recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC, forslag modtages
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy HTPC, forslag modtages

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xcanner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny HTPC, forslag modtages
    Sendt: 26-December-2007 kl. 02:48

Jeg vil ombygge dele af min gamle HTPC til en filserver, derfor er jeg gået i gang med et nyt HTPC projekt:

Kabinet:
HFX EF28 external 280W Ekstern PSU
51071  HFX Mini Borg HPC - Heatpipe Processor Cooler
51074  HFX Mini DVD, Pioneer Slot-in
51073  HFX Mini HDD - silent box, 2 stk. 3,5'' Hdd
51085  HFX Mini Media PC Case Metal - Black/Black 

http://www.hfx.dk/ 

Jeg har ikke helt besluttet mig for "mini" eller "classic" modellen. Jeg kan bedste lide "mini", men jeg er ikke så lun på slot-in drevet.

Jeg overvejer også helt at droppe et DVD drev, da jeg snildt kan ligge min DVD samling ned på filserveren.

Indmad:
Bundkort - ASUS P5E AiLifestyle Series:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400654

2 GB passende DDR2 ram
1 Core 2 duo
2 x Samsung Spinpoint

Det største problem er bundkortet, og jeg er bestemt ikke sikker på om det skal være det bundkort, jeg heller dog meget til Asus bundkort fortiden :-) Forslag om anden model eller mærke er meget velkommen!

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 19:45

Engang imellem synes jeg altså, at i gør tingene meget mere besværlige end de behøver at være. Det er alt for ofte at folk går kolde på bundkortet, synes jeg.

1. Find et bundkort du har tiltro til er stabilt nok.
2. Find et bundkort der passer i dit kabinet.
3. Find et bundkort der passer til den ram og CPU du vil sætte i.
4. Hvis du skal have onboard gfxkort, så find et bundkort med onboard gfxkort som understøtter det du vil bruge dit gfxkort til.
5. Hvis du ikke skal have onboard gfxkort, så skal du yderligere finde et gfxkort som passer til det som du skal bruge det til.
6. Hvis det er muligt, så vælg IKKE et bundkort uden gigabit netkort i. Selvom du måske ikke lige står og skal bruge det, så er det ærgeligt at senere stå og mangle det.
7. Lad være med at køb allernyeste chipsæt. Vent til det er gennemprøvet, så du ikke skal slås med alt for mange biosfejl.

Dit eget forslag er fint nok. Jeg bruger sådan et bundkort i min arbejdsstation.

I mit Media Center har jeg et MSI P965 Platinum kort. Det funger glimragende, bortset fra at det ikke er lykkedes mig at installer netkortet endnu, og MSI er elendige til support! Jeg tror desværre at bundkortet er defekt. Men ellers er det et meget rost bundkort.

Det er faktisk ikke så svært, uanset om bundkortet hedder det ene eller det andet, så er det andre ting der er afgørende end lige navnet!

Til top
xcanner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Engang imellem synes jeg altså, at i gør tingene meget mere besværlige end de behøver at være. Det er alt for ofte at folk går kolde på bundkortet, synes jeg.

Nu er bundkortet jo også lige det som evt. rummer mange funktioner :-) Jeg har valgt mig et setup:

ASUS P5E, X38, GLAN/RAID
Intel Core 2 Duo E6550, 2.33 GHz / 1333 MHz, 4 MB
Kingston HyperX DDR2, 1200 MHz CL5, 1 GB
Kingston HyperX DDR2, 1200 MHz CL5, 1 GB
ASUS EN8600GT, Silent, 512 MB, HDCP, PCI-E

Nu er jeg bare i tvivl om det bliver for varmt

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 21:07

Medmindre et bundkort skal bruges til en decideret overclocket gamer maskine, så er der faktisk ikke så store bekymringer ved det. De fleste bundkort opfylder kravene for at kunne køre som et rimeligt Media Center.

Ang. dit spørgsmål om for varmt, så skrev du jo i første indlæg, at du regnede med det skulle være HFX kabinet samt heatpipes til CPU. HFX kabinettet kan, såvidt jeg husker, købes med en køler til, som først slår til, når temperaturen er meget varm inde i kabinettet. Det kunne du måske overveje.

På HFX´s hjemmeside mener jeg du kan læse, hvilke CPU du kan køle med heatpipes (altså op til hvilken max. hastighed).

Dit kabinet vil blive varmt, og specielt hvis du fylder den op med max. antal mulige harddiske. Disse bliver nemlig temmelig varme.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu