Har du været inde på din NAS' Twonky?
Du kan konfigurere Twonky ved at taste IP-adressen på din NAS (Giv den MEGET GERNE en fast IP-adresse - det gør al ting nemmere; og giv den et navn) efterfulgt af et kolon (:) og 9000 i din browser.
Jeg skriver http://192.168.1.55:9000 eller http://klods:9000
Hvis det ikke virker i Internet Explorer, eller hvad du nu bruger, så kører Twonky sikkert ikke.
Den anden del var møntet på Telnet. Hvis du ikke ved, hvordan man laver en telnet-session, så er det ikke så nemt at følge mit råd, sorry

Jeg vil prøve at gøre det enkelt.... Din Qnap har Linux som styresystem, og det er installeret i en begrænset form - tænk på det som DOS i en trimmet udgave. Det her er bare bedre

Dette system kan man så kommunikere med med kommandoer på samme måde som DOS - du ved: sort skærmbillede med kryptiske kommandoer

Måden at kommunikere med systemet er at benytte Windows' kommandopromt. Den finder du ved at taste windowstasten+R-tasten ~Kør. I Kør-vinduet skriver du cmd og trykker Enter, return eller 'Ny linie'

Nu åbner der sig et sort vindue, som kun tager tekstkommandoer.
Dér skriver du telnet 192.168.1.55 (eller hvad nu adressen til din NAS er)
Så skal du logge ind: Første linie: 'root' (+ enter) og i pwd (næste linie) skriver du 'Aur1sfedepwd'

(Det har du sikkert valgt tidligere)
Derefter er du i stand til at kommandere med boxen

Hvis du
så skriver 'ps' (+enter), vil du få en liste over dine kørende processer

- og dermed blev en kort historie jo lang, men det er jo ikke nødvendigvis viden, vi er
født med, vel

Venligst
Søren
EDIT=PS: Ja, dit ps glemte jeg. Det er altid godt at søge hjælp, hvor den findes. QNAP-tråden (?) er jo et bud, men der ikke så mange med hands-on-viden
Det er efter min mening bedst at spørge bredt, men dit spørgsmål er meget hardware-specifikt, og der vil ikke være mange, som kan besvare dit spørgsmål, hvis du snævrer det for meget ind. Derfor spørger du det rette sted

Redigeret af Breddam - 27-December-2007 kl. 01:03