recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vække mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVække mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Emne: Vække mediecenter
    Sendt: 09-Januar-2008 kl. 20:17

Nu må I hjælpe mig.

Jeg har en HP laptop med Vista Premium, og det er nu lykkedes mig at få Webguide til at fungere med dobbelt portforward. Herligt.

For at spare strøm kunne je godt tænke mig at efterlade pc'en i stand-by/dvale, og så via Wake-on-Lan vække pc'en når jeg havde behov for at fp adgang. MEN lige nu er det jo et trådløs opkobling jeg har, og spørgsmålet er om wake-on-lan virker ved trådløsopkobling (dvs er der spænding på netkortet?)

Glæder mig til at høre fra jer

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 22:02

Kan ikke lige udtale mig om det virker på et trådløst netkort. Men det virker i hvertfald på et trådløst access point!

Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Sted: Denmark
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

Kan ikke lige udtale mig om det virker på et trådløst netkort. Men det virker i hvertfald på et trådløst access point!

Betyder denne udtalelse at du kan få et AP eller en router til at sende en Magic Packet til en trådløs enhed (fx en laptop)?
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 16:14

Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

Betyder denne udtalelse at du kan få et AP eller en router til at sende en Magic Packet til en trådløs enhed (fx en laptop)?

Min mediecenter PC har et indbygget netkort. Til denne har jeg tilsluttet et Asus WL-330G Pocket Wireless Access point.

Selve netkortet har jeg sat til at vække PC'en ved alt indkommende trafik. Så jeg behøver ikke en gang at sende en WOL pakke for at vække den.

Disse ting kan sættes under "kontrol panel"/ system. Fanebladet Hardware/Device manager. Vælg netkortet / højreklik for properties. Under "Power management" kan vælges mellem følgende;

1) Allow this device to bring the computer out of standby

2) Only allow management stations to bring the computer out of standby

Vælges 1) vækkes PC'en ved alt indkommende trafik. Vælges 2) kræver det en WOL pakke.

(Ovenstående gælder for Windows XP)

Men jeg ved som sagt ikke om det virker med et trådløst netkort. Mener at jeg læste mig frem til at det ikke kunne lade sig gøre, den gang jeg research'ede det.

Redigeret af jessgade - 12-Januar-2008 kl. 16:19
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu