recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System recovery af Medion 8828
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSystem recovery af Medion 8828

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Emne: System recovery af Medion 8828
    Sendt: 11-Januar-2008 kl. 12:45

Hej

Ved I hvordan man kommer tilbage til factorysettings på Medion 8828? Jeg fik en Vista DVD med og prøvede at køre den, men den formatterede C drevet og installerede en hel ren Vista. Lækkert nok. MEN er der ikke også en mulighed for at geninstallere fra D drevet (der ligger en backup) og så få Vista installeret med alle programmer etc, som "da den kom hjem fra Aldi".

Jeg har prøvet at trykke på F10 under startup men får ikke nogen valgmuligheder. Kan I huske fremgangsmåden på en Medion maskine? :)

MVH Claus

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Hej

Ved I hvordan man kommer tilbage til factorysettings på Medion 8828? Jeg fik en Vista DVD med og prøvede at køre den, men den formatterede C drevet og installerede en hel ren Vista. Lækkert nok. MEN er der ikke også en mulighed for at geninstallere fra D drevet (der ligger en backup) og så få Vista installeret med alle programmer etc, som "da den kom hjem fra Aldi".

Jeg har prøvet at trykke på F10 under startup men får ikke nogen valgmuligheder. Kan I huske fremgangsmåden på en Medion maskine? :)

Jeg fik ikke en Vista DVD med da jeg fik min 8828, men derimod en Medion Recovery CD.
Den skal bruges til at boote fra og så kan man derfra lave en recovery af det image der ligger på D:.
Så bliver den nemlig som da den blev købt.
Prøv at kigge en ekstra gang efter den Recovery CD ...

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 13:41

Hey Prinder

Tak for dit svar. Jeg har den recovery CD (som jeg troede ville sætte den tilbage til factory settings) men da jeg kørte den og valgte at installere på C drev blev det til en helt standard Vista uden drivere etc. Synes ikke lige jeg kunne se at jeg kunne vælge at installere FRA d drevet. Men mener godt jeg kunne vælge at installere på det... Jeg vil lige kigge igen

MVH CLaus

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 11:50

Det er meget sort med den recovery CD. Jeg smider den i maskinen, og genstarten, trykker på en tast for at boote fra cd/dvd og så går den direkte over i Vista installationsvinduet og spørger om jeg vil installere vista på Drev c:\ eller d:\ (d:\ har navnet RECOVER, så den har jeg ikke rørt.) Vælger så bare at formattere C:\ drevet og installere Vista på igen. Men så har jeg den føromtalte "rene" Vista og skal derefter installere alle de forskellige driver manuelt bagefter.... Nogle ideer hvad jeg gør forkert?

MVH CLaus

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 13:52
Hej Claus.

Nu har jeg ikke en Medion 8828, men en lidt ældre med XP. Med den fugte der en "Application & Support-CD" med. Med den skulle man kunne gendanne fra harddiskens Recover partion, ved blot at proppe den i drevet og genstarte pcén, og såvælge/ følge vejledningen.
Der fulgte også en Recovery CD med denne her, men der ligger ogå kun XP på, så mon ikke du også har den anden CD.
PV
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 15:12
aha den må jeg lige prøve så :D Mange tak Vendel
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 18:52

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

aha den må jeg lige prøve så :D Mange tak Vendel

Jeg havde et lignende problem , da jeg havde et Medion MediaCenter på prøve, da jeg reetablerede fra DVD`en. Jeg manglede alle driverne. Medion Support bad mig reetablere fra backuppen på D-drevet, der indeholder alle driverne, hvilket løste problemet.

Mvh Henninge

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu