recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer - Kan dens OSD skin ligne MCE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer - Kan dens OSD skin ligne MCE?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBviewer - Kan dens OSD skin ligne MCE?
    Sendt: 29-December-2007 kl. 22:51

Hej i gruppen,

efter at have benyttet FloppyDTV på MCE2005 et stykke tid har jeg besluttet at forsøge med DVBviewer. Pt. kører det, men jeg efterlyser en nemmere oversigt over EPG i stil med MCEs.
Jeg vil gerne se ca. 10 kanaler samtidig og så få vist det program der er nu samt de næste 1-3 stykker - i MCE bruges nærmest en slags tidslinie. Kan det lade sig gøre? Jeg har set på DVBviewers tidslinie, men det er godt nok svært at læse 3 meter fra mit 40" TV...

Samtidig syntes jeg også at billedekvaliteten er blevet lidt dårligere, jeg har prøvet med forskellige codecs - men intet hjælper. Pt. benytter jeg blot Windows' standard-valgte codec. Det er ligesom om at der er sne midt på skærmen. Det er svært at forklare, men det virker som om det kun er den midterste tredjedel af skærmen og den er på alle kanaler. Den er selvfølgelig ikke på de analoge kanaler. Kender nogen dette problem?

Det virkede fint med MCE2005!

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 22:59

DVBviewer har et OSD interface, beregnet til at se på afstand og styret med f.eks. en MCE-remote...
Der er flere typer OSD-skin at vælge imellem.

Der findes en timeline, udfra hvilken man kan sætte programmer til optagelse..

Codecs som virker med dvbviewer er f.eks. intervideo, purevideo og powerDVD...

Redigeret af avh - 29-December-2007 kl. 23:00
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Jeg vil gerne se ca. 10 kanaler samtidig og så få vist det program der er nu samt de næste 1-3 stykker - i MCE bruges nærmest en slags tidslinie.

Efter at have leget lidt kan jeg nu se, at når man benytter EPG så vises først EPG fpr den pågældende kanel - man kan så vælge at trykke på grøn og få vist hvad der vises på de forskellige kanaler nu - og derefter kan man trykke på gul for at se næste time og det kan gøres flere gange. Lidt besværligt, men det kan bruges indtil videre - jeg er dog stadig lydhør for plugins eller skins som gør det mere MCE-agtigt

Nu savner jeg mere en indikation for hvilke programmer der er sat til optagelse, fx ville et rødt ikon i EPG være nemt. Kan man få det? Eller er der en anden mulighed?
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

DVBviewer har et OSD interface, beregnet til at se på afstand og styret med f.eks. en MCE-remote...
Der er flere typer OSD-skin at vælge imellem.

Hej,

tak for dit svar. Det er faktisk den OSD jeg benytter og ja, jeg bruger også min MCE remote dertil

Der findes en timeline, udfra hvilken man kan sætte programmer til optagelse..

Ja, det er den jeg håber at kunne undgå, da den er meget svær at læse på TVet. Jeg går udfra du mener den man finder ved at højreklikke med musen og vælge EPG Vindue og dernæst Tidslinie?
Eller kan den findes i OSD?

Codecs som virker med dvbviewer er f.eks. intervideo, purevideo og powerDVD...

Ja, det er bl.a. dem jeg har forsøgt mig med. Det er dog muligt at problemet ligger andetsteds, er der nogen der har oplevet dette problem også? Og endnu bedre, er der nogen der har en løsning eller blot nogle løsningsforslag?
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 23:14

Timeline findes som OSD, med stor og tydelig tekst... (den hedder direkte timeline i OSD menuen og den kan konfigureres til kun at vise favoritkanaler)
Der vises rødt ikon for udsendelser, der er sat til optagelse.
Det er også muligt at se en liste programmer sat til optgaelser via OSD-menuen..

Hvis du ønsker et OSD-skin, som ligner MCE, prøv en der hedder frosch...

Der er faktisk 3 typer innterface til DVBviewer.

1) OSD med remote
2) alm. desktop tastatur og mus
3) webinterface (browser fra anden PC)

Redigeret af avh - 29-December-2007 kl. 23:23
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 23:27

Timeline findes som OSD, med stor og tydelig tekst...

Der er faktisk 3 typer innterface til DVBviewer.
1) OSD med remote
2) alm. desktop tastatur og mus
3) webinterface (browser fra anden PC)

Det bliver SÅ godt det her, jeg er glad for jeg forsøgte mig med DVBviewer
Nu har jeg undertekster på TV2 og TekstTV samt H.264 kanaler

Mange tak for dine gode svar og god lørdag aften
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

[QUOTE=avh]

Nu har jeg ledt i mange timer, hvordan installeres disse OSD skins?
Jeg har hentet et par stykker, men kan ikke finde nogen vejledning til dem!

Kan nogen kort fortælle hvordan man gør?
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
ClausB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 20:04

Jeg tror du forveksler EPG vinduets timeline (som ikke kan læses på afstand) med OSD timeline (som har ret store typer). DVBviewers default OSDskin har OSD timeline i 'OSD main menu', så jeg tror du er ved at skyde gråspurve med kanoner, når du vil installere nyt skin.

Prøv at checke under dvbviewer settings--> options, under punktet OSDmenu. Hvis der er flueben ved 'Timeline' og den er sat til 'home window', så kan den vælges direkte fra OSD menuen (Esc tasten).

Skulle du alligevel have lyst til et nyt skin, er det blot at downloade fra members area, http://www.dvbviewer.com/members  og udpakke .zip filen til OSDskins mappen under dvbviewer installationsmappen, så placeres hvert skin i sin egen mappe. Efter genstart af DVBviewer kan det vælges fra settings-->options, under OSDskin.

mvh ClausB

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af ClausB ClausB skrev:

Jeg tror du forveksler EPG vinduets timeline (som ikke kan læses på afstand) med OSD timeline

Nej, det tror jeg ikke. Jeg benytter nu OSD Timeline som den primære EPG når jeg trykker på Guide på min MCE remote og er ganske glad for den.

Det jeg er ude efter er en bedre menu/oversigt når jeg starter DVBviewer op, lidt mere som MCE - det er jo grundet WAF

[QUOTE=ClausB]
Prøv at checke under dvbviewer settings--> options, under punktet OSDmenu. Hvis der er flueben ved 'Timeline' og den er sat til 'home window', så kan den vælges direkte fra OSD menuen (Esc tasten).
[/QUOTE=ClausB]

Den var sat til ;)

[QUOTE=ClausB]
Skulle du alligevel have lyst til et nyt skin, er det blot at downloade fra members area, http://www.dvbviewer.com/members  og udpakke .zip filen til OSDskins mappen under dvbviewer installationsmappen, så placeres hvert skin i sin egen mappe. Efter genstart af DVBviewer kan det vælges fra settings-->options, under OSDskin.
[/QUOTE=ClausB]

Jeg har liget prøvet både med Frosch og med Xbox Transparent, men ingen af dem kan jeg vælge i OSD Skin menuen?
Jeg har valgt dansk sprog og kigger i Indstillinger (som vælges med højreklik) og under OSD Generelt - OSD Skin. Kun Default kan vælges... Har jeg mon gjort noget forkert? DVBviewer har været lukket ned adskillige gange og startet igen.
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 15:26

Hvis du får udpakket og placeret  den downloaded skin korrekt (mappe=OSDskins, frosch mappe ligge her som undermappe), skal den fremkomme som valgmulighed (indstillinger/OSD-skin).

Der er forskel på DVBviewer i forhold til mce vedr. opstart.
DVBviewer starter uden videre op som TV (i fullscreen, hvis specificeret) med at vise sidst tunet kanal.
Det kan frakobles i indstillinger/radio+Tv.

Man skal gøre noget aktivt, for at en OSD-menu frem.
Indholdet af OSD-menuen kan konfigureres under indstillinger... 

Måske kan det være en mulighed at prøve at justere på knapperne på MCE-remoten, for at den ønskede funktionalitet frem.
(indlære andre funktioner til MCE-remoten)

Redigeret af avh - 31-December-2007 kl. 15:35
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 07:05

Hvis du får udpakket og placeret  den downloaded skin korrekt (mappe=OSDskins, frosch mappe ligge her som undermappe), skal den fremkomme som valgmulighed (indstillinger/OSD-skin).

Jeg fandt ud af det, i den version af Frosch som jeg har hentet ligger filerne anderledes end DVBviewer har brug for - jeg har blot ændret på mapperne og så spillede det :)

Der er forskel på DVBviewer i forhold til mce vedr. opstart.
DVBviewer starter uden videre op som TV (i fullscreen, hvis specificeret) med at vise sidst tunet kanal.
Det kan frakobles i indstillinger/radio+Tv.

Ja, den funktion har jeg også leget lidt med. Ved nogen om man kan slå TV til og fra som i MCE?
Grunden til jeg spørger er, at jeg ønsker at den selv kan finde ud af at slukkke efter endt optagelse...
Pt. benytter jeg DVB Task Scheduler, Recording Service og The Hibernator! Jeg er dog ikke sikker på, at The Hibernator kan finde ud af at lukke ned når DVBviewer viser TV!
Jeg tester ved lejlighed, men det ville være rart om nogen vidste noget om dette...

Man skal gøre noget aktivt, for at en OSD-menu frem.
Indholdet af OSD-menuen kan konfigureres under indstillinger... 

Tak, det vil jeg se på ved lejlighed også

Måske kan det være en mulighed at prøve at justere på knapperne på MCE-remoten, for at den ønskede funktionalitet frem.
(indlære andre funktioner til MCE-remoten)

Ja, her er jeg ved at prøve mig frem - konen syntes jo ikke om at det lige pludselig opfører sig helt anderledes

Tak for dine altid gode svar.
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 07:40

Benytter også selv Hibernator.
Bruger på den måde at "fingeraftrykket" er taget, når der ingenting kører på HTPC-en, hverken optagelse eller visning.

Det betyder når DVBviewer kører, så sker der ingenting, HTPC-en bliver ikke nedlukket.
Dvs., når man har brugt DVBviewer til at se noget, så afslutter man blot programmet (exit funktion i OSD-menu) og så kan hibernator efterfølgende gå igang og "feje op", dvs. lukke HTPC-en ned, hvis der ikke sker andet i mellemtiden...
(Cpu-forbruget vil være stort ved visning og hibernator lukker ikke HTPC-en)
Altså man slukker reelt aldrig HTPC-en...

Tilsvarende med schedulet optagelse, her er så meget diskaktivitet, at hibernator ikke lukker HTPC-en.  

Jeg bruger recording service og altså DVBviewer egentlig kun til at vise noget.
Man kan godt gå ud af DVbviewer, selvom den har en optagelse i gang, så "overtages" en i gangværende optagelse af recording service. Uheldigvis opdeler den optagefilen!!

Lige det punkt vedr. Dvbviewer synes jeg er lidt problematisk....

Redigeret af avh - 02-Januar-2008 kl. 08:22
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu