recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linksys WAG200g problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinksys WAG200g problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Linksys WAG200g problemer
    Sendt: 08-December-2007 kl. 21:57

Jeg har købt en wag200g og vil gerne have den på min TDC bredbånds forbindelse.

Nu er udfordringen at den altså ikke vil modtage en IP fra TDC.

Den kobler sig på, og under DSL status kan jeg se at opkoblingen er ok.
Der er brugt følgende;
RFC 1483 Bridged LLC, VPI/VCI auto, IP from ISP .
DSL modulation: G.mod

Det hjælper dog intet at vælge "DHCP renew" . da ingen ip modtages.

Jeg har forsøgt med gammel ap, at kopiere MAC adresse på internet gateway over på min gamle ap. Da Linksys ikke kan skifte MAC til anden, og her har jeg så released gammel MAC, og renew med MAC fra WAG200g, og det virker også på den gamle router.
Så sætter jeg telefon kabel over i WAG200g og starter den op, og jeg er så tilbage til ingen forbindelse.

Har modem også en MAC som TDC skal release før man kan sætte nyt udstyr på linien og at dette modem så ikke fungerer før?
Har andre en WAG200g på TDC bredbånd, som har instillinger jeg måske skal prøve?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 15:52

Løsning fundet...

Problemet var simpelthen  min VCI/VPI, hvor VCI skulle være 101 . og ikke auto som jeg havde forsøgt.

og de custom firmware der er ude virker ikke på TDC adsl, da den ikke får nogen gateway tildelt med nuværende customer firmware.

dog virker den ellers fint nu, med korrekt modem opsætning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu