|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:24 |
Nogen der har et smart setup med afspilning af musikfiler fra pc med tilsluttet touchskærm? Det jeg leder efter skal kunne håndtere flac og sw må gerne være uPnP server!
|
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Ingen der har erfaring med touchskærm og afspilning af musikfiler fra pc?
|
|
![]() |
|
pharmer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Jeg har virkelig ledt længe efter noget ligende, længe nu, uden resultat. Der burde da være mange der har det problem, at de har deres musik på deres pc, og gerne vil kunne styre hvad man hører løbende til f.eks. en fest. Uden nødvendigvis at fedte med tastatur (der alligvel bliver overhældt med øl på et tidspunkt) og at man i mit tilfælde skal tænde for fladskærmen inden i stuen, for at se hvad der står på skærmen. En eller anden løsning, der gør at man kan søge musik, og sætte i kø, som f.eks. ved at have en touchsreen tilsluttet, eller en eller anden form for uPnP løsning / gadget. Det nærmeste jeg er kommet indtil videre er Ricavision fjernbetjening, men det er ligesom ikke helt godt nok. Deres magnetscribbler kunne måske være aktuel, men den er stadig på vej. |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Prøv at se på Cidero. Det er lidt smart
![]() http://www.cidero.com/mediaController.html Det her er så softwaredelen til det, som I leder efter. Principielt laver den ikke ret meget, så den skal bare pakkes ind i en lille lækker dims, som en iPhone for at have en lille bærbar gadget med touhskærm ![]() Venligst Søren Edit=Det hedder et UPnP Remote User Interface (RUI) client/server - which sends/receives control-commands between the UPnP-client and UPnP-server over network, (like record, schedule, play, pause, stop, etc.) Se denne tråd - den er tæt på denne ![]() Redigeret af Breddam - 16-Januar-2008 kl. 21:49 |
|
![]() |
|
replikator.dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
kig på http://www.silverjuke.net/en/. Det er meget tæt på det perfekte jukebox program (kig efter div. skins og language. Derefter søg på edbpriser efter berøringsskærm Lavede faktisk en komplet trådløs computer på Win XP inkl. 15 tommer berøringsskærm for ca 5000,- for et par år siden for en kollega, der ville have et perfekt alternativ til de alment kendte MIB jukeboxes der er på mange cafe'er og lign. |
|
/Hilsen Kenneth
Panasonic TH-42PX80E XBOX(XBMC) Synology 106J Synology 107+ Netgear GS608 Popcornhour Denon AVR-1507 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
http://www.audiosoft.net/ forhandler eJukebox, som principielt kan betjenes med en PDA, eftersom den er UPnP-kompatibel.
Det er Silverjuke desværre ikke... Venligst Søren |
|
![]() |
|
pharmer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Tak for kommentarerne. Det er vist et "felt" i udvikling. For behovet er der jo. Også hvis man nu står i køkkenet og vil høre lidt musik, mens man laver mad, så er cdens dage altså overstået (i hvert fald hos mig) Og man gider ikke til at fedte med tastatur, og skulle tænde for alt mulig først. Det bliver spændende at se hvad der kommer af løsninger. En simpel touchscreen koblet til ens HTPC er nok bedste bud pt. Det begrænser jo selvfølgelig bare skærmen til at den skal være i nærheden af pcen. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg har haft et mediacenter med indbygget 7" skærm, og der var skærmen altså for lille til at man reelt kunne bruge den som musik stand, hvor man lige spillede nogle mp3 numre igennem, her var det WindowsMCE som var "backend".. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |