Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
poul_sloth
Ny bruger
Oprettet: 10-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Emne: HTCP Crasher Sendt: 04-December-2007 kl. 18:20 |
Har bygget en HTCP med Hauppage PVR500 analog dobbelttuner, og har et aldeles irriterende problem, som jeg måske kunne få lidt hjælp til.
Ved al operation hvor der er TV involveret, crasher computeren jævnligt.
Det sker både i live tv, og optaget tv, sågar er det sket et par gange hvor jeg har været inde i kanal redigering. Ud over dette problem kører sættet sådan set ok, kun kan jeg ikke finde en passende opløsning på TV'et, så billedet er for stort. Jeg kan se der er andre der kæmper med tilsvarende problem.
Mine forsøg på at rette tuner-problemet indtil nu, er udskiftning af ram, opdatering af tuner-driveren, samt opdatering af bundkort softvaren. Ingen forbedring. Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende??
Poul Sloth
|
 |
Hanien
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 19:08 |
Endelig - en lidelsesfælle.
Min har gjort det siden januar, hvis jeg skiftede til Vista + fik nyt bundkort.
Jeg er også kommet frem til at det må være tuneren, har samme tuner som dig, efter at have skiftet stort set alt andet.
Hvad er dit setup?
Genstarter den, slukker den eller fryser?
Jonas
Redigeret af Hanien - 04-December-2007 kl. 20:06
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 22:23 |
Jeg har både en PVR500 og en FloppyDTV i min HTPC. Jeg har ingen problemer. Heller ikke da jeg kun havde PVR500.
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 04-December-2007 kl. 23:52 |
32 elle 64 bit?
Grafikkort og driver version?
Hauppage driver version?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 01:21 |
Det kunne også være en for svag strømforsyning. Man hører om nogle der anvender så lidt som under 200watt eller omkring. Det kan give ustabilitet. Viser sig netop som genstart og frys.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 04:52 |
har også PVR500, min genstarter heller ikke..
|
 |
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 08:53 |
Først og fremmest: Flå alt ud af dine maskine som ikke har nogen relevans. Evt. lydkort, kortlæser, netkort osv.
Derudover hav kun 1 ram stang i, og hvis muligt kør med onboard grafik. Så kan du hurtigt fejlfinde.
Hvis du ligeledes hiver tuneren ud og maskinen ellers kører udmærket, ja så må det enten være bundkortet eller et softwareproblem.
Når du siger crasher, hvordan så?
Hvis den fryser, så skal du nok rette blikket mod grafikkort/bundkort samt tuner.
Hvis den bare genstarter er der stor sandsynlighed for at det er ram/bundkort.
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander. B&O Stage Beoremote One
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 14:02 |
MCenterFreak skrev:
32 elle 64 bit? |
Altid 32bit. Hvorfor skabe unødige problemer med 64bit, når det ikke virker. Vista
MCenterFreak skrev:
Grafikkort og driver version? |
ATI HD2600XT, kan ikke huske driver versionen.
MCenterFreak skrev:
Hauppage driver version? |
Mener det er 1.31MCE
Hauppagekortet bruges kun i forbindelse med MCE. FloppyDTV bruges kun i forbindelse med DVBviewer
Redigeret af Kandersen - 05-December-2007 kl. 14:03
|
|
 |
poul_sloth
Ny bruger
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 19:32 |
Tak for alle svar/spørgsmål.
Mit setup er følgende: ASrock 4 core 133-full hd radeon X 1250 HDCP output, onboard grafik, og en Intel E6600 cpu. Kingston value 2x1 gb, og Vista 32 bit.
Først er det som om den fryser et splitsekund, og derefter genstarter den. Jeg har for et par dage siden opdateret driveren til tuneren, jeg mener det var version 1.31. Strømforsyningen er 430 watt. Jeg vil prøve at afmontere den ene ram, og se hvad der sker.
Poul Sloth
|
 |
dr_schlemer
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 19:48 |
1) Lokaliser fejlen:
Start med en torture-test af ram/cpu og find ud af, om computeren i sig selv er 100% stabil. Der findes mange værktøjer - men 4 åbne vinduer med "CPU stability" plejer at gøre det.
Et alternativ er en loopet demo uden pauser med 3Dmark 2001SE - hvor grafikkortet også presses.
Kan din PC klare 1-2 timer ligeud af landevejen med 3Dmark kan du med rolighed sige, at CPU/ram/grafikkort/chipset/PSU er uden fejl.
=> Så må tv-tuneren eller driveren til denne være roden til fejlen.
Hvilket styresystem bruger du? Har du korrekt driver installeret?
(PS. Der er rigtig mange, umodne, ustabile drivere til vista - så har du vista kan et skift til MCE2005 med alle service packs og opdateringer være sagen.)
|
 |
poul_sloth
Ny bruger
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 19:55 |
Ja, som jeg skrev, så bruger jeg 32 bit vista. Om jeg har korrekt driver installeret? det er vist hvad man kan kalde et godt spørgsmål. Hvordan d.... ved jeg egentlig det? som du skriver, så findes der jo rigtig mange.
|
 |
poul_sloth
Ny bruger
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 19:57 |
Men din ide med at teste ram/cpu som du foreslår, syntes mig en god ide.
|
 |