recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage DVB-T undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke optage DVB-T undertekster

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke optage DVB-T undertekster
    Sendt: 25-December-2007 kl. 20:53

Jeg har købt et hybridtunerkort i Aldi. Efter at have installeret de opdateringer der findes virker kortet udmærket, og kan vise DVB undertekster. Problemet er at det ikke kan optage disse tekster. Er der nogen der evt. har en udvej på dette? Er der nogen der kender til et DVB-T tunerkort der også optager undertekstfilen?

Søren

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2007 kl. 21:50

Det er sandsynligvis ikke selve tunerkortet, men derimod softwaren (som du ikke nævner noget om) som er afgørende for det.

Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er sandsynligvis ikke selve tunerkortet, men derimod softwaren (som du ikke nævner noget om) som er afgørende for det.

Det har du nok helt ret i. Når teksterne kan vises bør de også kunne optages. Jeg har prøvet forskellige programmer, men der er ikke nogen af dem der giver mulighed for at optage underteksterne. Så måske skulle jeg omformulere spørgsmålet til: Er der nogen der kender til et program der også optager underteksterne? Jeg har prøvet: DVBviewer, GBPVR, Medieportal og selvfølgelig det medfølgende program til Aldis kort (Zolid DVB-T 210) uden held.
Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 11:23
Hej, jeg har Aldi super PC m. BD og HD DVD. I den bruges W.media til at afspille og optage DVB-T. Dette pgr. understøtter ikke undertekster. Hvilket andet program er godt til at optage og afspille med undertekster? Mvh. og god jul
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af abadabadoo abadabadoo skrev:

Hej, jeg har Aldi super PC m. BD og HD DVD. I den bruges W.media til at afspille og optage DVB-T. Dette pgr. understøtter ikke undertekster. Hvilket andet program er godt til at optage og afspille med undertekster? Mvh. og god jul

DVBViewer kan optage DVB-T undertekster, hvis man under recording settings sætter den til at optage i .TS format.

/Peter

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 12:05

Det samme kan seneste version af Media Portal. Der er glimrende dokumentation på deres site, så det er simpelt nok at sætte op, men igen skal man ændre på optagelses formatet til .ts.

Søg efter dvb subtitles på www.team-mediaportal.com, så skal du bare se.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 12:49
Jeg siger tusinde tak for hjælpen indtil videre.
Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 13:37
Det gør jeg også. Super hjælp man får.
Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 15:08
Så har jeg prøvet DVBviewer og sat filtypen til .TS, men desværre hænger programmet få sekunder efter at optagelsen er startet, og det den nåede at optage var uden undertekster. Jeg gætter på at det er netop underteksterne der er problemet. Hvis jeg køber et Hauppauge kort med DVB-T (Hauppauge WinTV NOVA-T-500  tænker jeg især på), vil I der har tjek på  dette, så mene at det vil kunne komme til at køre?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Søren A Søren A skrev:

Så har jeg prøvet DVBviewer og sat filtypen til .TS, men desværre hænger programmet få sekunder efter at optagelsen er startet, og det den nåede at optage var uden undertekster. Jeg gætter på at det er netop underteksterne der er problemet. .....

Det må desværre være en softwarefejl, når du vælger at optage i .ts format optager du nemlig den komplette datastrøm (Transport Stream) og det er inkl. alle tilgængelige sprog og undertekster.
Det er det samme format som f.eks. en Dreambox sat modtager gemmer i.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 15:53

Prøv at checke om de korrekte codecs er opsat (under indstillinger/ directx)  til video og lyd er opsat, f.eks. purevideo, intervideo, powerDVD m.v.
Hvis codecs står til default codecs kan det give disse problemer...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Pr�v at checke om de korrekte codecs er opsat (under indstillinger/ directx)  til video og lyd er opsat, f.eks. purevideo, intervideo, powerDVD m.v.
Hvis codecs st�r til default codecs kan det give disse problemer...

Jeg går ud fra at vi snakker om DVBViewer!
Er det lige meget hvilket codec man sætter programmet til, bare det ikke er "System Default"?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu