recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer, TVGG 2vb3 og DVB Task Schedule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer, TVGG 2vb3 og DVB Task Schedule

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBviewer, TVGG 2vb3 og DVB Task Schedule
    Sendt: 31-December-2007 kl. 14:38
Hej i gruppen,

som flere nok har opdaget så er jeg i fuld gang med at sætte DVBviewer op som mit primære program på min HTPC (brugte tidligere MCE) og er i den forbindelse stødt på et par problemer - flere er dog allerede løst takket være Jer

Nu har jeg det problem, at jeg ikke kan få TVGG v2b3 til selv at opdatere. Jeg har benyttet Delphis guide, men kan stadig ikke få det til at køre optimalt. Jeg får et "Kør program som..." på skærmen og det starter ikke op. Jeg har blot lagt en genvej i startmenuen til programmet. Jeg har læst om andre med samme fejl og har prøvet at lave samme opsætning, men det virker ikke endnu.

Har I en idé til en løsning?

Samtidig starter jeg programmer DVB Task Scheduler op på samme måde, men det åbnes blot som minimeret (som jeg har sat det til) - det minimeres ikke til Tray som jeg gerne vil have. Hvordan gøres det?

Jeg vil helst ikke have så mange åbne vinduer...
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 14:43

Har du checket på   http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=20539&am p;am p;st=15&#entry161255

om der er noget du har glemt

Redigeret af Benu - 31-December-2007 kl. 14:44
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Har du checket på   http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=20539&am p;am p;am p;st=15&#entry161255
om der er noget du har glemt

Er der noget specifikt du tænker på?
Jeg ser 4 siders diskussion om hvordan Delphi kan gøre programmet bedre, uden at have nærlæst det hele ser jeg ingen guide eller lignende til opsætning!
Måske du har sendt et forkert link?
Jeg har benyttet denne guide:
http://www.light66.dk/tvggv2/dvbviewer_manual/dvbviewman.htm

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 23:58

Det kan godt ske at du ikke fik så meget ud af af læse på forum via det link jeg skrev -

nu har jeg prøvet på min egen dvbviewer (på mce2005) at lave et par windows schedule task - i en commando fil laver jeg download af Tvgg data, som kører for sig selv og en anden med ImportXMLTV i silent som beskrevet i Delphis readme - herved køres download af data og import i dvbviewer uden problemer - har prøvet at køre den med dvbviewer running, det gav ingen problemer

Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

nu har jeg prøvet på min egen dvbviewer (på mce2005) at lave et par windows schedule task - i en commando fil laver jeg download af Tvgg data, som kører for sig selv og en anden med ImportXMLTV i silent som beskrevet i Delphis readme - herved køres download af data og import i dvbviewer uden problemer - har prøvet at køre den med dvbviewer running, det gav ingen problemer

Jeg betvivler heller ikke om det virker, jeg ønsker blot at vide hvordan det skal laves

Jeg må jo have lavet en fejl et sted -enten benytter jeg en anden version af TVGG eller også er der måske en fejl i den genvej jeg benytter til at starte den automatiske import med?
Se evt. min opsætning her:

Jeg ved godt dette billede er lidt forvirrende, men jeg har prøvet at få alle relevante informationer med på det (opsætning osv).

Har jeg skrevet komandoen "-grab -silent" et forkert sted eller på en forkert måde?
Når jeg benytter den genvej jeg har lavet til TVGG (med grab-silent komandoen), så fremkommer vinduet nederst til højre hvor der spørges hvordan programmet skal køres. Lige meget hvilken opsætning jeg benytter i dette vindue, så starter det altid op som her!
Når dette vindue kommer frem, starter den automatisk import jo desværre ikke som forventet. Hvad skal jeg mon ændre for at det virker?

Opsætning af TVGG kan ses ovenover.

Og til sidst kan I se nederst til venstre (lige over start), at DVB Task Scheduler ligger som åben! Det har jeg i genvejen bedt den om at minimere, da det ellers kommer frem som vindue midt på skrivebordet ligesom "Kør som"-vinduet. Hvordan kan jeg undgå dette?
Fordi hvis jeg trykker på knappen "Close" så minimeres det korrekt til Tray som jeg gerne vil have den til...
Jeg har bl.a. benyttet mig af denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32876& get=last

Med håb om snarlig løsning på mine "problemer"

Redigeret af Noerrelund - 03-Januar-2008 kl. 22:02
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 22:33

din Tvgg ser ok ud, bortset fra at jeg istedet for bruger vælger mediaportal (bruges også til Mediaportal)

min cmd fil

c:
cd\
cd TVGG
TVGGV2.exe -grab -silent

min dvbimport.cmd

"D:\Program Files\DVBViewer\ImportXMLTV\ImportXMLTV.exe" -silent

for ikke min windows schedule ikke skal spørge om password har jeg fulgt denne streng http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32876& PN=1

se den løsning ClausB har lavet om tomme adgangskoder

Kan se at du bruger Tvgg til at køre et ekstern program, det gør jeg ikke men derfor kan det jo godt virke.

Redigeret af Benu - 03-Januar-2008 kl. 22:49
Den Ben
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 20:25

Download venligst nyeste version:

http://delphi1248.diinoweb.com/files/DVBViewer/

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 22:06

Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Download venligst nyeste version:
http://delphi1248.diinoweb.com/files/DVBViewer/

Hej og tak,

jeg går udfra den erstatter myXMLTV.exe, ImportTVGG.au3 og ImportTVGG.exe? (programmet har jo et andet navn nu)

Ligger der en guide et sted til at få den til at spille sammen med TVGG, som jeg går udfra den skal?

Jeg prøver mig lidt frem i mellemtiden...

Redigeret af Noerrelund - 04-Januar-2008 kl. 23:04
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Ligger der en guide et sted til at få den til at spille sammen med TVGG, som jeg går udfra den skal?

Jeg prøver mig lidt frem i mellemtiden...

Jeg tror sørme jeg har fået det til at køre nu, jeg har lavet en .bat-fil som Benu skriver og den linker jeg til i TVGG som eksternt program. TVGG har jeg så sat til at køre hver nat mellem kl 4 og 5, jeg har bedt ImportXMLTV om at lade maskinen gå i Standby efter kørsel.

Jeg får dog stadig  DVB Task Scheduler frem ved opstart af maskinen, det er et meget lille problem men alligevel et irritationsmoment. Får I andre også dette frem?
Måden jeg starter programmet på er blot en genvej i Start-mappen og den kommer frem selvom jeg vælger at vinduet skal minimeres ved opstart - jeg har også prøvet at tilføje en switch jeg kalder -tray men intet virker for mig

Redigeret af Noerrelund - 04-Januar-2008 kl. 23:20
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 23:47
Jeg tror ikke lige jeg har forstået ideen i det her, men det kan være fordi jeg ikke har kabel og bruger EPGPlus?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

jeg går udfra den erstatter myXMLTV.exe, ImportTVGG.au3 og ImportTVGG.exe? (programmet har jo et andet navn nu)

JA!

Opsætning i TVGG "externt program" skal være (med standard DVBViewer installation):

C:\Programmer\DVBViewer\ImportXMLTV\ImportXMLTV.exe "-silent"

I windows opgavestyring skal du så have noget i stil med:

"C:\Programmer\TVGG v2b3\TVGG.exe" -silent -grab

Du skal nok  her ændre v2b3 til din aktuelle version. Stien skal selvfølgelig blot være den korrekte til TVGG.exe.

Med hensyn til, at Task Scheduler pop'er op ved genstart af maskinen, tror jeg ikke dette kan undgås. Du kan dog nedsætte tiden ved at tilføje følgende linie sidst i filen scheduler.ini:

MinimizeDelay=1

Du finder den korrekte udgave af denne fil således:

DVBViever --> Omkring --> Configuration Folder

Task Scheduler bør ikke pop'e up, hvis maskinen vækkes fx fra standby.

Selv har jeg en .BAT fil i windows start mappe med indhold (rækkefølgen af kommandoerne er væsentlig)

start C:\programmer\DVBViewer\Scheduler.exe

start C:\programmer\DVBViewer\DVBViewer.exe

Noget af indholdet af min scheduler.ini:

[frmScheduler]
Left=193
Top=124
Width=336
Height=319
cbAutoSchedule=All
cbScheduleOnStart=1
cbScheduleOnClose=1
cbScheduleOnSuspend=1
cbContinueWith=Standby
cbCloseOnShutdown=1
cbDontTune=0
cbAutoMinimize=1
udLeadTime=3
edSpecialParam=
edBefore=
edAfter=
edSleepTime=0
DVBStartDelay=2500
DVBCloseDelay=3500
ScheduleDelay=2000
DVBRestartOnResume=2
Launcher=Scheduler.exe
LaunchedFile=DVBViewer.exe
RunAfter=0
cbStartMinimized=0
MinimizeDelay=1

Nuværende version af ImportXMLTV er kun en testversion. Har en beta version på bedding. Den gør forhåbentlig  tingene lidt enklere.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 15:28

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror ikke lige jeg har forstået ideen i det her, men det kan være fordi jeg ikke har kabel og bruger EPGPlus?

Det har intet specielt med kabel at gøre, og for den sags skyld heller ikke med EPGPlus. Så vidt jeg har forstået udnytter EPGPlus den EPG der er, uanset om EPG'en er importeret eller det er EPG'en der kommer via antennekablet. Antennekablet kan være DVB-T, DVB-S eller DVB-C.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu