recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af video-filer hakker i Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspilning af video-filer hakker i Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af video-filer hakker i Vista
    Sendt: 10-Januar-2008 kl. 16:30

Hej Alle

Jeg har, efter en ny install af Vista Home Premium DK fået et underligt problem med at mine videofiler (AVI, MKV, xvid osv.) hakker helt vildt når jeg afspiller dem i MCE.

Det underlige består i, at afspilningen IKKE hakker når samme filer afspilles på samme maskine, i Windows Media Player.

Jeg har forsøgt alt hvad jeg lige kna komme i tanke om, med alle slags codecs (FFDShow, Haali Media Splitter, K-lite Codec pack med diverse settings, osv.) jeg har endda installeret vista forfra endnu engang, men det hele med samme resultat.

Det skal nævnes, at de medfølgende sample videoer i wmv ikke hakker, og det gør wmvHD filer heller ikke. LiveTV hakker engang imellem, men ikke ret meget. jeg har følgende setup:

AsRock Mobo ConRoe 1333-eSATA2, Intel Core2Duo E6750

MSI GeForce NX8600GTST2D256EZ, FloppyDTV med IRDETO CAM og Stofas digitale spejl.

Er der nogen bud?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 10:38

Det kan godt være det ikke er til megen hjælp her, men hvis MPEG og WMV virker, så vil jeg ikke betænke mig et øjeblik. Ud med alle de andre codec´s, og undlad at bruge dem mere. Så kan du evt. lave dine film om til et af disse formater.

I min artikelserie skriver jeg netop lidt om disse "obskure" formater, og der er for mig at se, alt for mange problemer med dem altid.

Jeg er ikke helt klar over, hvad det er der foregår på en Windows Vista maskine, men faktum er, at MCE og WMP ikke behandler formaterne på samme måde. I MCE er det meget tydeligt hvilken codec der bliver brugt, når du afspiller. I WMP er det noget sværre at finde ud af.

Oftest er problemet, at codecén som du benytter i MCE, den er alligevel ikke helt kompatible med MCE, eller der er så mange forskellige, så de ligger og laver en masse ballade for hinanden.

Jeg synes en meget rød tråd i mange af de her inde, den består af, at stortset alle med problemer som disse, de har en ordentlig bunke codec´s installeret. Det er selvfølgelig logisk nok, i og med det kræver en codec for hvert format. Men MCE er ganske enkelt ikke i stand til at kunne håndtere det ordentligt, synes jeg.

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I MCE er det meget tydeligt hvilken codec der bliver brugt, når du afspiller.

Hej Kandersen

Hvordan ser man hvilket codec der bliver brugt i Vista MCE? :) Det savner jeg meget, for jeg har indtil videre haft svært ved at se hvad den vælger

For jeg har de samme problemer som ovenstående, med film og videoer der hakker ca. hvert 10 sek. De stopper simpelthen i mindre end et sekund og kører så videre. Lyden kører fint i mellemtiden.

Om det er obskure formater kan jeg ikke svare på men ALLE mine videoer ligger i MKV container x264 og har bestemt ikke tænkt mig at få det overført til WMP hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 12:48

Redigeret af kbking - 11-Januar-2008 kl. 12:51
Til top
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 14:49

Hej Igen

og tak for svarene :) jeg har dog i mellemtiden løst problemet.

Det viste sig at være Nvidia´s nyeste grafikdriver der var årsagen til at afspilningen opførte sig lidt underligt. Nvidia´s driverpakke 169.25 var installeret, og den havde jeg ikke mistanke til før alt andet var forsøgt. jeg fandt den originale cd-rom der var med grafikkortet, og så virkede det uden problemer!

hvad forklaringen er mere specifikt, ved jeg ikke men hvis det kan hjælpe andre med samme problemstilling, er det helt sikkert et forsøg værd, at prøve med en anden grafikdriver.

/Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu