|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() Sendt: 13-December-2004 kl. 15:35 |
|
Jeg har pt. en Philips DVDR 610 og ville blot se hvad der skete når macrovision og CGMS (forventeligt) slog til ved kopiering af en DVD film til optageren. Men der skete ingenting. Jeg har kun 2 købe DVD film at afprøve på: ”En verden udenfor” og ”Black Hawk Down” men burde begge ikke være kopibeskyttet? Jeg optog dog kun ca. 1 minut af hver film men har det noget at sige? Hvordan ses kopisikringen ellers?
Sidder kopi-restriktionen (makrovision og CGMS) kun i optageren eller også i afspilleren? Hvad får producenter af afspillere/optagere egentligt ud af at pålægge deres apparater med restriktive begrænsninger (kopibeskyttelse, regionskoder) hvis de ikke selv har interesser indenfor film som eksempelvis Sony? På forhånd tak. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Claus Det er noget afspilleren lægger på. Men måske du er heldig at have en macrovision-fri DVD afspiller (?) /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Hej Lars + andre Hvordan ses effekten af macrovision - nu var jeg jo ikke så "heldig" at få den oplevelse? Er der nogen der ved hvorfor producenterne vælger at pålægge deres afspillere med denne (værdiforringende) funktion hvis de ikke har penge i filmindustrien? Claus |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Claus
DVD optageren nægter at optage det. Skriver f.eks. Copy Protected (COPYPROT) i displayet.
Det er en del af DVD formatet, at afspillerne skal lægge det signal på når de afspiller en DVD skive. Så mon ikke der har været en stærk lobbyisme fra filmindustrien, dengang det blev vedtaget. Men udover det, så er de to parter jo afhængige af hinanden. Vi forbrugere må derimod blot acceptere tingenes tilstand. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Tjaee... de har vist ikke noget valg. DVD Video formatet kræver at fabrikanten betaler licens for at få adgang til specifikationerne for standarden samt nøglerne til dekrypteringen. Fabrikanten skal overholde alle specifikationer for at måtte sælge sin afspiller som et DVD produkt (herunder implementere kopisikrings-mekanismerne i specifikationen). Nogle afspillere giver så mulighed for at brugeren (eller forhandleren) efterfølgende kan deaktivere visse funktioner på afspilleren - f.eks. deaktivere macrovision ved tastkombinationer på fjernbetjeningen. I EU skulle myndighederne efter sigende håndhæve nogle af disse love/regler. BrianJVC fortalte på et tidspunkt om en stor sending billige regionsfri DVD afspillere fra Taiwan der var blevet beslaglagt da de ankom til Italien. Hvilke juridiske regler der bliver overtrådt er jeg ikke helt klar over - men det er ganske givet i strid med den licens fabrikanten køber, at sætte DVD mærkatet på en afspiller der ikke overholder specifikationen. /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2004 Sted: Sweden Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Det är också möjligt att dina två DVD-skivor faktiskt INTE är skyddade
med Macrovision / CGMS. Jag har inte själv de två titlarna som du
nämner, så jag kan inte kontrollera. Men det börjar faktiskt blir
ganska vanligt att de som ger ut filmer inte vill betala licens för
kopieringsskyddet eftersom de vet att folk kopierar ändå.
Finns det Macrovision-logotype på omslaget eller på själva DVD-skivorna? |
||
![]() |
||
z-upIT.dk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
|
Jeg har en DVDR725 og der kan man kan godt optage filmen men DVDR725'eren springer de afsnit, hvor der er kopibeskyttelse over, dvs hele optagelsen, da kopibeskyttelsen ligger på hele DVD'en (hvis den er beskyttet) [svar til clausewitz]. Man kan løse problemet i nogen tilfælde med en www.videostabilizer.dk men den er vist ikke helt go' fra DVD til DVD. Jeg har leget med nogle købe bånd og slået videostabilizeren til og fra under optagelse. Resultatet er at optagelsen bliver mærket med et blåt C i indexet og de afsnit hvor videostabilizeren ikke køre, bliver sprunget over under afspilning. Man kan også forsøge sig med at anvende forskellige kompinationer af ud/indgange, SCART, S-video og composit og i visse tilfælde være heldig, specielt hvis man anvender videostabilizeren. Jeg har mest kopiret bånd til DVD og der anvender jeg min videostabilizer og S-video bøsningerne, det virker 100% for mig. |
||
Med Venlig Hilsen
S. Lauritzen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for oplysningerne. Der er intet Macrovision-logo på hverken cover eller skiver på ”En verden udenfor” (1994) og ”Black Hawk Down” (2001/2002). Så mit held med DVD-afspilleren er nok opbrugt. Jeg troede blot at en forholdsvis ny film som "Black Hawk Down" ville være beskyttet. Jeg kan i øvrigt varmt anbefale "En verden udenfor"/"The Shawshank Redemption" med Tim Robbins og Morgan Freeman. Claus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |