|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() Sendt: 07-Januar-2008 kl. 21:10 |
Hvis man køber en Synology CS-407, er Twonky installeret på den eller kan man selv installere den? Eller er der en anden måde PS3 kan se billeder, musik eller video som ligger på den? Eller findes der en helt anden NAS server som er lige så god eller bedre som hjemme server til ovenstående samt backup af data fra 3 pc'er i huset? MVH |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Der er en Photo Station på Synologys produkter. Den fungerer fint. Samtidig er der iTunes service. Den fungerer også fint. Medieserveren er til gengæld lidt skrabet, når man sammenligner den med Twonky.
Twonky er bare for hurtig for konkurrenterne ![]() Twonky understøttes bare ikke mere af Twonkyvison på ikke OEM-installationer ![]() Installationsfilerne findes dog stadig her: http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tml 407 er en fed NAS ![]() Der er lidt problemer med Synologys NAS'er omkring spindown, hvilket ikke altid finder sted. Det hænger tit sammen med forbrugerne på netværket og de processer, der kører. Der er der noget, som skal fintunes. Jeg kan fx. ikke få den til at lave spindown sammen med Kiss VR og kissdx. Hvis Kissen frakobles går det fint ![]() Jeg kan dog se på Synologys forum, at der findes svar på det meste, så jeg ville ikke tøve med at kaste mig ud i det ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hej Søren - Tak for input vedr. Tvonky licens, så har jeg en PC licens - kan den bruges ved en installation på Synology CS-407? Ja, det er Raid 5 jeg vil gå efter, for så skulle backup sikkerheden næsten være iorden, og som jeg forstår det så er det ved disk svigt bare at skifte den defekte disk, mens systemet kører og så reetableres der automatisk. Jeg har også kigget lidt på følgende mulighedder, men må indrømme det er p.t. 407 der står som nr. 1 ReadyNAS NV+ RND4000 5.423kr uden diske - xxxMHz/256MB/64MB - max. ??? - SATA150 - Raid 0,1,5 Thermaltake Muse NAS-Raid 2.999kr uden diske - 400MHz/256MB/8MB - max no limit - SATAxxx - Raid 0,1,5,10 Qnap TS401T 6.999kr uden diske - 800MHz/256MB/xMB - max 2TB - SATAxxx - Raid 0,1,5 Synology CS-407 3.517kr uden diske - 500MHz/128MB/4MB - max no limit - SATAxxx - Raid 0,1,5 MVH |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Gode specs på den Thermaltake ellers
![]() Du kan bruge din licenskode fra pc'en, så der er ingen ko på isen. Hmm, jeg kan ikke rigtigt huske, om man ikke skal ind i raid management og bede den om at genskabe, men det er jo også til at overkomme ![]() Der var én, som skrev om strømforbrug og Synology, og det var ikke til Synologyens fortjeneste. Har du kigget på det? Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Har så lige bestilt en Synology CS407 MVH |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Hvilke diske skal der i ? m.v.h. |
|
![]() |
|
![]() |
Synology siger:
So far, we haven't experienced any incompatibility between hard drives purchased for testing and Synology Product. Therefore, in addition to those hard drive models listed below, you could try to use other hard drive models. However, according to our overall experience, we recommend you to use hard drives from Western Digital. (http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130) Jeg mener, at man skal gøre op med sig selv om forbrugsmønster og raid-type ikke har en indflydelse. Jeg købte WD 500GB af de billigste (WD5000AAKS) . De er ikke beregnet til 24/7, men vi slukker om natten, og vores forbrugsmønster er jo ikke intensivt, professionelt - kun til familiebrug. Samtidig har vi Raid 5, så der er en rimelig sikkerhed for, at data ikke tabes. Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har 4 stk Seagate 500MB SataII-300 som jeg havde tænkt mig at montere. MVH |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Jeg har selv en kørende med 4 stk. Samsung 500GB diske, fremragende maskine. m.v.h. Redigeret af sommelle - 08-Januar-2008 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Du kan ikke læse data fra HDD'ern. Om ikke andet bliver de lavet om til RAID, men ellers bruger de vel også EXT3 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde bare en tanke om at hvis jeg satte 1 disk i, så kunne jeg trække data ud til en anden PC på netværket. Men det lyder det ikke som om man kan, så jeg bliver nok nød til at montere en efter en i en bestående PC og så flytte data derfra.... men det går jo nok MVH |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Eller hvis du ikke har et USB kabinet til en HDD kan du købe et kabelsæt til 3,5"/2,5"/SATA -> USB. Så kan du enten smide de 2 HDD som er tomme i din NAS og så kopiere indholdet fra de 2 andre enten ved at forbinde den til din PC'er eller smide den direkte i NAS'en (det er dog efter min erfaring langsommere!) Jeghar lige købt et sæt til kr 72 leveret Redigeret af kim.t - 08-Januar-2008 kl. 21:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |