recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media-afspilning (musik) med touchskærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia-afspilning (musik) med touchskærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Media-afspilning (musik) med touchskærm?
    Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:24
Nogen der har et smart setup med afspilning af musikfiler fra pc med tilsluttet touchskærm? Det jeg leder efter skal kunne håndtere flac og sw må gerne være uPnP server!
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 08:40
Ingen der har erfaring med touchskærm og afspilning af musikfiler fra pc?
Til top
pharmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 19:50

Jeg har virkelig ledt længe efter noget ligende, længe nu, uden resultat.

Der burde da være mange der har det problem, at de har deres musik på deres pc, og gerne vil kunne styre hvad man hører løbende til f.eks. en fest. Uden nødvendigvis at fedte med tastatur (der alligvel bliver overhældt med øl på et tidspunkt) og at man i mit tilfælde skal tænde for fladskærmen inden i stuen, for at se hvad der står på skærmen.

En eller anden løsning, der gør at man kan søge musik, og sætte i kø, som f.eks. ved at have en touchsreen tilsluttet, eller en eller anden form for uPnP løsning / gadget. Det nærmeste jeg er kommet indtil videre er Ricavision fjernbetjening, men det er ligesom ikke helt godt nok.

Deres magnetscribbler kunne måske være aktuel, men den er stadig på vej.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 21:41
Prøv at se på Cidero. Det er lidt smart 
http://www.cidero.com/mediaController.html
Det her er så softwaredelen til det, som I leder efter.

Principielt laver den ikke ret meget, så den skal bare pakkes ind i en lille lækker dims, som en iPhone for at have en lille bærbar gadget med touhskærm

Venligst
Søren

Edit=Det hedder et UPnP Remote User Interface (RUI) client/server - which sends/receives control-commands between the UPnP-client and UPnP-server over network, (like record, schedule, play, pause, stop, etc.)
Se denne tråd - den er tæt på denne : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33101

Redigeret af Breddam - 16-Januar-2008 kl. 21:49
Til top
replikator.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 22:40

kig på http://www.silverjuke.net/en/. Det er meget tæt på det perfekte jukebox program (kig efter div. skins og language.

Derefter søg på edbpriser efter berøringsskærm

Lavede faktisk en komplet trådløs computer på Win XP inkl. 15 tommer berøringsskærm for ca 5000,- for et par år siden for en kollega, der ville have et perfekt alternativ til de alment kendte MIB jukeboxes der er på mange cafe'er og lign.

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 23:20
http://www.audiosoft.net/ forhandler eJukebox, som principielt kan betjenes med en PDA, eftersom den er UPnP-kompatibel.
Det er Silverjuke desværre ikke...

Venligst
Søren
Til top
pharmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 14:58

Tak for kommentarerne.

Det er vist et "felt" i udvikling. For behovet er der jo. Også hvis man nu står i køkkenet og vil høre lidt musik, mens man laver mad, så er cdens dage altså overstået (i hvert fald hos mig)

Og man gider ikke til at fedte med tastatur, og skulle tænde for alt mulig først.

Det bliver spændende at se hvad der kommer af løsninger. En simpel touchscreen koblet til ens HTPC er nok bedste bud pt. Det begrænser jo selvfølgelig bare skærmen til at den skal være i nærheden af pcen.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af pharmer pharmer skrev:

Det er vist et "felt" i udvikling. For behovet er der jo. Også hvis man nu står i køkkenet og vil høre lidt musik, mens man laver mad, så er cdens dage altså overstået (i hvert fald hos mig)

Og man gider ikke til at fedte med tastatur, og skulle tænde for alt mulig først.

Det bliver spændende at se hvad der kommer af løsninger. En simpel touchscreen koblet til ens HTPC er nok bedste bud pt. Det begrænser jo selvfølgelig bare skærmen til at den skal være i nærheden af pcen.

Jeg har haft et mediacenter med indbygget 7" skærm, og der var skærmen altså for lille til at man reelt kunne bruge den som musik stand, hvor man lige spillede nogle mp3 numre igennem, her var det WindowsMCE som var "backend"..

Der findes flere touchscreen skærme som jo har lange kabler, så kan de vel godt nå hen til et køkken, og hvis du lyster kan du sætte fedtfingre på skærmen lige så meget du lyster, og have kabinettet inde i et andet rum.
Wacom har sådanne touchscreens til ca. 11.000 og de er ca. 12-15" mener jeg.. Der er andre løsninger selvfølgelig.

Det bedste du kan er nok en PDA med software på, som kan via bluetooth eller wireless få forbindelse til din MCE, og derfra kan du så styre musikken. Det har jeg også prøvet.
Jeg sigtede dog efter en remote og musik funktion, så jeg faldt istedet for Philips SRM7500, som kunne begge dele. og derved fjernede jeg 3 andre remotes også. og i display kan jeg vælge musikken.
PDA'n havde ikke samme rækkevidde til at kunne bruges som IR remote til alle enheder, så derfor blev denne løsning desværre droppet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu