recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S-video til composite video i farver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS-video til composite video i farver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCE Freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: S-video til composite video i farver
    Sendt: 27-December-2007 kl. 10:59

Hej Gutter.

Inden i springer jeres fingrer af på mandag, kan i lige taste et svar her omkring S-video til composite video.

Jeg har et Microsoft MCE og vil gerne have tilsluttet en lille skærm som monitor, så jeg er fri for at tænde min fladskærm, hvis blot jeg ønsker at navigere rundt i MCE og f.eks. hører lidt musik. Jeg har et geforce grafikkort med s-video udgang og vil gerne have signalet fra den udgang over i et lille 5" lcd fjernsyn jeg har, som har composite video indgang (gult phono stik). Jeg benytter et A/V kabel fra Zitech (http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=12017) og har sat colourfix kablet på som adapter, for at få composite video stikket til den lille skærm.  

Men mit problem er, jeg ikke kan få signalet ud i farver. Det er ikke det lille lcd fjernsyn der er problemet, da jeg også har sat composite video kablet i et crt fjernsyn og også her kun set sort/hvid.

Hvis det er min kabelsammensætning der gør at det ikke kan lade sig gøre at få signalet ud i farver, må jeg finde på en anden løsning, men hvorledes skal grafikkortet indstilles, så jeg får et farve signal ud?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 11:10

Det lyder umiddelbart som om der er noget galt med dine kabelforbindelser da det ikke har noget at gøre med indstillingerne til grafikkortet. Hvad er et colourfix kabel? Har du ikke en almindelig s-video/composite adapter?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 11:46
Har du læst hvad der står i det link du selv har vedlagt? De giver jo netop en løsning på dit problem.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 13:03

Det sjove er at under opstarten af Windows XP, vises billedet i farver, men lige så snart skrivebordet kommer frem bliver det til sort/hvid.

Flemming, jeg har ikke kunne finde et almindeligt s-video/composite adapter, og købte derfor ovennævnte A/V kabelsæt, hvori der er et almindeligt s-video/composite adapter.

AArrhhh Kurt.... Nej det havde jeg ikke læst.  Det kunne være jeg skulle prøve at finde sådan et adapterkabel som har en lille keramisk kondensator. Nogen idé hvor jeg finder sådan et specialkabel???

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 14:42
En anden mulighed er at dit TV-out er NTSC og dit TV kan kun klare PAL.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 14:49
Hvis du siger at det virker under opstart så er det nu nok mere fordi XP skifter om på hvad signalet skal være, mere end det er noget hardware der ikke passer sammen. Iøvrigt så troede jeg at et composit-signal var et composit-signal så jeg ved ikke hvor meget du skal tro på Zitechs beskrivelse. Men nu er jeg nu heller ikke en elektronik-nørd så...
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 13:24

Der er måske en herinde, som har fundet ud af hvilket signal windows/pc'en sender ud af grafikudgangene under opstart, da min lille skærm viser det fint i farver. Skærmen viser nemlig også hardware indholdet før pc begynder at indlæse windows helt fint i farver.

Jeg kan godt følge dig Kurt med at det må være en indstilling i XP, men for mig virker det mest som om det er kablerne sammensætning der kan være problemet. Jeg har før haft et almindeligt tv tilsluttet via s-video stikket på grafikkortet og over i et scart stik, hvor farverne var der.

Jeg har prøvet stort set alle indstillinger på grafikkortet herunder ntsc og de forskellige PAL standarder uden held.

Enten skal jeg prøve at skaffe det der specielle kabel med den keramiske kondensator som Zitech henviser til (kan bare ikke finde sådan et på nettet), eller også skal jeg forsøge mig med noget VGA -> composite adapter. Kunne det måske være en løsning og findes det overhovedet? 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 14:48
Hvad sker der hvis du starter XP'en op i fejlsikret tilstand, således at det er kun standard driverne der bliver loadet? Så det svarer til de drivere der bliver brugt under opstart.

P.S. Jeg har iøvrigt heller ikke hørt om det specielle kabel som zitech henviser til.

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu