recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antec Fusion og IR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntec Fusion og IR

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Robert - 406TS6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Antec Fusion og IR
    Sendt: 03-Januar-2008 kl. 22:40

Jeg er ved at samle min nye HTPC og var ved at finde ud af hvordan jeg skal montere kablet fra min powerknap på VFD displayet.

I vejledningen til softwaren på Antecs hjemmeside står der at man skal finde det stik der hedder "PWR SW CN3" for at montere ledningen fra power knappen. Nu har jeg haft det hele skilt ad og jeg kan ikke finde det.

Så herind for at søge efter en løsning. Her kan jeg læse at der er problemer med IR-øjet. Jeg har læst alle trådene jeg kan finde på "antec fusion" søgning men kan ikke helt se hvad der er problemet. Hvad går dette problem helt præcist på??

Som TV-tuner har jeg bestilt dette: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138478  Følger der alle de ting med jeg skal bruge (USB interface, fjernbetjening og hvad der ellers hører med) eller hvad skal jeg i stedet bestille hvis jeg skal omgå det nævnte problem med Antec IR øjet?

Robert Pedersen
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 07:33
Har du Antec Fusion V2 eller Antec Fusion Black kabinettet?

Stikket, som powerledningen skal ind i, sidder inde i VFD modulet bag plastikken. Så modulet skal skilles ad.

Problemet med IR øjet var, at det gik kold, hvis det fik for mange IR signaler som det ikke kunne genkende. IR modtageren reagerer kun på RC6 signaler (hvilket betyder at fjernbetjeningen skal være MCE kompatibel). F.eks. kunne flere tryk på volumeknappen til mit TV få IR øjet til at crashe og hive selve displayet ned samtidig. Jeg har nu fået skiftet hele LCD/IR modulet fra Antec, og det lader til at virke nu (opnær at det kan tage lidt tid fra systemet er vendt tilbage fra Sleep til at den vil tage imod IR signaler... satser på at det er noget specifikt med min opsætning).

Det ser ikke ud til, at der er en fjernbetjening med i den TV-Tuner pakke du har valgt. Jeg bruger selv en Logitech Harmony fjernbetjening, hvor jeg har hentet et RC6 signalkode sæt, og det virker fint.

I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 14:15

Mit kabinet er et Antec Fusion Black.

Jeg HAR vitterlig haft hele VFD displayet skilt ad, så langt at jeg sad med printpladen i hånden. Jeg kan stadig ikke se nogen stik. Kan du forklare mere præcist hvor jeg skal finde stikket?

Min fjernbetjening er en MCE kompatibel RC6 fjernbetjening. Jeg fik i øvrigt IR modtageren til at virke uden at jeg har monteret ledningen fra power knappen, men det burde det jo også kunne.

Et spørgsmål: Når nu pc'en er i S3 Standby, så burde jeg da kunne vække det igen med fjernbetjeningen, ikke sandt? Det kan jeg ikke lige nu, jeg kan kun få pc'en i suspend mode og jeg ved ikke om det er det som kaldes S3 mode? Når jeg skal tænde igen, så SKAL jeg bruge power knappen. Det kan jo hænge sammen med at jeg endnu ikke har monteret omtalte knap på Displayet, ik'?

Jeg har downloadet "dumppo.exe" som jeg fandt i en anden tråd. Her får jeg at minsleep=s1 ved brug af 'dumppo admin'. Så sætter jeg minsleep=3 og eksekverer dumppo admin igen. Her ser det fint ud, minsleep mode er fint sat til s3. Efter genstart er minsleep mode sat til S1 igen. Hvorfor? Jeg synes at kunne læse i den anden tråd om dette at det kan være årsagen til at jeg ikke kan få pc'en i s3 mode.

Uhh, spørgsmålene er mange når man er ny indenfor sådan noget her .. :)

Robert Pedersen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 16:12
Hvis du kigger ved det store stik der går i printpladen bag på LCD displayet, så er der lige omkring det et 2 benet hvidt stik ved det store stiks ene ende. Ledningen "M/B PWR and GND" skal sidde der. Bagefter skal du føre den sort/hvide ledning fra displayet (tror den er sort/hvid?) over til motherboardet hvor power ledningen normalt sidder.

Hvad angår S3, så har jeg hørt en del om, at hvis man ikke havde sat S3 sleep mode i BIOS inden installation af Windows, så kan det være et problem at rette efterfølgende. Ved ikke om det er problemet her.

Under alle omstændigheder, så når du har forbundet ledningen til LCD modulet korrekt, vil et tryk på On eller Power på din remote håndteres præcis som om du trykkede på Power knappen på selve kabinettet. Jeg har skiftet Windows power indstillingerne, så Windows går i Sleep når der trykkes på power knappen på kabinettet, hvilket fungerer fint.

Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 16:17
Forresten, på mit nye LCD/IR modul er der hul i plastikken på modulet lige der hvor power ledningen skal sættes til. Det gør det lidt nemmere.

Desuden er kontrasten på displayet med den meget lyse blå baggrundsfarve og blå skrift forbedret, så det nu rent faktisk er til at læse...
Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 22:11

Smukt smukt :) jeg har fundet 2-pins connectoren. Uha uha, jeg har været blind i går da jeg kiggede :-)

Jeg har i iMON Manager konfigureret fjernbetjeningen til at bruge "Standby" under Opsætning -> Windows Programmer -> Power Management Kommando. Det gør at pc'en dejlig hurtigt "lukker ned". Jeg går ud fra at det er det der kaldes for S3 Standby eller hvad?

Næste problem er så at jeg kan ikke vække pc'en igen med fjernbetjeningen. Ydermere slukker min powerknap lyset, og jeg har læst et sted at lyset skal lyse fast når pc'en står i S3 Standby. Så noget tyder på at jeg har det problem med at jeg ikke kan sætte minsleep=s3.

Jo, jeg fik lavet finten med at installere Windows Vista for dernæst at finde ud af at man i bios skal sætte standby til S3. Men jeg har efterfølgende installeret en ny frisk udgave af Windows, så det burde ikke være det der er problemet.

Når jeg bruger dumppo admin står minsleep til S1. Jeg sætter minsleep til S3 og verificerer med dumppo admin at det er korrekt. Men efter genstart står minsleep igen til S1. Nogen bud på hvad der er galt?

Robert Pedersen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 22:12

I øvrigt, jeg tager lige dine info om dit IR/LCD til mig, det kan jo være jeg skal have det byttet ligesom dig.

Men 1000 tak indtil videre

Robert Pedersen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:27
Har du husket at forbinnde det lille strømstik fra displayet til det specielle strømkabel fra PSU'en? Det skal man inden den kan vække maskinen på den måde.

Du skal ikke tage dig af at power ledden slukker, det er helt normalt.

Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

Har du husket at forbinnde det lille strømstik fra displayet til det specielle strømkabel fra PSU'en? Det skal man inden den kan vække maskinen på den måde.

Ja, det er en 3-pins connector.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg gennem iMON Manager konfigurerer alle knapperne til brug i Mediecenteret (altså menustyring til højre, venstre, op og ned samt hurtigstart m.m.). Jeg tænker på om jeg også specifikt skal konfigurere powerknappen på fjernbetjeningen til ikke kun at sætte pc'en i S3 standby men også vække den igen?

Robert Pedersen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

Nu tog jeg låget af og har dobbeltchecket det nævnte strømstik og det er monteret. Jeg tog for en tests skyld stikket af og så tænder displayet ikke, så det betyder i det mindste at der er strøm til.

Robert Pedersen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 22:50

Jeg har set i en anden tråd omkring S3 Standby at det kunne tænkes at være RAM'ene som ikke kan håndtere standby'en sammen med bundkortet.

Jeg har følgende bundkort: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= GA%2DMA69GM%2DS2H&GroupGuid=3510&SelectedGroup=3510  

.. med følgende RAM-moduler: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid= TWIN2X2048%2D6400&GroupGuid=4010&SelectedGroup=4010

Er der nogen der kan bekræfte om jeg skulle være ude for netop det problem?

Robert Pedersen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 18:16

Det ser faktisk ud til at S3 Standby fungerer. Hmm...

Jeg har arbejdet videre med mediecenteret, dvs. indstillet kanaler, justeret lyd, arbejdet med "optagelser" og en del andre ting, og nu kan jeg pludselig godt smide pc'en i standby. Nå, men det er jo fedt nok. Så skal jeg ikke tænke på det.

Tak for al hjælpen

Robert Pedersen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu