recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pinnacle Pctv to Go - MCE problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPinnacle Pctv to Go - MCE problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
apersson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Pinnacle Pctv to Go - MCE problemer
    Sendt: 30-December-2007 kl. 00:47

Hej,

Jeg har netop sat en Pinnacle PCTV To Go enhed op for at få adgang til at optage DVB-C fra YouSee i Vista MCE.

Det virker ved at den sættes imellem Sagem boxen og TVet og den læser så signalet på scart kablet. Den melder sig til windows som et tuner kort og den har sin egen IR blaster så den kan lege fjernbetjening og styre Sagem boxen. Man kan også tilgå PCTV to Go boxen over LAN og internettet igennem et særligt program så man kan se live tv på andre pc'er.

Det giver egentligt et ok billede og løser alle problemer med undertekster, da sagem boxen jo fint lægger dem ind i billedet. For mig betyder det at vi nu har DVB-C på alle pc'er i huset OG på farten.

MCE genkender også fint systemet, men jeg er løbet ind i et tåbeligt problem... Jeg kan fjernstyre Sagem boxen fint gennem Pinnacles eget program, men ikke gennem MCE. Jeg har fulgt vejledningen til punkt og prikke og jeg kan bare ikke få den til at reagere.

Er der nogen derude der har fået det til at virke?

Til top
apersson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 02:06

Jeg løste det selv...

Tilsyneladende virker PCTV to Go's indbyggede IR Blaster ikke ordentligt sammen med MCE når man ikke kan bruge et af de prædefinerede IR kodesæt den kommer med fra fabrikken. Hvis man er nød til at oplære PCTV to Go, så virker det ikke ordenligt sammen med MCE.

Løsningen er så, at tillade MCE selv at bruge sin egen IR Blaster til at styre STB'en. Det virker fint når man har oplært MCE i at fjernbetjene sin STB.

Med andre ord har jeg lige nu ikke mindre end 2 forskellige IR Blastere der sidder på min stakkels YouSee Sagem box, 1 fra MCE og 1 fra PCTV to Go, men det virker indtil videre upåklageligt.

Jeg skriver senere til det her forum med mine erfaringer med opsætningen når jeg har kørt med det et stykke tid.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu