (som er mere stabil) - men det tror jeg ikke er noget problem.
TUSIND TAK til ALLE FOR GODE RÅD og VEJLEDNING. erik
|
 |